Angående: Demonstration i Linköping mot bensinpris fredag den 23 maj!!!!

850_GLT
18 maj 2008 · 947 Inlägg

Då folk snackar om allt möjligt i andra tråden om bensinpriset, så kollar jag här istället om vilka som VERKLIGEN VILL vara med och blockera bensinstationer i linköping den 23:e maj. Vi stannar så länge det behövs. Inga bilar får komma in och tanka men folk får komma in och köpa bildelar och livsmedel mm.  Vi får komma överens om en tid och plats där vi kan samlas innan vi delar på oss och blockerar mackarna. Säg till här om ni ska vara med.

Senast redigerat av 850_GLT (18 maj 2008)

Volvo V70 (2012)
Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Epitaph
18 maj 2008 · 835 Inlägg

I lagens och anti-anarkins namn så frågar jag mig DIG fortfarande hur ni gör om någon akut behöver tanka? Jourhavande läkare, kirurger, barnmorskor, folk som har viktiga jobb som inte har tid att åka vidare till nästa mack?! Det ligger lite allvar i detta med, jag bor i Linköping och om jag skulle behöva åka akut på något skulle jag inte tveka att ramma bort någon. Ni kan ju lita på att polisen kommer bli inblandad, man får inte hindra folk att idka affärsverksamhet. Lägg ner nu.

Senast redigerat av Epitaph (18 maj 2008)

kohler
18 maj 2008 · 671 Inlägg

Tycker inte att det är rätt att straffa mackägarna när det är marknaden som bestämmer priset och staten som sätter skatterna... Det ger liksom ingenting

Second is the first loser
candyboy
18 maj 2008 · 60 Inlägg

Som kohler skrev. .det är inte bensinmackarnas fel utan det är den otroliga höga skatten på bensin. .utan noll skatt skull bensinen här kosta ca. 7-8 kr per liter och tänk nu hur mycket skatten höjer priset. .varför kan ni inte bara demonstrera på någon politisk möte.. det är mycket även Al Gores fel att det är så populärt nu att höja skatten på bensin och tjata om klimathotet. . medan Al kör privatflyg till sina möten...

850_GLT
19 maj 2008 · 947 Inlägg

Men om ni är så jäkla duktiga.. kom med ett bättre förslag då. Mackarna förlorar inte så jävla mkt pengar på att vi blockerar.. dom får fortfarande sälja andra grejer. Å de va ju nån som sa att dom bara tjänar 2 kr för en fulltank eller vad det var. SÅ SLUTA GNÄLL!!!

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
gamlingen
19 maj 2008 · 5 198 Inlägg

850_GLT skrev:
Men om ni är så jäkla duktiga.. kom med ett bättre förslag då. Mackarna förlorar inte så jävla mkt pengar på att vi blockerar.. dom får fortfarande sälja andra grejer. Å de va ju nån som sa att dom bara tjänar 2 kr för en fulltank eller vad det var. SÅ SLUTA GNÄLL!!!

Fortfarande är deras HUVUD inkomst bensinen...skulle du åka in på macken å handla mjölk eller bröd om du hade ica alldeles bredvid om du inte behövde tanka ?

chrizz Administratör
19 maj 2008 · 11 783 Inlägg

Nja, vi organiserar inga olagliga demonstrationer i forumet så vitt jag vet...

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang