På plasten måste du lacka med en plastprimer och sen lacka med färg ovanpå det. Annars är risken ganska stor att lacken flagnar. När det gäller motorutrymmet så beror det lite på vad du vill ha för finish?
Är du perfektionist (vilket man inte bör vara) så tar du ur motorn, slipar du plåtrent, spacklar och slipar till all förbannelse. Grunda med rostskyddsprimer också då förstås.
Men annars så tar du den enkla vägen genom att rugga lacken (slipa lite lätt) och sen på med vanlig lack.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)