6311
Sök

Bilprovnings fråga?

53 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
Vad säger bilprovningen om borttagna handtag (shaved doors)....

mvh anders

VW In My Heart

5 089 Inlägg
19 maj 2008
verkar ganska farligt ifall du blir skjuten i bilen, och ambulanspersonalen måste få ut dig snabbt;) så skulle nog en besiktningsman säga tror jag iaf;)

\Lindgren

1 878 Inlägg
19 maj 2008
FLindgren skrev:
verkar ganska farligt ifall du blir skjuten i bilen, och ambulanspersonalen måste få ut dig snabbt;) så skulle nog en besiktningsman säga tror jag iaf;)

tror dom hellre knackar rutan. än masa med handtag, finns bilar här på garaget som har borttagna dörrhandtag. bara till att fråga dem. men jag tror inte SBP säger nåt.
Senast redigerat av Frozen1985 (19 maj 2008)

321 Inlägg
19 maj 2008
Mr_Cooler skrev:
Vad säger bilprovningen om borttagna handtag (shaved doors)....

mvh anders

Inga problem att bes med typ el öppning på dörrarna.

Teknisk
328 Inlägg
19 maj 2008
FLindgren skrev:

Var precis det första jag tänkte på oxå - NOT!!! lol

Har för mig att regeln säger att en dörr måste kunna öppnas endera från utsidan, eller från insidan. Både och tror jag inte det finns något krav på.

Bara att slå en pling till SBP och fråga, och snälla, fråga dem om det kan vara farligt utan handtag på utsidan om du blir skjuten... lollollol

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

12 086 Inlägg
19 maj 2008
Sen när öppnar ambulansen bildörren,
nu för tiden klipper dom ju av taket direkt! smile

Yrkesförare
1 073 Inlägg
19 maj 2008
JapMax skrev:
Sen när öppnar ambulansen bildörren,
nu för tiden klipper dom ju av taket direkt! smile

Nä men räddningstjänsten... tongue
Senast redigerat av Tega (19 maj 2008)

16 197 Inlägg
19 maj 2008
du behöver inte ens ha elöppning.. vår chevelle går endast att öppna från insidan å de va inge problem när ja besikta den.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 688 Inlägg
19 maj 2008
evilaudio skrev:
du behöver inte ens ha elöppning.. vår chevelle går endast att öppna från insidan å de va inge problem när ja besikta den.

Får man fråga hur du kommer in i denna bil som endast går att öppna från insidan? big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

16 197 Inlägg
19 maj 2008
Losgard skrev:
evilaudio skrev:

Får man fråga hur du kommer in i denna bil som endast går att öppna från insidan? big_smile

har alltid ett fönster lite öppet..hehe.

den står ju liksom ALLTID i garaget så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 maj 2008
Losgard skrev:
evilaudio skrev:

Har du inte sett Dukes of Hazzard? lol wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 892 Inlägg
19 maj 2008
hör med  hyttingen  här på garaget 
Han har shavat sina handtag

Mvh/Englund

53 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
ja det är ju försent o göra nått nu ändå för bilen är grundad o ska lackas på söndag..hehe...men tack för svaren...då vet man att det ska gå iallfall...

mvh  anders

VW In My Heart

Sök