Jag är inte blyg. Gav 18550HKD för allt.
Dvs, 15744 SEK.
Köpte på Wing Shing Photo. Många säger att dom fått dålig service där och att dom inte vill visa sakerna utan man ska bara gå dit om man vet vad man vill ha.
Jag visste vad jag ville ha, sa vad jag ville ha. Han hämtade allt och innan vi ens diskuterade pris plockade han upp sprillans nya kameran och båda objektiven ur kartongerna så jag kunde testa och bestämma mig osv.
Det vart inget svårt val må jag säga. Fick med 32gb Transcend (jag är dock sandisk fanatiker men gratis är gott) på köpet sen kastades han även in ett extra batteri! Kan bara buga och bocka.
Jag fick iallafall utmärkt service från dom, går mer än gärna tillbaka dit! Synd bara att man sitter 2 månader fast i Shanghai sen kanske får 1 helg i Hong Kong

Jag anser verkligen inte att det svenska priset för 6D på hiskeliga 25 TUSEN kronor (!!!!!!!!!!) rättigfärdar att jag får "svensk garanti". Jag har inte ens någon nytt utav den, jag bor i princip i Kina.
Överallt i världen kostar en 6D med 24-105F/4L ungefär runt 15 tusen svenska riksdaler, i Sverige 25 tusen...
Var ute och testade nu ikväll.
Bäckmörkt och bara ljus ifrån staden osv. Insåg snabbt (efter 3 bilder) att jag skulle lägga min 24-105 F/4L i väskan och körde sen endast på Plastic Fantastic (50mm 1.8). Fantastiskt objektiv....
Fotade knappt någon byggnad, bara bilarna här i Hong Kong (och i Shanghai förövrigt med) är imponerande....
En bild med min 50mm 1.8.
Insåg efteråt att jag inte tog den skarpa bilden och fixade till

Aja, doesn't matter.
Fixade till lite vitbalans och color saturation.
F1.8, 1/40 ISO 2500 (ej efterbehandlat ISO överhuvudtaget).
Från facebook så den är suddigare än vad den ska vara också... 6Dn klarar ISO väldigt bra minst sagt!
![https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/891640_10151954525661236_806491269_o.jpg]()