2028
Sök

Saab 900i Projekt (UPPDATE: Bilen till salu)

849 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Elda skrev:
vad är det för filter du kör med? jag vet att jag är lite av en märkesbög, men det där såg ut som ett biltema/micro filter yikes

EDIT: juste, angående det andra så ser det ju lysande ut!

haha okeej, men det e faktiskt ett micro filter wink, skulle aldrig köpa någe på biltema smile
tack vart faktiskt riktigt nöjd över det, kommer troligtvis åka ut en sväng ikväll å testa å se smile
//Tobbe

Rallyhalle skrev:
Vart kanon med nya lyktor smile Inte bara det att det lyser bättre, det ser ju så mycke fräschare ut big_smile

//Jacob

Jaa det vart faktiskt mkt snyggare än förut smile å för den lilla summan pengar också så vart jag riktigt nöjd över det !smile

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 13&p=1

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 december 2008
fan, snyggt de blev med lite nya lysen smile men hur går det med dioder i scoopsen? big_smile blir de grönt? Din bli är ju riktigt fräsig nu big_smile

Gott nytt år på dig! smile

Mvh Patrik

849 Inlägg
29 december 2008
Trådstartare
Elda skrev:
Biltema och micro har ju i princip samma filter, fast micro tar betydligt bättre betalt för det.. Uschja, jag skulle aldrig vågat köra med nått annat än ett filter av välkänt märke tex K&N eller JR.

hehe okeej smile, men jag tycker att det funkar bra, vart ganska stor skillnad på bilen efter jag satte på det smile

Funkiee skrev:
fan, snyggt de blev med lite nya lysen smile men hur går det med dioder i scoopsen? big_smile blir de grönt? Din bli är ju riktigt fräsig nu big_smile

Gott nytt år på dig! smile

Mvh Patrik

haha tackar smile, joo det är faktiskt på gång med dioder, funderar på att beställa hem dem i veckan och då kommer det självklart att bli gröna så det matchar till bilen !!smile

Tack detsamma smile

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

849 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Åhh jag blir så arg!
Här sitter man och har bilen under uppsikt sen när man kollar ut en snabbis så ser jag en som backar på min bil rakt på sida sad sad ååå jag springer ut fört som fan i strumpor och kortärmat i -12 grader och hon som kör smiter från platsen. Blir så arg ! Så nu sitter man här med en buckla i dörren !!!!!!

varför kunde hon inte bara väntat :S så nu blir det ju såklart en polisanmälan på det här !! Nån som har nått förslag lr någe??

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

4 663 Inlägg
5 januari 2009
ajaja  fett synd  gör en polis anmälan på det skulle jag ha gjort.   har du någon bild på bucklan ?
kommer du ihåg vad det var för bil lr regnummer? hadde sj suttigt med basebollträ o vänta på att kanske skulle dyka upp  wink

mvh robin

1 270 Inlägg
5 januari 2009
Jävligt synd det där =/

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
5 januari 2009
jag hade käkat upp människan som hade backat på min bil. lider med dig..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Fattig student
1 282 Inlägg
5 januari 2009
Polisanmälan, försöka få regnr.. Nån granne kanske har sett nåt? Smitning är ett rätt så grovt brott faktiskt så det är ju bara att hoppas du kan få regnr på "förövarens bil"

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

849 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
tack till alla som bryr sig!

jag hade tur, när jag sprang ut och missade reg numret på bilen så kom det en kille och sa "du jag ha se numret" och så fick jag det av han och tacka han för att han fixade det åt mig. Sen ringde jag polisen förut och ska till stationen på onsdag så ska dom kolla på det och sedan göra en anmälan. Själv så vet jag vem den här personen är eftersom jag sökt upp reg.numret, så jag hoppas det här slutar bra att jag får bort bucklan och det märket som vart!

Men blir så förbannad när folk bara smiter, det är ju det värsta som man kan göra!! Hoppas den får hårt straff lr nått!! Men sen en grej till när jag pratade med polisen så tyckte hon att jag skulle leta upp han som tog reg nummret för att få ett vittne på det som hade hänt. Men jag har ingen aning om vem det är lr vart han bor? =/ men jag tycker att det borde gå utan vittne lr?

det var en bmw :@

/Mvh tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

4 663 Inlägg
5 januari 2009
Driverking skrev:

jag hade tur, när jag sprang ut och missade reg numret på bilen så kom det en kille och sa "du jag ha se numret" och så fick jag det av han och tacka han för att han fixade det åt mig. Sen ringde jag polisen förut och ska till stationen på onsdag så ska dom kolla på det och sedan göra en anmälan. Själv så vet jag vem den här personen är eftersom jag sökt upp reg.numret, så jag hoppas det här slutar bra att jag får bort bucklan och det märket som vart!

Men blir så förbannad när folk bara smiter, det är ju det värsta som man kan göra!! Hoppas den får hårt straff lr nått!! Men sen en grej till när jag pratade med polisen så tyckte hon att jag skulle leta upp han som tog reg nummret för att få ett vittne på det som hade hänt. Men jag har ingen aning om vem det är lr vart han bor? =/ men jag tycker att det borde gå utan vittne lr?

/Mvh tobbe

vilken tur du har  att du fick tag i regnummret . ja tror också på att det borde gå utan vittne bara du kan säga att det var denna bilen som körde på bilen big_smile tror det funkar så lr?
mvh robin

1 270 Inlägg
5 januari 2009
joo fast är ju bättre om han får tag i vittnet. För att om det inte syns nått i den andra bil och han/hon nekar så blir det väl inge?  för blir väl bara en anmälan då och så kan personen som gjort sig skyldig slippa.
eller har jag fel?

