4649
Sök

Hur fäster ni era kablar på batteripolerna?

Konstruktör
1 053 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Jag hade tänkt att sätta igång med lite sterobygge nästa vecka och tänkte då bara höra med er lite först om hur ni gör med följande;

Fäster strömkabeln i batteriet?
Vad använder ni för kabelskor?


Tack på förhand ^^


Adde666
23 maj 2008
#2
Skyllermarks polskor.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
23 maj 2008
#3
Feltemas i mässing tro jag är det som ska monteras nästkommande...


Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
23 maj 2008
#4
Skyllermarks är kanon tycker jag.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

Konstruktör
1 053 Inlägg
24 maj 2008
Trådstartare
#5
Skicka en länk från Skyllermarks är ni snälla.
Vill inte ta fel ^^


Smålänning
7 887 Inlägg
24 maj 2008
#6
Original kopplingsplint på hjulhuset, så jag slipper massa kablar vid batteriet smile

Ett annat hett tips är att använda "motorrumskontakten" från vissa BMW med batteriet bak. Då får du ju 2 pluspoler iaf. Dessutom klan du sätta dem vart du vill smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Adde666
24 maj 2008
#7
http://www.blekingebilradio.se/       tillbehör -> batteripolskor -> Batteripolplint
http://skyllermarks.se/bil-och-bat/prod … intar.html

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 maj 2008
#8
nån stor och tjock jävla kabelsko använder jag, funkar kanon smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 302 Inlägg
24 maj 2008
#9
Audi orginal och sedan så lossar jag skruven lite och sätter fast kabelns sko på skruven och skruvar ihopp.
Ska snart byta upp mig till bättre grejer. smile


* Klåpare
1 718 Inlägg
24 maj 2008
#10
Feltemas mässingskor. Känner dock en som lödde fast alla kablar på polerna, men det var på en bil med dåliga gamla skor. Han ville vara säker på att slippa glappkontakt sista veckan innan skroten..

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

trucken
563 Inlägg
25 maj 2008
#11
audiosonconnection med inbyggd säkringshållare

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Konstruktör
1 053 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#12
Men ni som använder vanliga kabelskor.
Hur fäster ni den på pluspolen då?


7 100 Inlägg
27 maj 2008
#13
NdL skrev:
Men ni som använder vanliga kabelskor.
Hur fäster ni den på pluspolen då?

på skruven som håller fast kabeln i polen!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 maj 2008
#14
apoteket00 skrev:
audiosonconnection med inbyggd säkringshållare

Eller så kan man köra med originalet, PhoenixGolds tongue

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Konstruktör
1 053 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#15
haha, jag tror nog att ni alla tycker att jag är ganska retarderad big_smile

Men på mina poler så sitter inte kablarna med några skruvar. Detta gör ju att det blir lite svårt att fästa de nya kablara. Lite svårt att förklara.
Men därav min fråga smile


SQ
1 343 Inlägg
27 maj 2008
#16
apoteket00 skrev:
audiosonconnection med inbyggd säkringshållare

Kör den med, totalt jävla värdelös, sitter skitdlåligt.. å går knappt skruva fast den...
ska byta till nån annan, nån som har nån bra? seriös kopplingsgrej..
kostar lite mer gör inget...

Ljudnörd!

854 Inlägg
27 maj 2008
#17
Skyllermarks är dom enda billiga som tar stora kablar. Tycker dom är riktigt bra.


801 Inlägg
27 maj 2008
#18
jag har som en plint på batteriet, ett hål med en insex skruv i.


Sök