Bensinpris och bensinmack - två väldigt olika saker...

InYourFace
23 maj 2008 · 42 Inlägg

FireTraXX skrev:

TobbeE_87 skrev:
Nä, givetvis borde man blockera större vägar så som E4 på lämpliga ställen så köerna blir milslånga och de verkligen märks... Samt att man då borde göra nåt runt riksdagshuset eller nåt sånt, typ jättedemonstration å nåt mer kul...

Oja, jag hade blivit jätteglad när jag är tvungen att sitta fast på motorvägen för att NÅGON ANNAN vill ha sänkta priser medans jag skiter i vilket.

Fast alla är ju inte moderater som du och jobbar för våra pengar....
Om jag har pappas bensinkort så skulle jag skita i vad bensinen kostar jag med.
Känns lite som att du hoppar in i forumen bara för att lipa lite

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun
gamlingen
23 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Han har väl lika stor rätt å gnälla på att han blir ståendes. likväl som andra gnäller för att soppan är dyr

Auton
23 maj 2008 · 61 Inlägg

gamlingen skrev:
Han har väl lika stor rätt å gnälla på att han blir ståendes. likväl som andra gnäller för att soppan är dyr

Känns som det gnälls i många (inte alla) forum som har något med bensin/diesel priset att göra.
roll

InYourFace
23 maj 2008 · 42 Inlägg

gamlingen skrev:
Han har väl lika stor rätt å gnälla på att han blir ståendes. likväl som andra gnäller för att soppan är dyr

Jo naturligtvis,,fast vi kan gnälla så vi spyr om bensinskatten och de som bestämmer pissar på oss lika mycket ändå.
Jag antar att det är en del av utvecklingen.
Egentligen spelar det ingen roll för mig som person att soppan blir dyrare.
Visst är det skit tråkigt att lägga stora pengar på bränsle men jag kan ju välja att åka mindre.
Det stora problemet är ju att allt blir dyrare i och med att transportpriserna går upp.
Så när skatten för bränslet går upp så kommer man ju även märka av att maten och andra saker smyger iväg i pris.

Finns ingen anledning till att bojkott bensinmackar och stanna på motorvägar utan man få ta dem på rätt sätt..
Vilket det är kan jag inte svara på men man kan ju kanske börja med att kräva en folkomröstning och plocka bort de där jävla klåparna i regeringen,,,eller vad som helst.
Att öka på bensinskatten är ju ett politiskt beslut och då hjälper det inte att vi sitter på bensinmackar och tjurar eller vifftar men nån högaffel någonstans

Fullt grepp på fyra tassar
med ett laddtryck direkt från helvetet
It´s
Fun
gamlingen
23 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Precis min mening,, å tro att blockad trissar ner priserna.. nääe,, varför ska mackarna sälja med förlust,,, så snart det är över tankar vi ju ändå.

bmx
23 maj 2008 · 7 100 Inlägg

TobbeE_87 skrev:
Nä, givetvis borde man blockera större vägar så som E4 på lämpliga ställen så köerna blir milslånga och de verkligen märks... Samt att man då borde göra nåt runt riksdagshuset eller nåt sånt, typ jättedemonstration å nåt mer kul...

MEN!!!!nu vart de ju samma sak igen,VAFAN HAR E4 MED BENSINPRISET ATT GÖRA!fattar ni inte ett skit eller?

ställ er och tuta,elda eller va ni nu vill vid nåt jävla kontor där dom smider planer om bensinen dygnet runt!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
FireTraXX DFFL
23 maj 2008 · 9 020 Inlägg

InYourFace skrev:

FireTraXX skrev:

TobbeE_87 skrev:
Nä, givetvis borde man blockera större vägar så som E4 på lämpliga ställen så köerna blir milslånga och de verkligen märks... Samt att man då borde göra nåt runt riksdagshuset eller nåt sånt, typ jättedemonstration å nåt mer kul...

Oja, jag hade blivit jätteglad när jag är tvungen att sitta fast på motorvägen för att NÅGON ANNAN vill ha sänkta priser medans jag skiter i vilket.

Fast alla är ju inte moderater som du och jobbar för våra pengar....
Om jag har pappas bensinkort så skulle jag skita i vad bensinen kostar jag med.
Känns lite som att du hoppar in i forumen bara för att lipa lite

Hoppar JAG in för att lipa?
Är det inte så att NI lipar konstant över en höjning som kostar er en mesig 50-lapp drygt per full tank?

Jag tycker bara att det är så jävla överdrivet allt som har med bensinpriset att göra.
Alla gnäller hit och dit och vill blockera och tända eld och tuta och mörda och våldta, men inte jag.
Jag vill köra till jobb, köra till macken efter jobb, tanka och kanske köpa en dosa snus, köra hem...
Och detta vill jag göra utan blockeringar utanför macken, totalstopp på motorvägen och HELT UTAN KEDJESMS.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
bmx
23 maj 2008 · 7 100 Inlägg

musclegear skrev:
Hur fan kan in va nöjda med bensin priset!
Svensken är visst dummare en jag trodde.

ja va ska man göra då?
hur än mkt vi tjatar och gnatar så kmr dom inte att sänka det!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Temilit
23 maj 2008 · 42 Inlägg

Jag tror att det enda som skulle kunna påverka bensin priser är en riktigt demostration som på någon sett påverkar regeringen negativt så dom inser att vi inte vill ha så höga bensinpriser, Men i "demokrati" sverige lyssnar dom bara på stortstads folken som faktist har möjlighet att åka kollektivt för relativt billig peng.

och som många redan har sagt: Det är inte på något sett bensinmackarnas fel att bensinpriset är så högt, dom säljer bensinen för typ 4-5kr/l eller nått liknande sen drar skatterna upp det till 14kr (helt sjukt)

Och denna koldioxid skatt som vi bilister betalar i sånna mängder går absolut inte till några miljösatsningar whatsovever utan bara rakt in i stadskassan.
Det verkar enkelt för regeringen att ta in extra pengar via bensin och sen skylla på miljön.

gamlingen
23 maj 2008 · 5 198 Inlägg

tror tamej f*n att folk börjar fatta

bmx
23 maj 2008 · 7 100 Inlägg

gamlingen skrev:
tror tamej f*n att folk börjar fatta

de har jag gjort länge,försöker att få mer folk att fatta det!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
kevlar_soul
23 maj 2008 ·

För den som undrade av AdBlue är så är det en miljövänlig tillsats som många yrkesförare väljer att hälla i tanken på sina lastbilar!smile

Aruzo Ace Ventura
23 maj 2008 · 1 240 Inlägg

FireTraXX skrev:

InYourFace skrev:

FireTraXX skrev:

Oja, jag hade blivit jätteglad när jag är tvungen att sitta fast på motorvägen för att NÅGON ANNAN vill ha sänkta priser medans jag skiter i vilket.

Fast alla är ju inte moderater som du och jobbar för våra pengar....
Om jag har pappas bensinkort så skulle jag skita i vad bensinen kostar jag med.
Känns lite som att du hoppar in i forumen bara för att lipa lite

Hoppar JAG in för att lipa?
Är det inte så att NI lipar konstant över en höjning som kostar er en mesig 50-lapp drygt per full tank?

Jag tycker bara att det är så jävla överdrivet allt som har med bensinpriset att göra.
Alla gnäller hit och dit och vill blockera och tända eld och tuta och mörda och våldta, men inte jag.
Jag vill köra till jobb, köra till macken efter jobb, tanka och kanske köpa en dosa snus, köra hem...
Och detta vill jag göra utan blockeringar utanför macken, totalstopp på motorvägen och HELT UTAN KEDJESMS.

För en gångs skull så håller jag totalt med FireTraXX! De är är ju som sagt en 50 lapp de rör sig! = 1 öl på krogen typ...

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
g_b
23 maj 2008 · 100 Inlägg

exakt!!! en 50-lapp e fan inte mkt att bråka om egentligen.Iofs blir det ju mer räknat på ett år men...

Personligen skulle jag gärna betala 25kr/litern om pengarna verkligen och oavkortat används till att förbättra miljön/miljöforskning.Det är ju det officiella skälet till höjningarna av soppaskatten så det är väll rimligt att kräva att pengarna ska användas så.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
Niklas1987 NO
23 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Räkna ut den där 50 lappen på ett år, då får du nånting å lipa över.

Jag vill bara ha bort momsen på bensinen som jag ser som onödig

Och du g_b, jag kan säga att pengarna inte går till miljöforskning, det går till annat

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
gamlingen
23 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Beror väl på hur mycket man tankar...

Aruzo Ace Ventura
23 maj 2008 · 1 240 Inlägg

Tankar fullt 2 gånger i månaden a 50 kr xtra varje gång då! 2 x 50 =100 och sen 100 x 12 = 1200

Så för 1200 spänn i året eller en hundring i månaden alt 2400 i året el 200 spänn i månaden om man tankar fullt en gång i veckan å vi snittar en månad på 4 veckor vill ni alltså spärra av vägar och blockera bensinstationer..


yeah right börja jaga alla socialfall ni har i kommunen ist så dom sänka skatten lite åt er så sparar ni nog mer än 1200.....

Senast redigerat av Aruzo (23 maj 2008)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
g_b
23 maj 2008 · 100 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Räkna ut den där 50 lappen på ett år, då får du nånting å lipa över.

Jag vill bara ha bort momsen på bensinen som jag ser som onödig

Och du g_b, jag kan säga att pengarna inte går till miljöforskning, det går till annat

Ja jag vet, det är ju det som man blir förbannad över.Om dom nu så gärna vill höja kan dom ju åtminstone stå för det och säga att "ok nu vi tänkte dra in lite extrapengar till stadskassan, så att vi politiker kan få mer betalt, så att kungahuset kan få lite mer pengar att festa upp och vi behöver pengar för att starta 75 nya myndigheter som ingen har hört talas om men som kostar massor"
Men då skyller man på miljön, SKITSNACK!!!!!!!!! Känns på nått sätt som om det borde räknas som bedrägeri lr nått...

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
FireTraXX DFFL
23 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Räkna ut den där 50 lappen på ett år, då får du nånting å lipa över.

Jag vill bara ha bort momsen på bensinen som jag ser som onödig

Och du g_b, jag kan säga att pengarna inte går till miljöforskning, det går till annat

Tankar fullt en gång i veckan.
52 veckor på ett år gånger 50kr är 2600kr.

Det har ALLA råd med.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mackanol
23 maj 2008 · 2 079 Inlägg

tydlgen inte alla :S

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang