Säkerligen en 55:a de dumpat för många år sedan isåfall. Undra hur pass mkt folk har lämnat ifred ? Säkert plockat massa delar isåfall. Ta gärna kort när du är i krokarna.
skulle tro de.men han som sa de,han har alldrig hittat den iaf,och där brukar de alldrig vara folk typ,bara cross åkare då jajemen de ska jag
Kompisen hittade nån gammal 32 eller om det inte var 34:a i skogarna i Ale strax utanför Göteborg. Låg gamla regskyltar i nånstans alldeles urblekta,bilen blev ståendes så ganska länge fast när han äntligen bestämde sig om att göra en kraftinsats/ bygga ratrod. Lyckades han tydligen få fram en ägare genom de gamla skyltarna via nåt arkiv.Ägaren var dessvärre var på ålderdomshem eller nåt.Fast genom ägarens anhöriga fick han möjlighet att få loss papperna eller vad det var som behövdes för att finna en identitet. Men när de skulle bärgat ut bilen ur skogen visa sig några skogsarbetare ha manglat söner bilen med skogsmaskin veckorna innan. Ödet är konstigt eftersom bilen tydligen stått där i över 40 år
typiskt då att inte den hann räddas .de hadde vart frän annars! vill hitta en camino ja,hadde lätt tagit hem den då (är en drömbil)
hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
skulle tro de.men han som sa de,han har alldrig hittat den iaf,och där brukar de alldrig vara folk typ,bara cross åkare då jajemen de ska jag
Kompisen hittade nån gammal 32 eller om det inte var 34:a i skogarna i Ale strax utanför Göteborg. Låg gamla regskyltar i nånstans alldeles urblekta,bilen blev ståendes så ganska länge fast när han äntligen bestämde sig om att göra en kraftinsats/ bygga ratrod. Lyckades han tydligen få fram en ägare genom de gamla skyltarna via nåt arkiv.Ägaren var dessvärre var på ålderdomshem eller nåt.Fast genom ägarens anhöriga fick han möjlighet att få loss papperna eller vad det var som behövdes för att finna en identitet. Men när de skulle bärgat ut bilen ur skogen visa sig några skogsarbetare ha manglat söner bilen med skogsmaskin veckorna innan. Ödet är konstigt eftersom bilen tydligen stått där i över 40 år
typiskt då att inte den hann räddas .de hadde vart frän annars! vill hitta en camino ja,hadde lätt tagit hem den då (är en drömbil)
Ja det va skittråkigt faktiskt gällande plåtkarossen. En gång i tiden då jag va 16 år (haha lät som att det var för 100 år sedan,fast det va faktiskt 15 år sedan) skulle jag köpt en El Camino SS 69:a Flakelackad,en A-traktor fast avböjde när det kom upp att det satt en gammal Opel Rekord Dieselsnurra i den.
Fanns en 74:a El Camino SS ibland utdragen minns jag,kompisen har också en gammal 73:a ståendes.
Senast redigerat av Transam1973 (20 juni 2011)
Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)
Den stora frågan, varför står det så mycket bilar på din morfars gård?
Heheh ja de är ju en bra fråga.. Har frågat han SÅ många gånger om de... Bra att ha får jag till svar Problemet med Morfar är att blir de nå fel på bilen han har, så köper han en ny.. De kan vara så enkelt som att de är dåliga bromsar bara. Å Gubben KAN skruva. så jag vet faktiskt inte varför han inte lagar dom.
Finns bara 11 träffar på Nolby,detta är det enda med något om bilar.Kvissleby ligger nånstans utanför Sundsvall. Finns för övrigt en avställd Camaro 73:a där
Telefon: 060-513198
Mobil: 070-6607661 Adress Gamla Vägen 55 862 32 KVISSLEBY
var där förra sommaren men hade ingen kamera, höll nästan inte på att ta mej därifrån då de var sjukt mycke att se, minns speciellt 2 bilar, en custompickup som var taksänkt bla och en charger, en 69a har jag för mej, men var mest bara bakändan kvar på den
Avställd sedan 19800901,obes sen 2 månader innan.Bara 2 ägare. Denna har bara 4:e plats bland bilarna jag känner till som gått att kolla avställningsdatum på. Värst P1800 65:a avställd sen 77.Mach 1:a avställd sen 77.P1800 minns ej exakt årgång avställd 1980,skriven i Stockholmstrakten men står utanför Vänersborg. Givetvis finns det värre man minns med gamla länsskyltar man känt till.Ford 34:an eller 32:an avställd 64/65 enligt ägarens barn. Fairline 58:a stog i en ladugård med länsskyltar. Måste ju också börja fota avställt/skogsvrak Finns lite gamla kort på datan men garaget.org godkänner inte bildkvalitèn,likaså på flera utav de gamla bilarna jag ägt.
Uppskattar mopar med men vill kunna svänga så stannar hos GM ;)