4658
Sök

3 st sonic 15 på 3 st sla1500 eller 2 st re se på 2 st sla1500

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#1
som topic

vad tror ni

sen en fråga till, finns re se som 2x 2 ohm
Senast redigerat av a-traktorn (14 maj 2008)

5 852 Inlägg
14 maj 2008
#2
2 st re se av anledningen att du får lättare ström till att försörja detta och du behöver inte en monsterstor låda.

Tror även att du kommer få ett skönare ljud av RE än Carpower smile

Mvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#3
okej, lådan är inget problem! och batteriet är ett stinger SPV 35

Avstängd
200 Inlägg
14 maj 2008
Trådstartare
#4
inga fler tankar

Team Autohifi!
865 Inlägg
14 maj 2008
#5
a-traktorn skrev:
sen en fråga till, finns re se som 2x 2 ohm

JA det kommer finnas RE Audio SE serien i 2x2 ohm om ca 3-4 veckor i Sverige.
Just denna modell ligger och skumpar på en båt så de är på G.


Team Autohifi!
865 Inlägg
14 maj 2008
#6
Ett annat alternativ som är mera gemförbart med Sonic är RE Audio SR serien.
Men 3st är MYCKET big_smile


tokfrans
982 Inlägg
15 maj 2008
#7
Skulle precis skriva RE SR 15.. smile mkt trevlig bas!


Avstängd
200 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#8
har kollat lite på en eller två sx 15 på varsit sla1500

tror ni det blir bättre

tokfrans
982 Inlägg
15 maj 2008
#9
det vet jag hur det funkar wink och det spelar högt 8-)


Mr Kock =)
199 Inlägg
15 maj 2008
#10
Japp, o ja vet att 2 st. RE SR 15 kan spela högt, med ett SL3000 steg..
(eller säkerligen lika högt me 2xSL1500..) tongue

Men det är på gränsen till för mkt effekt/bas om man ska MAXA basarna i mer än en minut..smile

Jag skulle välja 2 st. SX 15 med 2 st. SL1500 steg...
För om du senare vill utöka så köper du bara 2 steg till.. wink
Senast redigerat av Morre_W (15 maj 2008)

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

Avstängd
200 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#11
eller man ska gå upp till sx 18

Avstängd
200 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#12
har gjort en liten lista

2st sx 18

2st sla1500

sen driva det på ett stinger spv 70

sen som framsystem ett re audio xxx

steg til framsystem Power 2-400

och driva det steget på ett stinger spv 35

eller kan man driva allt på spv 70 batteriet eller kan man driva allt på spv 35 batteriet

och hur kopplar man batterierna

men vad är skillnaden på se o sx serien
Senast redigerat av a-traktorn (15 maj 2008)

21 761 Inlägg
15 maj 2008
#13
Varför har du ett SPV 35?

Det är ju iof kraftfullt för sin storlek, men ändå ett ganska litet batteri. Det skulle vara bättre att ha två SPV 70 istället tycker jag, men det kostar väl en slant kan jag tänka mig.

RE SX 18 ser ut att ha bra verkningsgrad och borde kunna spela mycket djupt och högt, åtminstone när man kollar i ett beräkningsprogram. Ljudkvaliteten går förstås inte att se i ett program, det måste höras i verkligheten smile.
Senast redigerat av Drönirettab (15 maj 2008)

Avstängd
200 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
#14
jag har ett spv 35 sen innan

21 761 Inlägg
15 maj 2008
#15
Aha, okej.

Avstängd
200 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#16
ingen som har en komentar om min lista

5 852 Inlägg
22 maj 2008
#17
Din senaste lista kommer nog rocka som fan skulle dock valt ett annat steg till framsystemet annars kommer du va kanon nöjd smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Avstängd
200 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#18
okej

vilket steg rekomenderar du till xxx kittet då?

Avstängd
200 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#19
och imed att det ska sitta i en kapad a-tr*k*or så blir det ju extra mycket tryck

5 852 Inlägg
23 maj 2008
#20
US Amps XT-1600.2 skulle ja säga om du vill ha bra drag i grejarna smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök