Hej. Jag har haft ett problem i några månader nu men aldrig riktigt orkat bry mig. Men nu är det dags att ta ut tummen och fixa det.
Det är så att "skärmen" som visar om; någon dörr är öppen, att man inte har något oljetryck eller om någon lykta är paj (osv.) visar att mina baklycktor är trasiga. Fastän de fungerar utmärkt.
Är detta ett vanligt saab problem, isf vad skall åtgärdas?
Om inte vad skall jag felsöka?
Bilen är en saab 9000 a50 från -97. Det ser ut att vara vanliga lampor (dvs. inga diodlampor). Är det något fel i motstånd eller kabelbrott?
Nämn gärna allt du kan komma på.
Tusen tack för alla svar i förväg.