849 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
Driverking skrev:

/Mvh tobbe

vilken tur du har  att du fick tag i regnummret . ja tror också på att det borde gå utan vittne bara du kan säga att det var denna bilen som körde på bilen big_smile tror det funkar så lr?
mvh robin

jag hoppas det går utan vittne för om jag hittar han så tar jag med mig han till polisen på onsdag, för det sa hon som jag snackade med att jag skulle göra om jag hitta han. Men det kanske går utan vittne och jag hoppas verkligen på det ! för jag vill inte ha en buckla i dörren,,

tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

4 299 Inlägg
5 januari 2009
Finns det färgskrap på dörren?? För det borde väl fan räcka som bevis om du har färg från den andres bil och den andre har en skada bak på sin bil... Men hoppas verkligen du får tag på han som såg det iaf.

Tycker de va bra att du kunde anmäla aset, förhoppningsvis blir det mycket jobbigare för henne/honom jämfört med att lämna sitt nummer och betala självrisken.

Så jag hoppas det löser sig smile
//Jacob

849 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Finns det färgskrap på dörren?? För det borde väl fan räcka som bevis om du har färg från den andres bil och den andre har en skada bak på sin bil... Men hoppas verkligen du får tag på han som såg det iaf.

Tycker de va bra att du kunde anmäla aset, förhoppningsvis blir det mycket jobbigare för henne/honom jämfört med att lämna sitt nummer och betala självrisken.

//Jacob

svårt å se om det vart någe färgskrap, men det var iaf en buckla sen under typ en repa som det såg ut förut när jag kollade men får kolla näre är ljust ute. Men jag letar fortfarande efter mitt vittne hoppas jag stöter på han igen !!

Men på onsdag blire att anmäla iaf och så ska dom kolla på min bil och bedöma skadorna och sedan ska dom får reg numret på bilen.

Så om jag inte vinner det här så blir jag riktigt tokig sad sad inte kul med en buckla i dörren ! =/

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

4 299 Inlägg
5 januari 2009
Driverking skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

svårt å se om det vart någe färgskrap, men det var iaf en buckla sen under typ en repa som det såg ut förut när jag kollade men får kolla näre är ljust ute. Men jag letar fortfarande efter mitt vittne hoppas jag stöter på han igen !!

Men på onsdag blire att anmäla iaf och så ska dom kolla på min bil och bedöma skadorna och sedan ska dom får reg numret på bilen.

Så om jag inte vinner det här så blir jag riktigt tokig sad sad inte kul med en buckla i dörren ! =/

//Tobbe

Okej, hoppas det går bra då.

Ääh, sånt vänjer man sig vid, har haft en buckla på min ena bakdörr över ett år wink Men jag förstår vad du menar, man blir tokig på de. Särskilt när det inte är självförvållat.

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (5 januari 2009)

849 Inlägg
5 januari 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Driverking skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

//Tobbe

Okej, hoppas det går bra då.

Ääh, sånt vänjer man sig vid, har haft en buckla på min ena bakdörr över ett år wink Men jag förstår vad du menar, man blir tokig på de. Särskilt när det inte är självförvållat.

//Jacob

jo och det värsta är att dom smiter, det hatar jag !!. men en bra sak nu, jag har fått tag på vittnet så ska ringa han nu och höra lite med han så nu borde det lösa sig !!big_smilebig_smile

//tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

849 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
Uppdate: Vart hos polisen nu

Vart hos polisen idag och anmälde det som hände i måndags, dock trodde dom inte att försäkringsbolaget skulle ta åt sig och reparera. Men polisen sa att det blir den skyldige som får stå för skadorna för att jag har två vittnen som sätt allt. Förhoppningsvis så blir allt löst snarast. Ska bara vänta på rapporten från polisen sen ringa till försäkringsbolaget och lösa det hela! smile

//Tobbe

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

3 268 Inlägg
8 januari 2009
synd att det hände, hoppas det löser sig.

849 Inlägg
8 januari 2009
Trådstartare
jonnielahti skrev:
synd att det hände, hoppas det löser sig.

jo det borde lösa sig nu smile om inte försäkringsbolaget betalar någe så måste den som körde på göra det wink! Eftersom att det var smitning, skulle jag gissa på !wink Så jag borde få det fixat så småningom :smile

Saab, Vad Annars?
Min Projekttråd!

582 Inlägg
8 januari 2009
Driverking skrev:
Åhh jag blir så arg!
Här sitter man och har bilen under uppsikt sen när man kollar ut en snabbis så ser jag en som backar på min bil rakt på sida sad sad ååå jag springer ut fört som fan i strumpor och kortärmat i -12 grader och hon som kör smiter från platsen. Blir så arg ! Så nu sitter man här med en buckla i dörren !!!!!!

varför kunde hon inte bara väntat :S så nu blir det ju såklart en polisanmälan på det här !! Nån som har nått förslag lr någe??

//Tobbe

precis samma sak hände mej!!!jag sprang i fatt henne och hon blev chockad
:såg du det dä sa hon...eeeh ja det var min bil du körde på..sen drog hon men jag tog hennes reg och polisanmälde henne för smitning .det gick bra hon blev av med körkortet och jag fick en ny bil faktist:D(av hennes försäkringsbolag)
Senast redigerat av jes (8 januari 2009)

hej

Sök