Finns det olika syn på folket?

Marten87
16 maj 2008 · 80 Inlägg

Hello folket!

Har fått några som berättade och jag har sett en del:rolleyes:.

Det finns folket som inte kan höra "Döva folket" finns det annat syn på deras livet med skillnad från hörande världen? Så jag är nyfiken vad här garaget folket ser på de folket som använda teckenspråk istället för munnen. regerar hörande folket på det? på vilket sätt regerar ni på? några som har tagit några kontakt för att ha behöver hjälp av kanske inom bygge hus eller bil. eller kommer och möta er samtidigt ställer frågor? inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:). så slutar man samtalet. Så man undra varför?


Är nyfiken på era åsiktet.tongue

Senast redigerat av Marten87 (16 maj 2008)

BMW 528i (1987)
FireTraXX DFFL
16 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Vad fan snackar du om?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Aerodynamik ...
16 maj 2008 · 7 120 Inlägg

Jag förstår absolut ingenting neutral

R1kard V-Power
16 maj 2008 · 1 186 Inlägg

hahaahahhaahha big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Mackanol
16 maj 2008 · 2 079 Inlägg

min åsikt är....... nåt tror jag

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Snoppen
16 maj 2008 · 543 Inlägg

Nån som började tidigt med spriten den här fredan, det ser jag de.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Aruzo Ace Ventura
16 maj 2008 · 1 240 Inlägg

Åhh vad moget att lägga upp en sånn här tråd när jag har så ont i hövve....

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Hmm.
16 maj 2008 ·

håller med alla ovanstående svar på förstainlägget.


Förlåt, men gillar den här "meningen" haha:

inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:). så slutar man samtalet. Så man undra varför?

Senast redigerat av Hmm. (16 maj 2008)

Sushikocken Sleeper
16 maj 2008 · 3 084 Inlägg

öhh?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Emelie_244
16 maj 2008 · 375 Inlägg

När jag ser "Döva" personer i stan tycker jag det är intressant tack vare att jag kan lite teckenspråk så förstår lite vad dem säger.
Jag har en mamma som knappt har någon procent kvar av sin vanliga hörsel så hon har problem med telefon. för de som är döva så finns det texttelefon för de som är ibehov av detta.

Volvo S40 (2008)
FireTraXX DFFL
16 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Det finns folket som inte kan höra "Döva folket" finns det annat syn på deras livet med skillnad från hörande världen?

Alla utom döva kan höra de döva.

Så jag är nyfiken vad här garaget folket ser på de folket som använda teckenspråk istället för munnen.

Skiter fullständigt i om någon är döv.

regerar hörande folket på det?

Nej, jag reagerar inte på det.

på vilket sätt regerar ni på?

Är du döv eller? tongue

några som har tagit några kontakt för att ha behöver hjälp av kanske inom bygge hus eller bil.

Va?

eller kommer och möta er samtidigt ställer frågor?

Va?

inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:).

Är det en fråga eller nåt konstigt påstående?

så slutar man samtalet.

Ok.

Så man undra varför?

Vet inte.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Emelie_244
16 maj 2008 · 375 Inlägg

Döva hör inte vad man säger men de läser på läpparna.

Senast redigerat av Emelie_244 (16 maj 2008)

Volvo S40 (2008)
camaro67 Meister
16 maj 2008 · 6 763 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det finns folket som inte kan höra "Döva folket" finns det annat syn på deras livet med skillnad från hörande världen?

Alla utom döva kan höra de döva.

Så jag är nyfiken vad här garaget folket ser på de folket som använda teckenspråk istället för munnen.

Skiter fullständigt i om någon är döv.

regerar hörande folket på det?

Nej, jag reagerar inte på det.

på vilket sätt regerar ni på?

Är du döv eller? tongue

några som har tagit några kontakt för att ha behöver hjälp av kanske inom bygge hus eller bil.

Va?

eller kommer och möta er samtidigt ställer frågor?

Va?

inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:).

Är det en fråga eller nåt konstigt påstående?

så slutar man samtalet.

Ok.

Så man undra varför?

Vet inte.

big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Hmm.
16 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:
Massa text

HAHA, tack behövde skratta. plugga fysik B e drygt.

baca Os Difuntos
16 maj 2008 · 1 822 Inlägg

Wtf....

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Muttley
16 maj 2008 ·

snurriga inlägg smile har en granne som typ har föräldrar som är dövstumma, så de kan varken höra eller prata, så min granne är inte så social av sig smile

jonesono Personal- och beteendevetare
16 maj 2008 · 1 082 Inlägg

Jag försöker mig på en tolkning/rättstavning av inlägget, så får vi se om jag (och en till i tråden tydligen) förstår vad det handlar om... eller om jag är helt ute och cyklar.

Marten87 skrev:
Hello folket!

Det finns folk som inte kan höra. Man kan kalla dessa för det "Döva folket".
Jag undrar om det finns en märkbar skillnad i synen på livet mellan döva och människor i den hörande världen?  Jag är nyfiken på hur folk här på "Garaget" ser på dem som använder teckenspråk istället för att tala.
Reagerar det hörande folket på det och i så fall på vilket sätt?
Finns det någon som kan ta kontakt (med med, antar jag här iaf) för jag behöver kanske hjälp med ett hus- eller bilbygge? Eller om man kan möta någon och samtidigt "ställa" frågor? (Fråga mig inte hur)
För att kontakta någon, måste det ske genom sms eftersom döva inte kan prata i telefon.
Den här meningen får jag tyvärr inte att gå ihop:
"inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:). så slutar man samtalet. Så man undra varför?"


Är nyfiken på era åsikter!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Aerodynamik ...
16 maj 2008 · 7 120 Inlägg

FireTraXX skrev:
Det finns folket som inte kan höra "Döva folket" finns det annat syn på deras livet med skillnad från hörande världen?

Alla utom döva kan höra de döva.

Så jag är nyfiken vad här garaget folket ser på de folket som använda teckenspråk istället för munnen.

Skiter fullständigt i om någon är döv.

regerar hörande folket på det?

Nej, jag reagerar inte på det.

på vilket sätt regerar ni på?

Är du döv eller? tongue

några som har tagit några kontakt för att ha behöver hjälp av kanske inom bygge hus eller bil.

Va?

eller kommer och möta er samtidigt ställer frågor?

Va?

inom telefon eller sms man har så fort har tala om "är döva, så kan inte prata i telefon som därför använda istället sms meddelande:).

Är det en fråga eller nåt konstigt påstående?

så slutar man samtalet.

Ok.

Så man undra varför?

Vet inte.

Dagens! lol

jonesono Personal- och beteendevetare
16 maj 2008 · 1 082 Inlägg

Om man är 15 bast var det säkert roligt...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
blacken
16 maj 2008 ·

jonesono skrev:
Om man är 15 bast var det säkert roligt...

Och vem fasen vill bli äldre än 15 bast. Efter det så blir man ju vuxen och tråkig.. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang