Bensinuppror Kräver Revolution!

candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

Förhöjda bensinpris och högre skatt på bensinen hör vi dagligen men varför det? Handlar det om miljön elller om att tjäna snuskigt mycket med pengar? Att det är ett miljö fråga är lika stor chans som att Adolf Hitler hade medkänsla och ett bra samvete.
Alla politiker snackar om att man ska åka kollektivt. Samåka, ta bussen eller åka tåg och i "värsta" fall köra bil med miljövänlig bränsle. Högt bensinpris slår inte dem hårt eftersom dem FÅR FLYGKORT till möten OCH DET ÄR KLART ATT DEM ÅKER FÖRSTA KLASS SÄKERT OCH DRICKER CHAMPAGNE OCH ÄTER KAVIAR.
Vi "vanliga" människor får inget flygkort utan vi måste använda oss av bensin/diesel/etanol. Och det slår bara oss hårt. Om bensinen nu kosta 20 kr/liter så måste vi ändå åka bil. Vi gör det för att vi måste och inte för skojs skull.
Men vad gör politkerna själva ? De höga skatten på bensinen går inte till miljöräddning, miljöforskning eller forskning till alternativ bränsle utan det går till politkernas månadslön, bonuslön och årslön.
POLITIKER HAR BARA DUBBELMORAL.!!! VI LEVER I ETT FRITT LAND OCH DEMOKRATISK LAND OCH VI MÅSTE SÄTTA DESSA POLITKER I HETA STOLEN.
Här har ni ett länk som tar er till aftonbladets reportage om hur politker åker till alla möten:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2509151.ab
LÄS OCH BLI CHOCKAD OCH PROTESTERA.
OCH DEN VÄRSTA AV ALLA ÄR INGEN ANNAN ÄN AL GORE.
Alla bensinmack guru borde tack Al Gore livet ut. Han har gjort alla bensinmackägare SVINRIKA genom att starta trenden med att höja bensinskatten och sänka koldioxidutsläppen. Vi har antingen läst eller sett Al Gore prata om hur miljön förstört och hur vi kan förbättra miljön. Och vi måste erkänna att han är väldigt smart och att hans redovisningar chockar en. MEN HUR BRA ÄR HAN?
Här har ni en länk hur världens mest miljömedvetna människa, MILJÖNS MODER TERESA, MILJÖNS GANDHI hur mycket han bryr sig om miljön på en verklighetsbaserad nivå!
http://uk.youtube.com/watch?v=2VV309lbB8c
TITTA, BLI CHOCKADE, PROTESTERA och främst av allt GÖR EN FÖRÄNDRING!
Man borde fråga sig om politiker bryr sig att tänka på miljön? Men egentligen gör dem TVÄRTOM och brys sig inte ett dugg, hur viktigt är det med miljön det då. Varför var det inte så stor trend med att sänka koldioxidutsläppen och lära miljövänligt för 10 år sen? DETTA ÄR BARA BLUFF SOM ALLA SER SOM SANNING OCH FAKTA!
DUBBEL MORALIGA POLITKER SKA MAN TÄNKA OCH SÄGA EMOT!!!!!

Hamilton
22 maj 2008 · 8 864 Inlägg

Ja men se där... trodde faktiskt att det inte skulle bli något inlägg om bensinen i dag, men jag har tur även i dag.
Att mackägarna blir rika som troll när dom gör en förtjänst på 2-3öre per liter såld bensin, ja det vet ju alla vid det här laget eller?

Senast redigerat av Hamilton (22 maj 2008)

Fotograf på tierpidag.se
TurbOla Reservdansk
22 maj 2008 · 6 271 Inlägg

Vi borde alla bli politiker, svårare än så är det inte. big_smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Sluta tjata om bensinpriset och skaffa ett jobb.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

FireTraXX skrev:
Sluta tjata om bensinpriset och skaffa ett jobb.

Det handlar mer om att detta är ett skandal och bluff. Man borde känna sig lurad ju. Och hur pass tänker du på en familj med 3 barn t.ex. Hur ska man kunna försörja barnen och köra bil när bensin priset blir bara högre och högre ? Det finns aldrig ett motargument mot detta så är det bara !

Senast redigerat av candyboy (22 maj 2008)

candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

TurbOla skrev:
Vi borde alla bli politiker, svårare än så är det inte. big_smile

Det är jävligt svårt o bli politiker. Krävs hårt utbildning och man får offra mycket tid från familjen och deras arbete tar mycket tid. Men politiker är som säljare. Dem ljuger och undviker att berätta den riktiga sanningen för deras eget bästa!

candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

Hamilton skrev:
Ja men se där... trodde faktiskt att det inte skulle bli något inlägg om bensinen i dag, men jag har tur även i dag.
Att mackägarna blir rika som troll när dom gör en förtjänst på 2-3öre per liter såld bensin, ja det vet ju alla vid det här laget eller?

