4038
Sök

lysande skärmblinkers på volvo 740

644 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjenare .. har en grejj jag undrar över .. hur får man så att skärmblinkersen lyser och sen när man blinkar så blinkar den.. bilen är en volvo 740 -87
Senast redigerat av ogge89 (14 maj 2008)


Bärs!
3 456 Inlägg
14 maj 2008
#2
klipp jorden till dom och kör + där. då lyser dom sålänge dom har + och blinkar när du blinkar. men dom blinkar motsatt, alltså som en buss blinkers typ...

Garaget.org peakade 2008.

644 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#3
Aga_Diff skrev:
klipp jorden till dom och kör + där. då lyser dom sålänge dom har + och blinkar när du blinkar. men dom blinkar motsatt, alltså som en buss blinkers typ...

Vad menar du med att dom blinkar motsats? att om jag blinkar höger blinkar den på skärmen på vänster sida?


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
14 maj 2008
#4
ogge89 skrev:
Aga_Diff skrev:
klipp jorden till dom och kör + där. då lyser dom sålänge dom har + och blinkar när du blinkar. men dom blinkar motsatt, alltså som en buss blinkers typ...

Vad menar du med att dom blinkar motsats? att om jag blinkar höger blinkar den på skärmen på vänster sida?

ja precis det han menar

2slow

Varningar. 36
1 200 Inlägg
14 maj 2008
#5
Haha nej, Den lyser hela tiden. När du blinkar så blinkar det som vanligt. Kör hårt bara. Det blir bra. smile

Din skärmblinkers blinkar när fram och bakblinkers blinkar. bara att när fram och bak är tända. Slocknar skärmen. Och när bak och fram är släckta blinkar skärmen. get it?
Senast redigerat av TFkarlsson (14 maj 2008)

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

644 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#6
azid skrev:
ogge89 skrev:
Aga_Diff skrev:
klipp jorden till dom och kör + där. då lyser dom sålänge dom har + och blinkar när du blinkar. men dom blinkar motsatt, alltså som en buss blinkers typ...

Vad menar du med att dom blinkar motsats? att om jag blinkar höger blinkar den på skärmen på vänster sida?

ja precis det han menar

okej.. men går de inte å få dom så att dom lyser å blinkar åt samma håll


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
14 maj 2008
#7
Precis som Aga_Diff skrev. Det enklaste och vanligaste är att man ersätter jordkabeln i blinkersen med en pluskabel från parkeringsljuset

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

644 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#8
jag är väldigt tacksam för ala snabba svar.. nu får jag ta å grejja de där någon dag


474 Inlägg
14 maj 2008
#9
har alltid funderat på det där när ni säger att man ska klippa jord kabeln, hur kan lampan lysa när den inte får jord?

Volvo S60 2.5T AWD


Sök