TouchOfRed skrev:
RD_87 skrev:
TouchOfRed skrev:
Om du köpte från USA lär du garanterat få tulla på det. Om du inte har en jäkla tur.
Tullen är ju sanslöst godtycklig... Har tagit hem paket för ca 5000:- & sluppit men fick avgifter som översteg värdet på en bok åt min mormor.

Hehe, beror ju på om man köper inom EU eller inte. Men du kanske köpte saken för 5k utanför EU? Isåfall hade du nog tur. Enda gången jag inte fått tulla på nåt från Staterna är två små fiskedrag för typ 120kr haha.
Jo, tullen kan dra nånstans.
Sen tar dom 100kr i avgift för att dom har tagit hand om paketet, jag har inte bett dom att ta hand om mitt paket, så skippa dom där 100kr..
Men antar att det är för att bevara den inhemska marknaden. Men å andra sidan, när jag köper knivar som inte finns att få tag på i Sverige, då finns det ju ändå ingen marknad för det här.. Men men.
Att det blir tull på saker bryr jag mig inte så mycket om. Även om jag skulle få tull på precis allt jag köper i usa så är det ändå billigare än om jag skulle köpa samma saker genom en svensk återförsäljare.
Vilket är trisst för man vill ju försöka stödja dom svenska men med deras ockerpriser får dom skylla sig själva att dom inte får nått sålt.
Reservdelar till mina bilar blir på något mystiskt sätt omvandlade till guld påväg till en svensk åf.
Ett exempel:
Behöver ny viscokoppling till min fördelningslåda i min grand cherokee.
I sverige 7500kr för endast viscon.
Från USA visco + kedja + tätningssats + master rebuildkit med alla lager och diverse andra delar som behövs.
5200kr med frakt.... Med tull blir det ändå billigare.
Senast redigerat av Pierre_r (3 mars 2014)