2236
Sök

Renault GTE Turbotransplantation mm mm

Renaultskadad
694 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
NeonX skrev:
Nice, kämpa på! big_smile

Tackar björn smile

Renaultskadad
694 Inlägg
23 december 2008
Trådstartare
Big_JN skrev:
Defcon skrev:
Big_JN skrev:
Kommer att bli grymt! smile

God Jul!

tackar. kommer lägga upp videor så fort jag får igång motorn smile

Det ser jag framemot! cool

jag me ! =O måste dock lösa mitt problem med tändning då jag inte har ett skit av orginalet kvar.. alla kablar och styrboxar äro obefintliga.. så d blir väl MSD-tändning på den.. skall ha råd me d och ^^ om NGN HAR NGT LIGGANDES SÄG TILL !!

180 Inlägg
27 december 2008
Måste meddela om att Defcon köpt ett PS3 och härmed lägger han hela sitt liv åt sidan ett par år så förvänta er inga under här framöver wink

Ska strax ut till verkstaden och fortsätta med insugsflänsen smile

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

Renaultskadad
694 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Viktorsson skrev:
Måste meddela om att Defcon köpt ett PS3 och härmed lägger han hela sitt liv åt sidan ett par år så förvänta er inga under här framöver wink

Ska strax ut till verkstaden och fortsätta med insugsflänsen smile

Stämmer mkt bra, jag går under Jord nu ! asså, najs.. ehm.. fan får hetta på nö, supa ? smile

Darth Vader
1 644 Inlägg
27 december 2008
Jag kan ta på mig en del av skulden för att avlasta Defcon, då jag pushade honom i valet och kvalet vad det gällde införskaffandet av detta preventinmedel tongue

Braaaaap?

Renaultskadad
694 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
DoWahDiddy skrev:
Jag kan ta på mig en del av skulden för att avlasta Defcon, då jag pushade honom i valet och kvalet vad det gällde införskaffandet av detta preventinmedel tongue

fsss ! vadå valet o kvalet, jag planerade att köpa, d va ju inget impulsköp =P bara att d blev just då.

180 Inlägg
27 december 2008
Defcon skrev:
DoWahDiddy skrev:

fsss ! vadå valet o kvalet, jag planerade att köpa, d va ju inget impulsköp =P bara att d blev just då.

Du skall icke motsäga, ölen är öppnad. blev kanske lite OT wink

Viktorsson, Borås
Mustang 1967 Projekttråd

Shits of sundsvall FTW!
36 Inlägg
6 januari 2009
Jag har en styrbox om du är intresserad, har dock sålt min orginal tändning nyss.

71 Inlägg
10 januari 2009
Defcon skrev:
haha jaa big_smile i know, men blir fögge till att börja med, sen får vi c vad d blir, turbo är INGEN omöjlighet. den som lever får c wink blitt av me alla renaulter än sonny ?

ja d stämmer... har fått sälja alla fem :'(
går ju fan inte å få nåt jävla jobb i dessa tider, så pengarna räckte inte till å försäljning blev enda utvägen...
alla gick till skåne så dom lär man nog aldrig få se igen.

men ja tycker absolut att du ska turbokonvertera sextonventilarn big_smile då kommer du få värsta dräparmaskinen!

soonygun

Renaultskadad
694 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
sonny_88 skrev:
Defcon skrev:
haha jaa big_smile i know, men blir fögge till att börja med, sen får vi c vad d blir, turbo är INGEN omöjlighet. den som lever får c wink blitt av me alla renaulter än sonny ?

ja d stämmer... har fått sälja alla fem :'(
går ju fan inte å få nåt jävla jobb i dessa tider, så pengarna räckte inte till å försäljning blev enda utvägen...
alla gick till skåne så dom lär man nog aldrig få se igen.

men ja tycker absolut att du ska turbokonvertera sextonventilarn big_smile då kommer du få värsta dräparmaskinen!

nä =/ d e fan inte lätt nu asså =S jag e faktiskt mer sugen på att köpa typ en Eaton M65 lr ngt liknande.. enda jag hittar e ju M90 o den e väl lite väl jävla stor =S om jag inte drevar ner den så den går långsammare... får c ^^ men e så kär i kompressorljudet så kör nog hellre på d big_smile men skall ha tag i alla jävla delar som fattas på motorn först roll och d e ju inte EN grejj precis. mkt till styrningen som fattas... så ngn som har bröte liggandes, hör av er !!!!

