3906
Sök

hur ska man koppla för att få en re sx 18 att funka med 4 st sla1500?

Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#1
som topic

och ska man ha d2 ir d4

Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#2
ingen?

Team Autohifi!
865 Inlägg
25 maj 2008
#3
Inte att rekomendera at köra 4st steg på 2 talspolar men då skulle man i vart fall docka 2st steg med varandra på varje talspole och då är max lasten för dessa 2ohm vilket gör att du  skulle välja en D2 modell.


Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#4
men det är alltså inte att rekomendera, hur ska man koppla för att få ut maximal effekt då

399 Inlägg
25 maj 2008
#5
Isf är väl två st SX basar med D4 spolar, docka ihop stegen två och två sen en bas per steg med parallellkopplade spolar att föredra?

Visst går att ha 4 SL-1500 t en bas, du får ju pilla på gainet tills att de ger ut samma effekt bara...

Å andra sidan tror jag det är lite mkt effekt^^


Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#6
men sx ska plågas har jag hört :p

men tror du det räcker med 2 dockade då, sen en d4

399 Inlägg
25 maj 2008
#7
Har ingen personlig erfarenhet av SXen, så det får väl k1mmo lr MrCalle svara på wink

Men ett SL-3000 är ju samma sak som två SL-1500 och är väl billigare?


Avstängd
200 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#8
ok, men har redan 1 så blir billigare att
docka

Avstängd
200 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#9
ingen mer?

Avstängd
200 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#10
snälla behöver verkligen svar

tokfrans
982 Inlägg
26 maj 2008
#11
jag har matat en SX 15 med dubbla 3000 steg.. de går la bra.. om man har STRÖM! och vet att det är några kw man handskas med..

kw = värme
värme = luktande bas
luktande bas = inte bra smile

är man "Human" och normal och har en bra batteribank går det allt mkt bra.. men då rekmenderar jag iaf minst ett 70amps batteri per 1500 steg för att kunna rocka en bra stunt med kontroll.. och självklart mkt bra jord


Mvh Kim


Avstängd
200 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#12
har kollat lite på biltemas 220 batterier ett sånt till 2 steg måste väll funka?
men hur ska man koppla för att få in 2 st sla 1500 på en sx 18, o få så mycket power som möjligt

tokfrans
982 Inlägg
26 maj 2008
#13
köpa en D4 och paralella spolarna till 2ohm och sen docka stegen på de


Avstängd
200 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#14
ok tack, men tror du biltema bateriet blir bra?

tokfrans
982 Inlägg
26 maj 2008
#15
sånna batterier funkar över förväntan


Avstängd
200 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#16
ok  så ett räcker?, men klarar dom så många djupurladdningar?

21 761 Inlägg
26 maj 2008
#17
De är anpassade för lastbilar och traktorer, då brukar de tåla en del djupurladdningar också. Fast det är knepigt att få reda på mer info om de där batterierna när man inte vet exakt vilken tillverkare som gör dem.

Avstängd
200 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#18
har även kollat på en xxx 12, men hur ska man koppla den på 2 a1500
och kommer det ens funka på dom stegen?
och lirar den basen bra till musik eller e det bara en burpbas

399 Inlägg
27 maj 2008
#19
Skulle aldrig drömma om att driva den basen med två såna steg...

Nog bäst du står på hejdarna lite o nöjer dig med en SX isf, hörrejösses bas och för lite effekt blir inte bättre än halvmaffig bas o tillräckligt med pulver


Avstängd
200 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#20
då kör jag på
1: 18 " sx på 2 1500 / 2 15" på varsitt 1500

2: xxx kit

3: US Amps XT-1600.2 / Power 2-400

men sen till den ständiga frågan, räcker mitt spv 35 eller ska jag köra på ett biltema 220 ah, och isåfall vad kan jag göra med mitt helt nya spv 35


väldigt tacksam för komentarer och tips


Sök