Snart dags att börja vända blicken mot interiören i bilen, och eftersom jag är ganska bortkommen när det gäller bilstereo och därtill kräsen så tänkte jag be om lite tips.
Följande utrustning önskas:
Huvudenhet: Dubbel-DIN med MP3- och DVD-funktion.
Framsystem: 6,5" koaxialhögtalare, eventuellt med extra diskanter för högre montering samt slutsteg att driva dessa.
Baksystem: 6,5" koaxialhögtalare samt slutsteg att driva dessa.
Bas: 2 st 10" eller 12" bashögtalare samt slutsteg att driva dessa.
Samtliga komponenter ska vara av samma märke/modellserie!
Musiken som kommer spelas är club, dance/eurodance, happy hardcore, etc.
Prisnivån är någonstans mitt emellan. Vill inte slänga ut hutlöst mycket pengar (har ju även skönt motorljud att lyssna på), men vill inte heller ha billigast möjliga skräp. Tanken är att allt tillsammans får kosta cirka 15 000 kr när det är färdigt. Installation sköter jag nog själv.
Era tips får väldigt gärna innehålla ungefärliga prisuppgifter samt möjliga inköpsställen.
Tack på förhand!
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex