4514
Sök

bort*

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#1
reh heh e
Senast redigerat av christofer_k (27 maj 2008)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#2
JBL GTO14001 Monoblock    
är de nå bra som skulle kunna driva den basen fint?

733 Inlägg
26 maj 2008
#3
ta ett rockford power steg... M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#4
jo men  vad för power steg??? å vad är de för pris på de då ?
jbl steget gav ju rätt mkt effekt å kosta inte värs ca 4500kr

tokfrans
982 Inlägg
26 maj 2008
#5
finns massor med monosteg i den prisklassen.. då du hasr en power bas köp de dyraste power steget du har råd med smile


Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#6
Swedenrockers skrev:
Ta ett T15001BD-steg. Då får du ut 500 wrms i 4 ohm.

för lite till den basen ..  har ett alpine mrp m1000 tror jag de heter å den bränner bara säkringar när man höjjer 


..

info om alpine steget

Details:

    * mono subwoofer car amplifier
    * 600 watts RMS x 1 at 4 ohms (1,000 watts RMS x 1 at 2 ohms)
    * variable low-pass filter (50-200 Hz, 24 dB/octave)
    * variable bass boost (0-12 dB at 50 Hz)
    * subsonic filter (15 Hz, 24 dB/octave)
    * Class D amp with MOSFET power supply
    * CEA-2006 compliant
    * STAR Topology (minimizes internal noise and prevents ground interference)
    * speaker- and preamp-level inputs
    * gold-plated screw terminals
    * fuse rating: 25A x 4
Senast redigerat av christofer_k (26 maj 2008)

16 197 Inlägg
26 maj 2008
#7
christofer_k skrev:
Swedenrockers skrev:
Ta ett T15001BD-steg. Då får du ut 500 wrms i 4 ohm.

för lite till den basen ..  har ett alpine mrp m1000 tror jag de heter å den bränner bara säkringar när man höjjer

de RF steget lämnar LÄTT 1500 wrms vid 1 ohm.. tongue  kan lova att de räcker å blir över..  va har du för låda till basen??


å att du bränner säkringen i steget har inte me basen å göra om de nu inte e så att basen e bränd så de e kortis i spolarna..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#8
evilaudio skrev:
christofer_k skrev:
Swedenrockers skrev:
Ta ett T15001BD-steg. Då får du ut 500 wrms i 4 ohm.

för lite till den basen ..  har ett alpine mrp m1000 tror jag de heter å den bränner bara säkringar när man höjjer

de RF steget lämnar LÄTT 1500 wrms vid 1 ohm.. tongue  kan lova att de räcker å blir över..  va har du för låda till basen??


å att du bränner säkringen i steget har inte me basen å göra om de nu inte e så att basen e bränd så de e kortis i spolarna..

okejdå men  vill helst köra på 4ohm

kom just på att jag kopplat basen  till 1 ohm å alpine steget klarar inte 1 ohms last ..
men ät inte jbl steget nå bra????   

har 3 steg jag fundera på  nu 

jbl steget lr mutant xxx1500
lr
sinuslive sl a-1500
Senast redigerat av christofer_k (26 maj 2008)

399 Inlägg
26 maj 2008
#9
DLS CAD15, finns på ullared digital för 4k, känns som mer kvalitet i mina öron, har ett själv som funkar lysande


16 197 Inlägg
26 maj 2008
#10
finns inte många monoblock som lämnar mycke effekt vid 4 ohm.. varför vill du "köra" basen i 4 ohm???

de e ju bättre å skaffa ett steg som klara 1 ohm (vilket rätt många monoblock gör).

GAS nya C1 monoblock e grymma me tanke på va dom kostar vill ja lova..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#11
JBL GTO14001 Monoblock     


Fakta
Antal kanaler: 1 Klass D (digital)
Effekt 1x1200 Watt RMS 4 Ohm
Effekt 1x1500 Watt RMS 2 Ohm
Stabil i 2 Ohm mono
Frekvensomfång 20-330 Hz -3 dB
Signalbrus 108 dB
THD 0,05%
Ingångskänslighet 0,100 - 6 Volt
Filter LP 32-320 Hz 12dB/oct
DBO Bass Boost och subsonic 0-12 dB @ 10-100 Hz Kanal 5
Fjärrkontroll för basnivå (5 m kabel)
AUX lågnivåutgång (RCA) för vidarekoppling till fler slutsteg

16 197 Inlägg
26 maj 2008
#12
tror dock inte de lämnar 1200 riktiga watt vid 4 ohm.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#13
evilaudio skrev:
tror dock inte de lämnar 1200 riktiga watt vid 4 ohm.

okej  men  jbl  gör ju bra grejjer iaf har  haft 2 st jbl power basar som drevs med ett sinuslive steg ..


ang lådan till t1an  de är en portad låda på 62 liter tror jag de var  så är de 2 st 4" rör på  23cm

fick ritning  från brl till basen  lådan e byggd med 22 mm spån å har klätt lådan med  feltemas sånadära skummgummi

16 197 Inlägg
26 maj 2008
#14
fattar fortfarande inte varför du vill spela basen i 4 ohm??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#15
nä jag  vet inte  har hört massa att de ska spela mkt bättre med 4 ohm än att lasta ner steget  till max last att man har mer kontroll när man kör på 4 ohm

16 197 Inlägg
26 maj 2008
#16
christofer_k skrev:
nä jag  vet inte  har hört massa att de ska spela mkt bättre med 4 ohm än att lasta ner steget  till max last att man har mer kontroll när man kör på 4 ohm

de e SÅÅÅÅ olika från steg till steg.. i chevellen driver ja 3 st power T1 15" med ett T20000db steg.. å lovar att de spela huuur bra som helst (1,33 ohm)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#17
Swedenrockers skrev:
Är 500 riktiga watt för lite till den basen? Vad grundar du det på?

den ska klara 600 rms  men en polare sa att den  tar lätt  850 rms

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#18
evilaudio skrev:
christofer_k skrev:
nä jag  vet inte  har hört massa att de ska spela mkt bättre med 4 ohm än att lasta ner steget  till max last att man har mer kontroll när man kör på 4 ohm

de e SÅÅÅÅ olika från steg till steg.. i chevellen driver ja 3 st power T1 15" med ett T20000db steg.. å lovar att de spela huuur bra som helst (1,33 ohm)

men tror du inte de blir bra med jbl steget  ska ju endå  bara driva en t1 å 1200 rms e ju lite väl till den  så nog får den  väll de den behöver av de steget i 4 ohm ?

16 197 Inlägg
26 maj 2008
#19
den klarar mycke mer än så.. men bygg en "slotportlåda" så lovar att den kommer spela SKITEN ur de mesta. smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
#20
evilaudio skrev:
den klarar mycke mer än så.. men bygg en "slotportlåda" så lovar att den kommer spela SKITEN ur de mesta. smile

så du menar att  den lådan jag just byggt inte är bra?
slotport låda å reflex vad är de för skillnad ?  orkar inte som bygga om  nu när man har  byggt en seriös låda förförsta gången  tongue  den är ju som köpes nu med tyg å fötter å allt:P


Sök