2419
Sök

Renault GTE Turbotransplantation mm mm

Renaultskadad
694 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Jadu Tom. nu händer d grejjer ! aah, oket var sjukt fint under all tjära =S var lite fulare mot skivan, men kommer inte synas sen ändå.
ajjemän, den kommer bli ASFRÄN wink

Team ZimpTech
100 Inlägg
2 maj 2009
Lite action igen gillas mycket! big_smile Fortsätt så här så är den fan snart klar big_smile wink

Renaultskadad
694 Inlägg
2 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
Lite action igen gillas mycket! big_smile Fortsätt så här så är den fan snart klar big_smile wink

ajjemän ! d e mkt småpill och tjafs. typ bocka bromsrör osv e inte allt för jävla roligt. drygt som faan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/643388_zbjyf3.jpgdå var andra sidan klar nu me. satans fint blir d asså ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/643389_x6xzli.jpg

Team ZimpTech
100 Inlägg
2 maj 2009
Nej jag vet, vissa saker är inte allt för upphetsande. tongue Men de är nog värt de i slutändan wink

Renaultskadad
694 Inlägg
3 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
Nej jag vet, vissa saker är inte allt för upphetsande. tongue Men de är nog värt de i slutändan wink

hehe jaa. d kan visa sig vara ett problem att köra utan bromsar så va fan gör man =P dock JÄVLIGT irriterande att INGA längder stämmer. måste göra massa meninslösa fula jävla böjjar 8-) dem som e värst får jag gå tillbaka me o få omgjorda. helkass mekonomen !!!

7 Inlägg
8 maj 2009
känns som att du med oroväckannde snabba steg börjar närma dig lack nu. ska nog stänga av telefonen från och med nu tror jag. gött jobbat annars.

Renaultskadad
694 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
mazdamannen skrev:
känns som att du med oroväckannde snabba steg börjar närma dig lack nu. ska nog stänga av telefonen från och med nu tror jag. gött jobbat annars.

Whaaat xD njaa. är Mr. galv kvar på sitt jobb ? har ju typ d sista att galva nu innan den kommer ner på backen. men mjo, d BÖRJAR väl närma sig... skall se om jag kan få hem en till GTE i morn så jag kan ta dem delarna jag behöver för att iaf få den att STARTA. den kommer va som orginalmotorn.. fast me lågkompskolvar....

Team ZimpTech
100 Inlägg
8 maj 2009
No turbo? hmm

Renaultskadad
694 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
No turbo? hmm

näänä tongue d e bara så att jag får igång den, och kan besiktiga osv. SEN blir d turbo big_smile no worries smile

Team ZimpTech
100 Inlägg
8 maj 2009
Puhh!! smile Tänkte väl ;D Haha

Renaultskadad
694 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
Puhh!! smile Tänkte väl ;D Haha

Trafikpolisen skall mer lr mindre försvinna härifrån borås framöver, skall enligt BT flytta till gbg helt o hållet
vad säger man då ? jo AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASÅM !!!!!! turbo für alle

Team ZimpTech
100 Inlägg
8 maj 2009
big_smile Gott haha se till o få i den turbon snabbt wink

Renaultskadad
694 Inlägg
8 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
big_smile Gott haha se till o få i den turbon snabbt wink

yahföfan ;P annars så bygger jag på min 16v som jag har liggandes. najs med snigel på den..
bara att d då blir lite överdrivet... kanske skall sätta den bak i en jävligt breddad Twingo.. vem vet.....

Team ZimpTech
100 Inlägg
8 maj 2009
Jag diggar nog 440i iden bättre faktiskt. smile Tycker du kan slutföra det så jag har någon att fråga sen smile Då jag o en polare håller på med ett 440i turbo motor i Renault 5 projekt. smile Haha tongue

Renaultskadad
694 Inlägg
9 maj 2009
Trådstartare
Stiff3 skrev:
Jag diggar nog 440i iden bättre faktiskt. smile Tycker du kan slutföra det så jag har någon att fråga sen smile Då jag o en polare håller på med ett 440i turbo motor i Renault 5 projekt. smile Haha tongue

joo =P d kommer väcka mest uppseende iaf tongue jag e ju klar me allt så sett igentligen, har bara inte startat den I bilen, allt sitter/har suttit osv så fråga på så får vi c om jag kan hjälpa till smile

Renaultskadad
694 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/651428_cqtcic.jpg
Då var man äntligen och hämtade hem en stackars GTE till. oavsett dess öde kommer det bli värdigare än att gå till pressen. vet ej vad jag kommer ta på den, men det kommer bli stoora delar av inredningen som skall ner till AKF Design i Göteborg och flockas. så vill ni ha flockat snacka med Alex på AKF. han vet vad han sysslar med !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/651435_jw8msr.jpg
Ekipaget, drog förvånansvärt mkt mindre soppa än vad jag hade väntat mig. Tack Dadde för hjälpen !!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45242/651438_c5irri.jpg
haha ! asså..... jag blir fan kär på nytt när jag ser formerna på GTEn, d GÅR inte komma undan från att den e såååå jävla cool tongue är kluven till grillen... men den e jävligt egen, OCH d hade kunnat bli coolt smile den e rätt så ovanlig. ett orginaltillbehör

-=BMW_Entusiast=-
106 Inlägg
10 maj 2009
BUUUUHUUUU där åker min GTE till Defcon.... en kamtrimmad GTE motor som skall lämna ca 130 hk,  hoppas iaf hennes kroppsdelar lever vidare i defcons, jag lyckades inte få tid att göra henne i ordning så efter många år i garaget åker hon som organdonator ;(REST IN PEACES !!!!

-= BMW =- Just Real Power

-=BMW_Entusiast=-
106 Inlägg
10 maj 2009
BUUUUHUUUU där åker min GTE till Defcon.... en kamtrimmad GTE motor som skall lämna ca 130 hk,  hoppas iaf hennes kroppsdelar lever vidare i defcons, jag lyckades inte få tid att göra henne i ordning så efter många år i garaget åker hon som organdonator ;(REST IN PEACES !!!!

Renaultskadad
694 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Vazze_T skrev:

;P joo... funderar att ta denna toppen och lägga på en 460 2.0a. den har ju 120hk orginal. lär väl landa på 150 eller lite till med din topp och kam ^^ vi får c vi får c !

-=BMW_Entusiast=-
106 Inlägg
10 maj 2009
tycker du kan testa o lägga toppen på din lågkompiga turbomotor.... kan vara roligt o se vad som händer wink har du provstartad maskineriet????

Sök