Eurovision va bra det går/gick

DasAuto
25 maj 2008 · 2 751 Inlägg

Hmm. skrev:

Hertigen skrev:
skönt att det gick dålig för sverige igen, de få bra låtarna som ställer upp i schlagern röstas ut och de som vinner favorittippar experten alltid och alltid skitdåligt lika roligt varje gång

Agree

Skulle tro att BWO hade gått mycket längre. Bättre show över de hela än Perelli.

Sen så röstar många länder falskt på ett annat land bara för man är relaterad till det på ngt vänster... Menar, Serbien ger en 12a till Bosnien, Turkiet får en 12a av Tyskland..

Sista gången jag ser på den här skiten, på ett par decenier.

tror nog sverige har en helt annan musik kultur än övriga europa, dom fick ju knappt bra poäng av grannländerna.... Varken BWO eller Charlotte var särskillt populära i övriga europa inte bara i öst.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Hmm.
25 maj 2008 ·

Mackanol skrev:
det värsta var gustavsson !

Vad gjorde Gustavsson ? Orkade inte se hela.

Mackanol
25 maj 2008 · 2 079 Inlägg

han höll på å fjolla sig, stamma på engelska å skämta om vilka han gav vilka poäng m.m säkert kul om man hade varit väldigt trött men nu var jag inte det tongue

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
finne-83
25 maj 2008 · 236 Inlägg

har alla tappat intresse för hård rock? finland va väl inte så dålig? sad hehe

de kostar att ligga på topp...
Volkswagen Caddy 1.9TDI "Blue Baron" (2006)
st220hgv Chaufför
25 maj 2008 · 418 Inlägg

Island var bäst tycker jag...

Kör Scania!!
Hyundai i30 (2012)
mkevert
25 maj 2008 · 180 Inlägg

Hmm. skrev:

Hertigen skrev:
skönt att det gick dålig för sverige igen, de få bra låtarna som ställer upp i schlagern röstas ut och de som vinner favorittippar experten alltid och alltid skitdåligt lika roligt varje gång

Agree

Skulle tro att BWO hade gått mycket längre. Bättre show över de hela än Perelli.

Sen så röstar många länder falskt på ett annat land bara för man är relaterad till det på ngt vänster... Menar, Serbien ger en 12a till Bosnien, Turkiet får en 12a av Tyskland..

Sista gången jag ser på den här skiten, på ett par decenier.

Kul att du tycker ESC ska finnas i flera decenier! tongue

Charlotte Perelli satte numret perfekt, men Europa ville ha tre världsstjärnor som vinnare! Vad kan man säga? En av Rysslands största stjärnor som är vida känd över världen, utom i Sverige, tillsammans med en av världens bästa violinister på en äkta Stratevarius samt världens näst bästa konståkare och med en låtskrivare som är med i Timbalands team, kan det bli annat än succé?

Alltid lika roligt med alla människor som inte tittar på ESC men alltid har kommentarer om det. Det innebär att de sett programmet. Och ESC har faktiskt fler tittare än Superbowl, det säger en del!

Jag står för att jag tittar på ESC och tycker det är roligt att se alla kulturkrockar som finns i Europa.

Och ska man nu dela in Europa i öst och väst, som Saab_Robin tycker, var ska man dra linjen? Mitt i de deltagande länderna så blir det rakt genom f.d. Jugoslavien och då får vi fortfarande med länder som röstar på grannlandet, precis som vi i Norden gör.

Vi i norden lyssnar på ungefär samma musik vilket gör att vi tycker det är bra medans öststaterna, om man nu får kalla dem det, lyssnar på den musiken. Inget konstigt i det.

Hur många ville att Irland skulle vinna?

Jag hade gladeligen sett Armenien vinna.
Qele Qele på er!

Evert | Martin
Ford Focus "Cecylia" (2014)
Emelie_244
25 maj 2008 · 375 Inlägg

ALLTID fel låt som vinner..

