4140
Sök

Pioneer VS Blaupunkt

3 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Jag är nybörjare inom området men jag ska försöka förklara ändå.

Jag ska snart köpa ny bas/slutsteg till min ford sierra kombi. Jag har tittat på två st basar:

* Blaupunkt Velocity 300: http://www.netonnet.se/item.asp?iid=818 … Row3Center

och

* Pioneer TS-W3001D4: http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=9644722

Jag gissar att pioneern är ett strå vassare men hur mkt? Det är ju ingen stor prisskillnad på basarna men hur blir det med slutstegen sen, måste man inte ha ett väldigt mycket dyrare slutsteg till pioneern?
Kom även med lite förslag på några slutsteg som skulle passa till dom basarna:P
En annan sak är ju att blaupunkt redan har en färdig byggsats-låda medans pioneern inte har det.
Jag vill hellst inte betala mer än 4000kr för allt om ni inte kommer med några bra argument;)

MVH Patrik

30 Inlägg
23 maj 2008
#2
Hej tycker du ska kolla på mds hemsida www.mds.se kolla aktiva baslådor
XD10 10" aktiv baslåda
köpte en sån för ett tag sen ,är riktigt nöjd med den ,använder pioneers huvud enhet ,funkar hur fint som helst, pioneer är kvalitet som håller , har kört blaupunkt många år och bara massa problem
sen vad de gäller lådan så är de ju lite beroende på vad du är ute efter ,men denna räcker långt smile

Mvh Christian


3 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#3
Tack för svaret!

Dock tror jag inte att det är en aktiv låda som jag är ute efter. Men jag kan hålla med dig om att Pioneer är mkt bättre än Blaupunkt. Fast på den punkten är det ekonomin som styr just nu.

Ingen som vet vad jag skulle behöva för slutsteg till Pioneern resp. Blaupunkten?

MVH Patrik

3 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#4
Är det verkligen ingen här som vet?tongue


Sök