DET ÄR JUST DET SOM ÄR FELET MED OSS MIN VÄN! Vi är vana med att se bensinen åka upp mot taket och JUST därför så kan politiker höja bensinprisen hur mycket dem känner sig för utan att man protesterar.
Politker är som mobbare, dem slutar inte förräns vi slår tillbaka!!

Ksj
22 maj 2008 · 1 217 Inlägg

Att folk orkar starta fler trådar om det här ens.. SÖKFUNKTIONEN ÄR TILL FÖR ATT ANVÄNDAS!

Saab 900 "2.1an" (1992)
candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

Ksj skrev:
Att folk orkar starta fler trådar om det här ens.. SÖKFUNKTIONEN ÄR TILL FÖR ATT ANVÄNDAS!

denna tråd är unik. den är en wake up call

g_b
22 maj 2008 · 100 Inlägg

seriöst tror du själv att politikerna kommer sänka skatten med flera kronor per liter eller? För det är ju det som ska till för att det ska bli en sån stor skillnad att din exempelfamilj med 3 barn ska kunna försörja barnen OCH köra bil.

Bli politiker å förändra innifrån, inget annat kommer hjälpa....soppan är en för stor kassako för att nån ska bry sej...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

candyboy skrev:

FireTraXX skrev:
Sluta tjata om bensinpriset och skaffa ett jobb.

Det handlar mer om att detta är ett skandal och bluff. Man borde känna sig lurad ju. Och hur pass tänker du på en familj med 3 barn t.ex. Hur ska man kunna försörja barnen och köra bil när bensin priset blir bara högre och högre ? Det finns aldrig ett motargument mot detta så är det bara !

Mina föräldrar har inga problem iallafall.
Har dina det så borde de skaffa ett jobb de med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
candyboy
22 maj 2008 · 60 Inlägg

FireTraXX skrev:

candyboy skrev:

FireTraXX skrev:
Sluta tjata om bensinpriset och skaffa ett jobb.

Det handlar mer om att detta är ett skandal och bluff. Man borde känna sig lurad ju. Och hur pass tänker du på en familj med 3 barn t.ex. Hur ska man kunna försörja barnen och köra bil när bensin priset blir bara högre och högre ? Det finns aldrig ett motargument mot detta så är det bara !

Mina föräldrar har inga problem iallafall.
Har dina det så borde de skaffa ett jobb de med.

Det var ju bra att dina föräldrar inte har problem med det. Mina har inte heller problem med det dem kör rätt bränsle och rätt bil. Det är HELHETEN med bensinpris stigande som är problemet!

g_b
22 maj 2008 · 100 Inlägg

candyboy skrev:

FireTraXX skrev:

candyboy skrev:

Det handlar mer om att detta är ett skandal och bluff. Man borde känna sig lurad ju. Och hur pass tänker du på en familj med 3 barn t.ex. Hur ska man kunna försörja barnen och köra bil när bensin priset blir bara högre och högre ? Det finns aldrig ett motargument mot detta så är det bara !

Mina föräldrar har inga problem iallafall.
Har dina det så borde de skaffa ett jobb de med.

Det var ju bra att dina föräldrar inte har problem med det. Mina har inte heller problem med det dem kör rätt bränsle och rätt bil. Det är HELHETEN med bensinpris stigande som är problemet!

Ett tips: skicka ett argt brev till OPEC där du talar om vad problet är och vad du vill att dom ska göra åt det...

Helt onödigt att bry sej då det inte kommer att hända något och om ett par månader har alla vant sig vid 15/kr litern och kör som vanligt...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
baca Os Difuntos
22 maj 2008 · 1 822 Inlägg

Seriöst Candyboy är du så seriöst dum att du tror att våran regering sitter i rum och säger att "Nu jävlar ska vi få alla svenskar emot oss, låt oss höja bensin-skatten" Det ligger väldigt många faktorer bakom en skattehöjning tex Kyotoprotokollet om du nu vet vad det är.
Då Sverige är ett av dom länder som ligger längst fram i avvecklingen av fosila bränslen som du kanske vet kommer bli en bristvara.
Då en skattehöjning är ett väldigt radikalt sett att få ner konsumtionen av fosila bränslen ligger det nog längst ner på listan över möjliga åtgärder.
Självklart anser jag att priset är högt och kanske aningen orättvist om man jämnför med andra länder och deras prisbild på bensin och diesel.
Men samtidigt är jag såpass medveten om att världen står inför stora förändringar både inom världsekonomi och miljö, Och inser att det måste till nått för att stoppa dessa utsläpp.
  Då man dagligen ser videor här på garaget.org om hur folk står och börnar och sladdar runt på 7000 varv i en rondell med sin 740 i en lite by uppe i Norrland (inget illa menat om folk i Norrland eller volvo-folk) så kan man inget annat än att tycka det jävligt ironiskt att ni klagar på bensinpriset när ni lyckas göra av med en full tank på ca 50liter på mindre än en dag.
Skyll er själva när ni står vid pumpen och ni ser era hundralappar flyga iväg.
Jag säger inte att jag inte kan göra av med mkt soppa men jag klagar inte över hur mkt det kostar heller. Så snälla candybar eller vad det nu var du hette, inse att ligger väldigt mkt bakom skattehöjningarna av både bensin, diesel och andra energikällor. Och att våra skattemedel går till ganska mkt bra saker här i samhället, Jag tror inte du vill ha USA`s modell på sjukvården tex..

MVH Martin

PS Ursäkta novellen DS

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
NxV ElectroRaggare
22 maj 2008 · 883 Inlägg

baca skrev:
Seriöst Candyboy är du så seriöst dum att du tror att våran regering sitter i rum och säger att "Nu jävlar ska vi få alla svenskar emot oss, låt oss höja bensin-skatten" Det ligger väldigt många faktorer bakom en skattehöjning tex Kyotoprotokollet om du nu vet vad det är.
Då Sverige är ett av dom länder som ligger längst fram i avvecklingen av fosila bränslen som du kanske vet kommer bli en bristvara.
Då en skattehöjning är ett väldigt radikalt sett att få ner konsumtionen av fosila bränslen ligger det nog längst ner på listan över möjliga åtgärder.
Självklart anser jag att priset är högt och kanske aningen orättvist om man jämnför med andra länder och deras prisbild på bensin och diesel.
Men samtidigt är jag såpass medveten om att världen står inför stora förändringar både inom världsekonomi och miljö, Och inser att det måste till nått för att stoppa dessa utsläpp.
  Då man dagligen ser videor här på garaget.org om hur folk står och börnar och sladdar runt på 7000 varv i en rondell med sin 740 i en lite by uppe i Norrland (inget illa menat om folk i Norrland eller volvo-folk) så kan man inget annat än att tycka det jävligt ironiskt att ni klagar på bensinpriset när ni lyckas göra av med en full tank på ca 50liter på mindre än en dag.
Skyll er själva när ni står vid pumpen och ni ser era hundralappar flyga iväg.
Jag säger inte att jag inte kan göra av med mkt soppa men jag klagar inte över hur mkt det kostar heller. Så snälla candybar eller vad det nu var du hette, inse att ligger väldigt mkt bakom skattehöjningarna av både bensin, diesel och andra energikällor. Och att våra skattemedel går till ganska mkt bra saker här i samhället, Jag tror inte du vill ha USA`s modell på sjukvården tex..

MVH Martin

PS Ursäkta novellen DS

Tackar!

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
mr_retard
22 maj 2008 · 3 Inlägg

Jag tycker bara att det är jävligt tråkigt att det skall vara så jävla dyrt att ta sig till jobbet, bensinen kostar inte mer än typ 5-6 spänn resten är bara ren skatt, håll det till en 10:a litern det tjänar alla på...
Tur att "dom blå" inte kommer sitta längre än till nästa val...
då får sossarna ordna till allt som dom förstört under 4 år...

Nissan King Cab "Banjo Redneck" (1989)
Magnum81 Kapten
22 maj 2008 · 64 Inlägg

Sossarna har sällan gjort något rätt. Jävla komunistsvin är va de är Allt som har med sossejävlarna att göra, LO, facket mm... Sverige funkar mycket bättre nu än förr... dock är det bara soppan som är ett helvete... Jag tjänar på att vara sjuk, och slippa åka till jobbet, har inte tillgång till kollektivtrafik som betongbarnen...

Vägverket förstör våra bilar!
& Försäkringsbolagen diskriminerar ungdomar!!!
:mad:
TRYIT Teddan
22 maj 2008 · 2 495 Inlägg

mr_retard skrev:
Jag tycker bara att det är jävligt tråkigt att det skall vara så jävla dyrt att ta sig till jobbet, bensinen kostar inte mer än typ 5-6 spänn resten är bara ren skatt, håll det till en 10:a litern det tjänar alla på...
Tur att "dom blå" inte kommer sitta längre än till nästa val...
då får sossarna ordna till allt som dom förstört under 4 år...

Herregud..... berätta nu vad alliansen har förstört , fram med det nu ...

Bränslepriserna hadde garanterat varit högre med sossarna vid makten , så det duger inte .
Men fram med vad dom har förstört

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
chrizz Administratör
22 maj 2008 · 11 783 Inlägg

Det var ett jäkla tjat om bensin. Det får räcka med bensingnälltrådar nu. Diskutera i någon av de befintliga istället.

Låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang