3705
Sök

Få ut mätarhuset på volvo 740?

Skaune
25 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Min 740 har det icke ovanliga felet med en icke fungerande tankmätare, oftast brukar det ju ligga i armaturen, men nu så verkar det som o det ligger bakom mätarhuset, för nålen funkar lite nått så när efter halvtank, men har en stark känsla att det är glapp eller nått med kretskortet, för jag gav han en lite bank på toppen av panelen och då hoppade den till, men e de nu nån som vet hur man får ut fanskapet? har råkat ge bort min haynes bok... sad ännu bättre ifall nån vet vad de kan vara som gör att den spökar??

Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
#2
sitter en skruv i dom nedre hörnen, plocka bara bort täck brickorna runt ställnålarna

Skaune
25 maj 2008
Trådstartare
#3
sen e de bara o dra den rakt ut va? men ingen aning om mätaren då?

3 650 Inlägg
25 maj 2008
#4
Bort med brickorna i hörnen, där bakom sitter 2 st stjärna skruvar..sen är det bara att dra ut mätarhuset..angående tankmätaren så kan det vara "givaren som sitter på bränsleröret nånstans har jag för mig..men prova å ta loss mätaren, kan vara att som dusäger att det ärglapp nånstans



Sök