2459
Sök

Problem med instrumentpanelen, BMW e30

47 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
Nu e det såhär att jag har fått två problem med min instrumentpanel på min BMW.

Det första är att min bränslemätare verkar inte fungera, eller den fungerar ibland rättare sakt. Ibland när man startar bilen så står den på fullt, ibland så står den i botten och ibland så verkar den fungera  ...
Det här problemet fanns redan när jag köpte bilen så jag är inte riktigt säker på om den mäter rätt bränslenivå när jag själv tror att den gör det. Vad kan vara felet?

Andra problemet skedde imorse när jag skulle starta bilen. Då har varvningsmätaren slutat fungera och den dära mätaren som visar hur mycket bränsle man bränner per mil slutat fungera. Har inte den blekaste aning vad som har hänt. Dom fungera igår när jag körde men imorse så va båda helt döda.

MVH

Rapidoz
688 Inlägg
16 maj 2008
bränsleamaturen?
(eller hur det stavas)

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

358 Inlägg
16 maj 2008
ta reda på divers kring utrustning som kan vara fel först.. tex tankamaturen som föregående talare prata om.. om de skulle vara fel på instrumentet så hittat jag på en ganska bra firma här om dagen.

http://www.auto-instrument.se

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Teknik Informatör
371 Inlägg
16 maj 2008
det är ganska säkert instrumenthustet som är kass...det sitter ett kretskort inne i det med 2 batterier som brukar erja sönder friskt...

skulle jag vara som du skulle jag ta ut det och kolla hur det ser ut...innuti osv...ev lämna bort det för renovering eller köp ett nytt smile

BMW E3 it takes one to catch one :)

350 Inlägg
16 maj 2008
som sagt kan hjälpa att byta batterier (sitter inne i mätar huset), min varvräknare funka ej men bytte batterierna så börja den funka igen, sen att bränsleförbrukningmätarn ej funkar gör ju inget tongue min står på noll jämt me hehe tur d annars glor man ju jämt på den ^^

lycka till

47 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
kovamies skrev:
som sagt kan hjälpa att byta batterier (sitter inne i mätar huset), min varvräknare funka ej men bytte batterierna så börja den funka igen, sen att bränsleförbrukningmätarn ej funkar gör ju inget tongue min står på noll jämt me hehe tur d annars glor man ju jämt på den ^^

lycka till

Kan man byta batterier själv? Eller är det några speciella baterier så man måste lämna in skiten?

350 Inlägg
16 maj 2008
japps d kan man

Black_Art
17 maj 2008
jag kan nog fixa en fullt fungerande mätarhus om du vill annars för lite $

187 Inlägg
20 juli 2008
tjena jag undrar hur man byter batterierna och vad det är för batterier tongue

harrykarlsson
31 januari 2009
jag har samma problem med min e30, varvräknaren och "besin-per-mil-mätaren"  får spel ibland. och lever sitt eget liv. Men nu har de slutat att fungera totalt, jag har en 88 årsmodell, är mätarna olika från årmodellerna? var sitter batterierna exakt?smile
Senast redigerat av harrykarlsson (31 januari 2009)

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
31 januari 2009
http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=56
Där har ni en guide hur man gör när man byter batterierna!!

457 Inlägg
31 januari 2009
Kan bli liknande på min E30 med varvräknaren. Men är du tittat hur säkringen ser ut? Min brukar brinna upp lite då och då! smile

harrykarlsson
31 januari 2009
hejsan jag skulle byta batterier på min e30, då det var så sönder erjat att när jag råkade komma åt motstånden så gick ett av. vad gör jag nu? det är så svårt att löda och få det bra.. kan man lämna iväg det till någon? eller köpa ett nytt "kretskort"? är mer än tacksam för svar och hjälp

187 Inlägg
31 januari 2009
asså min varvräknare är helt död och förbrukningsmätaren står på fullt hmm tyror bensinmätaren är död med felet är vadå? tongue

457 Inlägg
31 januari 2009
Nån som har gjort som jag sa? Att kolla säkringarna!

2 Inlägg
15 april 2009
Aern skrev:
Nån som har gjort som jag sa? Att kolla säkringarna!

Villken säkring är detta?
Vet någon hur man kollar dom större säkringarna?

1 Inlägg
17 juli 2017
Någon som vet hur man får isär huset? har tagit bort alla skruvar som man ska och det är ''pinnen'' som sitter in till klockan som tar emot. Har klocka istället för varvräknare.

Sök