27 kronor litern för bensin?

J-P-R DO IT LOW STYLE
16 maj 2008 · 1 342 Inlägg

Äh vafan, vi kör det här skitlandet i botten och sedan flyttar vi till något annat land och gör samma sak.

Aga_Diff Bärs!
16 maj 2008 · 3 456 Inlägg

Phaetoon skrev:
Sänk skatten på bensinen med ett par kronor och beskatta flygbränslet istället

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
chrno RE-雨宮
16 maj 2008 · 481 Inlägg

Kan ju vara så att alla jobb som kräver bilar kommer att få det svårt att gå runt, mitt företag tex kör ca 12tusen mil om året.
I Japan sänkte dom bensinpriset nyligen.....

Problemet är återigen att vi sväljer allt bajs som politiker stoppar i halsen på oss.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Hee-Maan
16 maj 2008 · 3 113 Inlägg

läste detta också.. föfan asså..

Är inte Sverige typ landet med högst skatter? eller jag har fått det om bakfoten?
men iaf.. om det vore så, är politkerna stolta över det eller?

varför inte dra mer skatter på dom riktiga skurkarna i det hela? typsikt politiker! Vafan kommer dessa pengar då till? det vill jag verkligen veta!!

Semper Fi
Urkas Kräsen grafiker
16 maj 2008 · 1 775 Inlägg

tbarren skrev:
Folk kommer tanka och dra ned på annat istället. Vill dem minska utsläppen så får dem fan se till så att man kan åka buss eller tåg. Som det ser ut idag är det billigare och tar mindre tid att åka bil. När det är tvärtom så kan dem börja snacka.

Hur kan du bo i Stockholm och påstå nåt sånt? Skulle jag ta bilen till jobbet så skulle det väl kosta runt 100kr/dag med tanke på bensinpriset just nu och trängselskatten. Nu tar jag istället tåg/tunnelbana och det går för 690kr/månaden. Så bil är inte billigare på nåt sätt öht.
Sen att det också tar kortare tid och man kan läsa lite tidning när man åker kommunalt är ju bara en bonus.

Whine whine!
VivaLaFritz
16 maj 2008 · 342 Inlägg

J-P-R skrev:
Äh vafan, vi kör det här skitlandet i botten och sedan flyttar vi till något annat land och gör samma sak.

Är helt på din sida där! Och vi är ju en bra bit påväg oxå! Vi låter några andra puckon ta över det här misslyckade landet!

Once you go Skyline, you´ll never go back!
Cossi_Micke
16 maj 2008 · 282 Inlägg

det kommer aldrig att gå igenom förstår ni väl. dom här moderaterna sitter inte kvar länge till..

Pekkis
16 maj 2008 · 36 Inlägg

var det bättre innan menar du? och tror du det blir bättre när sossarna kommer tillbaka?

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end
MilleN
16 maj 2008 · 9 108 Inlägg

Pekkis skrev:
var det bättre innan menar du? och tror du det blir bättre när sossarna kommer tillbaka?

Jaaa Sossarna med Miljöpartiet i högsta hugg blir våran räddning. Dom värnar om oss bilister lol

roxe Jesus didn´† Tap
16 maj 2008 · 1 146 Inlägg

jag åker kommunalt till jobbet sen ca 1 månad tillbaka för att spara pengar. Det har kostat mig ca 70 kronor på 1 månad eftersom det inte är så svårt att planka. Tar ca 15 minuter längre men jag slipper riskera mitt körkort varje dag med tanke på att jag kör som ett as för att komma fran till jobbet på mornarna.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
jocke_gronberg
16 maj 2008 · 4 586 Inlägg

dags att flytta så man kan ta cykelen till jobbet. dock jobbigt för dom som vill bo utanför samhället i ett fint hus vid en sjö varför ska dom straffas för dom njuter av naturen mer än andra..helt sjukt

Pekkis
16 maj 2008 · 36 Inlägg

yikeslollol

MilleN skrev:

Pekkis skrev:
var det bättre innan menar du? och tror du det blir bättre när sossarna kommer tillbaka?