Volvo S40 (2008)
Serreos
25 maj 2008 · 182 Inlägg

Grekland borde vunnit big_smile Och tvåa borde Armenien komma.....Och det där med Spaniens låt, det var en helt annan musikstil om du jämför med Sveriges....Föresten så ser Charlotte ut som en Alien big_smile

Mvh Jojje

ts85
25 maj 2008 · 729 Inlägg

Ryssland låt var SKIIIIIIIIT!!!! Kom Finland före Sverige eller blev det tvärtom?? Island och Grekland var bäst!!

Nipfel
25 maj 2008 · 268 Inlägg

Tycker björn gustafsson va bäst i hela programmet! Han e så klockren! inför så många tittare och han gör sitt vanliga jag! kunde inte hålla mig för skratt!

Serreos
25 maj 2008 · 182 Inlägg

Jaa han var det bästa Sverige kunde komma med big_smile HAHA

Mvh Jojje

Hedberg1
25 maj 2008 · 36 Inlägg

Björn Gustafsson var lätt bäst. Alla var jätteseriösa och sen kommer björn och säger hola Belgrad:Dtongue hahah

Aruzo Ace Ventura
25 maj 2008 · 1 240 Inlägg

Emelie_244 skrev:
ALLTID fel låt som vinner..

Nopp När Lordi vann var de rätt! cool

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Hmm.
25 maj 2008 ·

Hedberg1 skrev:
Björn Gustafsson var lätt bäst. Alla var jätteseriösa och sen kommer björn och säger hola Belgrad:Dtongue hahah

vill se det =/... inget uppe på tuben än dock...

Emelie_244
25 maj 2008 · 375 Inlägg

Aruzo skrev:

Emelie_244 skrev:
ALLTID fel låt som vinner..

Nopp När Lordi vann var de rätt! cool

Jo sant, men ingen schlager låt..

Volvo S40 (2008)
Mack Forum- och sitemoderator
25 maj 2008 · 26 183 Inlägg

URC skrev:
Såg inte ens skiten...tur vart väl de.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Liman
25 maj 2008 · 81 Inlägg

Seriöst tyckte ni Greklands var bra? Det var det mest värdelösa sk*t jag hört på länge. Kändes som en 10-årig flicka stog och sjöng på roliga timmen. Fy f*n säger jag vad dåligt smile Jag hatade henne nästan mer än vad jag hatade låten, eller ne. Jag hatar dem lika mycket. Nu kan intresseklubben anteckna!

Nipfel
25 maj 2008 · 268 Inlägg

Emelie_244 skrev:

Aruzo skrev:

Emelie_244 skrev:
ALLTID fel låt som vinner..

Nopp När Lordi vann var de rätt! cool

Jo sant, men ingen schlager låt..

Det har tappat hela schlager-grejen.. Det är ju Eurovision Song contest.. ingen schlager där.. man kan inte sjunga schlager och vinna.. krävs mer moderna låtar! Eller något nytt, som t.ex. dom som sug ut som ett barn-program. Det skulle inte förvåna mig om dom skulle vunnit tongue

Thiger_84
25 maj 2008 · 509 Inlägg

Nipfel skrev:
Tycker björn gustafsson va bäst i hela programmet! Han e så klockren! inför så många tittare och han gör sitt vanliga jag! kunde inte hålla mig för skratt!

Tycker bara att han va pinsam. Tycker han kan försök va rolig i parlamentet istället..

Nipfel
25 maj 2008 · 268 Inlägg

Thiger_84 skrev:

Nipfel skrev:
Tycker björn gustafsson va bäst i hela programmet! Han e så klockren! inför så många tittare och han gör sitt vanliga jag! kunde inte hålla mig för skratt!

Tycker bara att han va pinsam. Tycker han kan försök va rolig i parlamentet istället..

Han är rolig där med. Men ändå, att ha så många tittare och ändå köra på sitt eget spår är ju bara så klockrent!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang