Turbomatte skrev:
Rushman skrev:
Så mycket kunskap det finns här på varat garage! Lika impad varje gång alla motorgalningar drar igång!
Lånar tråden lite: Rak 6:a vs V6:a?
Vad innebär skillnaderna, mer än det uppenbara rent tekniskt?
Och följdaktligen varför finns inte raka 8:or i samma mån som 4 & 6?
Nu är jag inget proffs men som jag har uppfattat det så är en rak 8 lite otymplig och den vibrerar rätt mycket osv. 6an har väll inte det problemet i samma utsträkning.
sen får nån gärna rätta mig om jag har fel
En rak åtta går så jämnt och tyst att man knappt märker det.

Ställte ett glas dricka på en kompis' rakåtta som sitter i en 1947 Hudson. Det vibbade lite i drickan men glaset stod still.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart
"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.