71 Inlägg
10 januari 2009
ja kompressor hade nog fan varit ännu coolare big_smile

d borde du nog bli ganska ensam om tongue

projektet börjar se ordentligt snyggt ut för övrigt, kul att tråden fortf lever big_smile

soonygun

Renaultskadad
694 Inlägg
10 januari 2009
Trådstartare
sonny_88 skrev:

projektet börjar se ordentligt snyggt ut för övrigt, kul att tråden fortf lever big_smile

sök bara på Corrado Eaton på Utbe så får du höra =S SHIT va gött d låter ! skall ju inte sykladda, bara 0.4 ända från gott kommer ju räcka GOTT o väl. plus att jag slipper alla problem me värme kylning slangar styrning o fan orka ! skulle gissa på att detta blir enklare, o mö ballare då alla kör omkring me turbo numera... fan hitta en eaton m62 precis =S skall lägga ett bud =P lever o lever, rätt dött tycker jag.. men så fort d börjar bli lite varmare skall jag börja me 16ventilarn o tvätta ov den o börja lyfta ur den andre motorn så jag har en tom bil.. igen... men men ! den som lever får ju c. har ju ett annat projekt på g lite sådär i smyg^^ adda mig så skickar jag bilder cool

71 Inlägg
10 januari 2009
Defcon skrev:
sonny_88 skrev:

sök bara på Corrado Eaton på Utbe så får du höra =S SHIT va gött d låter ! skall ju inte sykladda, bara 0.4 ända från gott kommer ju räcka GOTT o väl. plus att jag slipper alla problem me värme kylning slangar styrning o fan orka ! skulle gissa på att detta blir enklare, o mö ballare då alla kör omkring me turbo numera... fan hitta en eaton m62 precis =S skall lägga ett bud =P lever o lever, rätt dött tycker jag.. men så fort d börjar bli lite varmare skall jag börja me 16ventilarn o tvätta ov den o börja lyfta ur den andre motorn så jag har en tom bil.. igen... men men ! den som lever får ju c. har ju ett annat projekt på g lite sådär i smyg^^ adda mig så skickar jag bilder cool

ja jävlar så gött den lät big_smile tycker definitivt du ska satsa på kompressor!
har accepterat dig som vän nu smile å har du lust så kan du ju pm:a din msn.
ja e sugen som fan på att veta vad d e för "smyg-projekt" du håller på me:O

soonygun

Shits of sundsvall FTW!
36 Inlägg
11 februari 2009
Jag tycker du ska satsa på att skruva ihop bilen någon gång, börjar bli lite segt i tråden tycker jag lol

Illustratör
826 Inlägg
11 februari 2009
Precis... Få ihop det lilla aset nu så min har nått att se upp till.  ^^  Inte för att det behövs mkt till montering som min står nu men. tongue

Mvh

Tänker...

Renaultskadad
694 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Fallan skrev:
Precis... Få ihop det lilla aset nu så min har nått att se upp till.  ^^  Inte för att det behövs mkt till montering som min står nu men. tongue

Mvh

Jag veet jag veeet ! sad är trögt nu bara.. om ngn kan hjälpa mig få sålt 240in Crossen min och amazonen, då jäävlar =S

I En Gran Nära Dig
303 Inlägg
11 februari 2009
det här blir riktigt bra, lycka till!

Pontiac Firebird 1989.

Renaultskadad
694 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
culan06 skrev:
det här blir riktigt bra, lycka till!

tack tack, skall se när jag kan komma igång igen =/

NeonX
11 februari 2009
Tröttnar du på din får du gärna ta me dig svetsen upp och hjälpa mig me lite småfix big_smile

Renaultskadad
694 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
NeonX skrev:
Tröttnar du på din får du gärna ta me dig svetsen upp och hjälpa mig me lite småfix big_smile

va e dhär för ett pucko, sen såg jag att d va du XD haha ! ja, jag har ju d "ASfint" i garaget nu ju big_smile har du arbete åt mig så why not ? tongue

Sök