27 kronor litern för bensin?

lindell90
16 maj 2008 · 876 Inlägg

som rubriken säger. Hoppas att det inte går igenom bara

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2482228.ab

gamlingen
16 maj 2008 · 5 198 Inlägg

släpper dyrare bensin ut MINDRE skit i luften ?

tbarren
16 maj 2008 · 124 Inlägg

Folk kommer tanka och dra ned på annat istället. Vill dem minska utsläppen så får dem fan se till så att man kan åka buss eller tåg. Som det ser ut idag är det billigare och tar mindre tid att åka bil. När det är tvärtom så kan dem börja snacka.

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
16 maj 2008 · 1 898 Inlägg

27,50 * Cirka 70 liter på en tank = 1925 kr... oj hmm

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Sushikocken Sleeper
16 maj 2008 · 3 084 Inlägg

ja man får väl ta fram trampcykeln och trampa de 110milen till jobbet big_smile

ähh... bygg lite fler kärnkraftverk och så kör vi allt på el smile

edit 2: Farsan var på grönland för en vecka sedan där kostar bensin och diesel 3.50 O,o

Senast redigerat av Sushikocken (16 maj 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
thell_gti CORRADOÄLSKARE
16 maj 2008 · 205 Inlägg

jag blr snart galen på detta. det är precis som tbarren säger. man kommer dra ner på annat. folk måste köra bil. och kommer att fortsätta. jag kommer ionte köra mindre även om det är så dyrt. får skita i att göra nått annat. sen står det att dom m¨åste höja så¨för att eu skall  nå sina krav med CO-utsläpp- men vad jag vet så släpper sverige ut minst i hela världen. dom borde försöka gå ut i europa och hjälpa till och skita i sverige. sänk till iaf 10 kr litern så e jag nöjd. höj istället på de ställena som det är billigt att tanka. / Rasmus

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219
Sushikocken Sleeper
16 maj 2008 · 3 084 Inlägg

jag säger bara... fan vad bra min branch kommer blomstra ($_$)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Phaetoon
16 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Tur att miljöminister Andreas Carlgren avfärdat förslaget redan.
När det gäller kärnkraften så kommer inte det heller att fungera i längden. Kinas senaste upphandling av uran förstörde alla utsikter för en framtida utbyggnad av kärnkraften i Sverige.
Kina köpte upp all befintlig uranproduktion fram till ~2021, så uranpriset sköt i höjden med 300% och när våra avtal löper ut ~2011 så lär det bli en dyr affär att importera uran. Kanske blir till att gräva upp Västergötland? Fast rent ekonomiskt så tycker jag att det är lika bra att vi blir självförsörjande på energi och säljer uranet svindyrt när USA och Kina råkar ut för uranbrist. Precis som med Norge och oljan wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
16 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Sushikocken skrev:
jag säger bara... fan vad bra min branch kommer blomstra ($_$)

Jobbar du på Sekab eller? wink
Tänk bara på att priserna på råvaran kommer att stiga där med. Men helt klart kommer etanol, biogas och andra biobränslen att blomstra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Peter_88
16 maj 2008 · 45 Inlägg

jag säger bara det är helt sjukt! tänk dom som pendlar flera mil till jobbet. dom vill verkligen att folk ska bli arbetslösa för om dom höjer så fruktansvärt mkt är det inte ens lönt att åka och jobba. tänk bara på alla barnfamiljer vilket helvete dom får.

Det RÄCKER nu. jävla miljö nissar som sitter riksdagen nere i sthlm som har gångavstånd till jobbet men ändå åker så mkt bil. lätt att ta beslut där nere där dom har allt så nära men dom tänker inte på folk som bor uppåt som har mil kankse till äffär och jobb

Glenn9K Montör
16 maj 2008 · 664 Inlägg

Jag förstår inte hur de tänker nuförtiden. Fyfan. Hur tror dem att vårt land skall kunna fungera med sådana priser?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Corpze
16 maj 2008 · 1 311 Inlägg

Och vad kommer maten kosta då? tycker det är dyrt redan! kött, fisk, bröd och grönt är i princip det enda jag handlar och fy fan va dyrt det är sad

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Aga_Diff Bärs!
16 maj 2008 · 3 456 Inlägg

Synd om dom som inte har nått val än att tanka bilen för att komma till jobben... hmm

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
FULLGAS Mångsysslare
16 maj 2008 · 303 Inlägg

Kan ju bli så illa att folk som jobbar med bilar mister sina jobb för folk inte har råd att köra bilar !!!

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
Phaetoon
16 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Tänk om man kunde införa en fossilbränsleavgift på flygbränslen inom hela Europa?
1 krona kilot? Det skulle nog få en ganska så trevlig effekt på koldioxidutsläppen.
Jag skulle kunna tänka mig att betala 1 krona i skatt/avgift per liter fossilt flygbränsle,
med tanke på hur mycket det kostar att tanka en liter bensin.
Sänk skatten på bensinen med ett par kronor och beskatta flygbränslet istället?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mortalis VW-nörd?
16 maj 2008 · 4 332 Inlägg

Orka, Andreas Carlgren säger ju att de där e inget som kommer ske. Alltså är det inget att diskutera

Phaetoon
16 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Mortalis skrev:
Orka, Andreas Carlgren säger ju att de där e inget som kommer ske. Alltså är det inget att diskutera

Han är ganska så förnuftig. Frågan är om han kommer att orka hålla emot när dom andra partierna i Alliansen vill ha in mer pengar? Skulle inte vilja vara miljöminister just nu. Eller kanske tvärtom? Det är väl nu man ska vara miljöminister och ta dom rätta besluten.

Man kanske borde ta sig ett snack med Andreas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Greatsnyggo saabtok
16 maj 2008 · 1 306 Inlägg

Är ju fan helt sjukt ....Fan man läre ju  åka bil om man inte vill gå eller cykla till jobbet när de inte finns  bussar som  går , De kanske vill att alla ska flytta in till storstäderna ....Va fan spelar de  för roll va lilla sverige  gör ...bara hoppas  dollarn inte stiger som fan för då kommer de bli dyrt med bensin vare sig vi vill eller inte ...

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
krossa
16 maj 2008 · 167 Inlägg

Phaetoon skrev:

Mortalis skrev:
Orka, Andreas Carlgren säger ju att de där e inget som kommer ske. Alltså är det inget att diskutera

Han är ganska så förnuftig. Frågan är om han kommer att orka hålla emot när dom andra partierna i Alliansen vill ha in mer pengar? Skulle inte vilja vara miljöminister just nu. Eller kanske tvärtom? Det är väl nu man ska vara miljöminister och ta dom rätta besluten.

Man kanske borde ta sig ett snack med Andreas.

Sant!
Sveriges miljö nissar är ett gott täcken på att det skjuts för lite, man blir så jävla less!

Ingen minns en fegis
bmx
16 maj 2008 · 7 100 Inlägg

hata sverige!!
sån god lust att lämmna de och dra nån annanstans!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang