THEBADGUY skrev:
TouchOfRed skrev:
THEBADGUY skrev:
Fick bli ett Canon EF 50MM 1.8 II ifrån netonnet för 869 kr.
Ett ruggigt prisvärt objektiv! Rekommenderas varmt.
http://i.imgur.com/iGMZo8p.jpg
Blir bilderna riktigt skarpa? Inte som ett L objektiv kanske.
Fördelen med fastbrännvidd?
Jag kan garantera att du inte hittar ett skarpare objektiv för denna summan

.
Iaf inte nytt.
Fördelarna med fast brännvidd är vanligtvis att objektiven är mer ljusstarka och som sagt skarpare.
"Tvingar" även dig som fotograf att vara lite mer aktiv när du fotograferar, vilket JAG tycker är roligare

.
Nackdelen med just detta jag köpte är la att det känns lite plastigt. Men för summan man betalar så är det som sagt ett kap i vilket fall som.
Mitt höll i 2 år nästan, men då har jag använt det VÄLDIGT mycket under dessa 2 år. Kit objektivet använder jag aldrig sen jag köpte detta.
Gött!

kanske borde köpa ett, om det visar sig att jag inte blir nöjd, så är det inte flera tusen i sjön..
Går det ta fina makrofoton Med det?

Kan kanske vara nyttig för mig att vara mer aktiv i fotandet, jag flyttar position ibland, inte direkt att jag springer omkring överallt för att få en bra bild, vilket man kanske borde. Använder mitt Canon 70-200 f4, så är ganska lätt att bara zooma in ist för att gå fram till det man fotar.
Har mitt kitobjektiv till min 700d, det känns som en leksak jämför med 70-200, fast sen är det ju lite prisskillnad på dom också..
Är sugen på en ny kamera, för bilderna blir ganska brusiga om det är lite mulet ute. Det är iofs en instegskamera, och jag har ganska långt kvar tills jag borde upgradera mig, har haft den ett halvår eller nåt, och har inte fotat så jätte mycket. Man ska väl dock upgradera sig när man känner att kameran står i vägen för sin utveckling inom fotandet.
Men prylbögen i mig vill ha en ny kamera..