Jaaa Sossarna med Miljöpartiet i högsta hugg blir våran räddning. Dom värnar om oss bilister lol

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end
Hmm.
16 maj 2008 ·

Den dagen det blir 27 konor litern, är det dags att flytta.

bmx
16 maj 2008 · 7 100 Inlägg

Hmm. skrev:
Den dagen det blir 27 konor litern, är det dags att flytta.

den dagen blir blocket överbelastad pga att alla slänger ut sina bilar då!

och som du sa,då flyttar vi!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Temilit
16 maj 2008 · 42 Inlägg

Helt sjukt att vi bilister får betala ALL koldioxidskatt medans många industrier och flyget osv betalar väldigt lite/ingen skatt alls. varför inte dela upp den jämt på alla utsläpps källor? varför ska just vi bilister betala allt?

Majoriteten av folk kör inte bil för att dom är lata eller tycker det är kul, utan för att dom måste till jobbet, måste handla osv.

Ja vars är vi påväg igentligen..

Rattryckarn BilvårdsTekniker
16 maj 2008 · 281 Inlägg

Borde det inte vara nice om så många som möjligt träffades i sthlm utanför riksdagen, låta alla som är förbannade på bensinpriset och bara stå där och puttra ut avgaser, vi kan väl säga en 1000 bilar eller ngt? Kanske visar att vi inte tar hur mkt skit som helst, ngn gång får detta sluta! Sen om 1000 bilar ställer upp är en annan sak!

Rattryckarn
Ford Mondeo Sport Edition "Snow-white" (2012)
D4nN3-85
16 maj 2008 · 166 Inlägg

Audisport_ skrev:
Borde det inte vara nice om så många som möjligt träffades i sthlm utanför riksdagen, låta alla som är förbannade på bensinpriset och bara stå där och puttra ut avgaser, vi kan väl säga en 1000 bilar eller ngt? Kanske visar att vi inte tar hur mkt skit som helst, ngn gång får detta sluta! Sen om 1000 bilar ställer upp är en annan sak!

Jag hade ju gärna kommit ner och hjälpt isf... men bensinen är för dyr och det är ju en bit att åka bara för att köra bilen på tomgång.. wink så tyvärr får jag avstå..

Men det är ju helt sjukt att de kan komma på tanken att höja priset så mycket... :S

-------------------------------------------------
VW Scirocco TSI -09
//Danne
Volkswagen Scirocco "Hywää" (2009)
Mortalis VW-nörd?
16 maj 2008 · 4 332 Inlägg

jorre83 skrev:
dags att flytta så man kan ta cykelen till jobbet. dock jobbigt för dom som vill bo utanför samhället i ett fint hus vid en sjö varför ska dom straffas för dom njuter av naturen mer än andra..helt sjukt

Haha måste bara säga att de där var gaaaanska motsägelsefullt.

Betala x antal miljoner för att bo ett med naturen, tyst och lugn. För att sedan, varje morgon, hoppa in i min bil och sätta mig i kö ;D
E man nu så himla ett me naturen så cyklar man, går man, tar sin solcellsdrivna skateboard eller whatever. (känner ja ett par som gör, å de e verkligen ett me naturen).
De där e bara dubbelmoral.

Mortalis VW-nörd?
16 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Temilit skrev:
Helt sjukt att vi bilister får betala ALL koldioxidskatt medans många industrier och flyget osv betalar väldigt lite/ingen skatt alls. varför inte dela upp den jämt på alla utsläpps källor? varför ska just vi bilister betala allt?

Majoriteten av folk kör inte bil för att dom är lata eller tycker det är kul, utan för att dom måste till jobbet, måste handla osv.

Ja vars är vi påväg igentligen..

De roliga här är. Vet du vad dom här koldioxidskattepengarna går? Man tänker miljöåtgärder eller hur? Nada, noll, zero miljöåtgärder har finansierats med koldioxidskattepengar.
De finns INGA projekt eller förslag ens om vad dessa pengar skall användas till för att hjälpa miljön. De går bara rakt ner i nåt hål som måste fyllas.

bmx
16 maj 2008 · 7 100 Inlägg

fan,snart får man väll betala skatt fär att få andas in luften hmm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang