jag vet inte var det kan va värt jag=) e inte så insatt i oljekylare, ge ett bud bara om du e intresserad , kan skicka bilder på mail till dei om du är intresserad.
skicka du bilder så får vi c =P behöver se vad d e för dimensioner på den me
har en kompis som har en vanlig reanult 5 med 440turbo motor i den går som fan hänger nog en 300hk 850 0-100km/h
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
Ser bra ut Hur går det med bilen? Är den färdiglackerad osv?
d går så som d är i tråden =P men jag hoppas på lack nu snart så... har ju endel att göra, och jobbar så har inte så mkt ork att grejja me bilen =/ men gör d jag kan när jag orkar..
saablover_1 skrev:
orkade inte skicka ett mail så du får bilderna här=) det är ca 10x 30 cm
jag skall kolla på kylet lite senare, inget jag behöver juuust nu. men jag hör av mig om det blir intressant. tack så länge
äntligen fick jag tummen ur röven att kröka till dessa förbannade rören me !! GÖTT
gjorde d så rakt jag orkade. kunde inte räta och sen kröka till och montera, vart tvungen att trä in rören och sen försöka räta dem på plats. jag är nöjd såhär iaf
matning och retur. jävligt najs enligt mig men..
blixten gör la d hela rätt så fult. men där kommer allt ner iaf, tyvär så hamnade skarven mellan slang och rör bakom balken på just d stället jag inte ville ha den.. men räfflade utsidan på rören så slangen bettar riktigt jävla hårt. faan om den lossnar !!!!! jävla rövställe är d. omöjligt att komma åt om d händer ngt ute på vägen
slangarna vart ju klara från tanken, så d e bara till att fixa infästningen för pump och filter, sen är d fan nääääästan så att bilen går att starta !!!! HAR NI HÖRT !!
ajjemän !! det kommer fixas ! kommer hämta den FÖRHOPPNINGSVIS sista donatorbilen, jag är än så länge uppe i att ha delar från sammanlagt 3 bilar i min, med den nya som kommer bidra med motor osv osv bli den sista men man vet aldrig
Olssonz skrev:
Snygg dragning av rören
Som förgående talare sa, en film på uppstarten vore trevligt.
yes ! provtur med nya motorn i den nuvarande bilen skall fixas med !
sådär. chackat ny bil. som skall gå till slakt =P om ngn vill ha ngt på den så säg till innan jag skrotar d som blir över !!
hemmaaa
jävligt najs, jävligt najs, läcker olja rätt ordentligt från "kamöverfallsgördeln" lr om d e ventilkåpan, men d fixas ändå när jag har ur den. 4 nya ventiler och samtliga säten inslipade. äntligen har jag d jag behöver !!!
jobba med bilen och lägg pengar på bilen istället för köpa nya
jaaaajajajaa. men 4000 för en totalt komplett bil med 16v i känns rätt ok.. btw, var nere och grejjade i gårkväll. lyckades lösa ett elfel som gjorde att jag inte hade ngn ström i bilen alls, hittade kabeln till soppapumpen och har lyckats få upp soppatryck. skall ner nu och försöka starta samt att spola ur systemet