3822
Sök

hur ska jag polera ny lack innan klarlack?

E.T phone home...
212 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
täkte vara lite extra pedantisk o polera lackn innan jag klarlackare.. gjorde inte de med mina ögonlock.. de blev "spray dam" på dom.. de försvinner väll när jag polerar bilen nästa gång..

men nu tänkte jag polera o shit innan klarlacken.. de ända jag har hemma är rubbning.. funkar de bra.. kommer de gå bra att klarlacka på de sen?...

står på sprayflaskan att man ska vänta 24 timmar innan man polerar.. men vissa säger vänta en månad?...

hur ka jag göra för att få bra resultat?

Billackerare
365 Inlägg
22 maj 2008
Teljemo skrev:
täkte vara lite extra pedantisk o polera lackn innan jag klarlackare.. gjorde inte de med mina ögonlock.. de blev "spray dam" på dom.. de försvinner väll när jag polerar bilen nästa gång..

men nu tänkte jag polera o shit innan klarlacken.. de ända jag har hemma är rubbning.. funkar de bra.. kommer de gå bra att klarlacka på de sen?...

står på sprayflaskan att man ska vänta 24 timmar innan man polerar.. men vissa säger vänta en månad?...

hur ka jag göra för att få bra resultat?

ehm, ska du polera på en yta som inte finns nån klarlack på alls? de kommer  bli "hejkon bejkon" om du gör de skulle ja gissa på neutral men ska du våtslipa bort dammkorn på klarlacken så går de utmärkt me rubbing, va bara försiktig så du inte bränner de du lackat..
sen angående polering efter 24h e väl inte o rekomendera, ja säjjer till alla kunder som jag lackar åt att minst 1månad innan polering, o minst 2v innan tvätt av bilen...en lack e inte fullt härdad ens efter 1månad...

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

E.T phone home...
212 Inlägg
22 maj 2008
Trådstartare
ok.. så jag ska inte gör nåt inna klarlacken..
hur längr ska jag vänta efterklarlacken innan jag rubbar då?

1 072 Inlägg
22 maj 2008
Du kan polera bilen direkt efter lack om den är värmd. Jag vet flera stora rekondare som till & med har blivit tvingade att polera innan ens lacken är riktigt sval av olika anledningar. Lackar du hemma kan du åtminstonde vänta 4 dagar innan polering är nått att tänka på.

Sök