Finns det olika syn på folket?

hedley Saaboholic
18 maj 2008 · 3 129 Inlägg

Detta var ju bara jobbigt..

Men iallafall, varför skulle man se ner på eller diskriminera döva/blinda? Det är inte dem själva som valt att vara det precis, skulle jag se nån äcklig 15-årig moppe pojke stå och göra sig rolig över nå av dessa handikapp eller nån äldre om det är så skulle de ha fått en rak höger direkt.

Senast redigerat av hedley (18 maj 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
M3LK3R
18 maj 2008 · 113 Inlägg

Gulmun skrev:

M3LK3R skrev:
Jag undrar över hur det går till när en blind person träffar en döv person, alltså hur dom kommunicerar. hmm

Det finns en gammal rolig actionkomedi om just det problemet. Den svenska titeln är Hör Upp, Blindstyre! Värd att se.

haha ja det måste ju vara ett jävla problem! big_smile

BMW 740IA E32 "Diplomaten" (1993)
Maizer
18 maj 2008 ·

Finns en skitbra tråd på flashback där man kan skriva av sig när man rökt för mycket

Turbo_Erik
18 maj 2008 · 526 Inlägg

Maizer skrev:
Finns en skitbra tråd på flashback där man kan skriva av sig när man rökt för mycket

kan tänka mig att du ofta hänger där..
Tycker inte man ska göra sig lustig för att någon har svårt med tal och skrift..

Vi hade en kille på jobbet förut som var dövstum... Dom som jobbade med honom fick skriva på väggarna för komunisera.. Såg ganska roligt ut för en som inte visste att han var dövstum..
(Givetvis så skrevs det bara på väggarna innan målarna varit framme och spacklat och målat smile)

Marten87
20 maj 2008 · 80 Inlägg

M3LK3R skrev:

Gulmun skrev:

M3LK3R skrev:
Jag undrar över hur det går till när en blind person träffar en döv person, alltså hur dom kommunicerar. hmm

Det finns en gammal rolig actionkomedi om just det problemet. Den svenska titeln är Hör Upp, Blindstyre! Värd att se.

haha ja det måste ju vara ett jävla problem! big_smile

Beror på om det är hörande blind så kan man använda tolk för kunna kommuicera varandra.
OM det är dövblind.. då det är absolut inte någonting problem. vi ta dövblind händerna och lägg dom ovanför våran händerna så blind anpassan sig direkt och lyssna på våran teckenspråk. Det funkar. det gjorde jag många gånger. SÅ vad det är roliga?

För mig det skulle actionspännande om det vore en omvänd världen. Hörande förblir som döva världen. Döva förbli hörande världen. Så Alla använda teckenspråk. Ni hörande försöker kommuicera med oss döva. För en del kan jag lova, det påverkar stort mot självtroende, självsäker. Det är en "teori" för det kan inte blir så det i verkligeheten=)

Postiva: det finns folk som förstår på folks brist och stödja dom. cool

Senast redigerat av Marten87 (20 maj 2008)

BMW 528i (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang