4540
Sök

Vad händer om jag byter från 55W till 100W??

346 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej, jag har på min golf IV -03, H7 lampor på 5wW.... vad skulle hända ifall ja skulle byta ut dem till 100W ??
skulle det bli starkare ljus..?

eller kommer det bara paja nåt? efter som i handboken står det (H7 12V 55W)...

16 197 Inlägg
27 maj 2008
#2
jo de blir starkare ljus men de finns en risk att du bränner sönder reflektorna samt glaset.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

346 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#3
evilaudio skrev:
jo de blir starkare ljus men de finns en risk att du bränner sönder reflektorna samt glaset.

okidoki.. tackar för svaret.. wink

244 Inlägg
27 maj 2008
#4
bättre om du köper lampor som tillexempel Bosch 50% eller Philpis +30, +50, +90 55W

6 851 Inlägg
27 maj 2008
#5
evilaudio skrev:
jo de blir starkare ljus men de finns en risk att du bränner sönder reflektorna samt glaset.

Så länge man kör är det ingen fara. Det är när man står stilla eller krypkör/kör mycke i stan som det KAN vara skadligt.

cleo355 skrev:
bättre om du köper lampor som tillexempel Bosch 50% eller Philpis +30, +50, +90 55W

Men vad menas med 50% mer...mer än vad?
Alla 55W lampor lyser olika starkt,beroende på fabrikat.


21 761 Inlägg
27 maj 2008
#6
TT-Avant skrev:
Men vad menas med 50% mer...mer än vad?
Alla 55W lampor lyser olika starkt,beroende på fabrikat.

Det vet nog bara tillverkaren av lampan. Jag antar att man utgår ifrån en sorts generell ljusstyrka som "normala" 55W lampor brukar ha (i teorin), men det är ju som du skriver att lampor lyser olika starkt berornde på fabrikat smile.

6 851 Inlägg
27 maj 2008
#7
Drönirettab skrev:
TT-Avant skrev:
Men vad menas med 50% mer...mer än vad?
Alla 55W lampor lyser olika starkt,beroende på fabrikat.

Det vet nog bara tillverkaren av lampan. Jag antar att man utgår ifrån en sorts generell ljusstyrka som "normala" 55W lampor brukar ha (i teorin), men det är ju som du skriver att lampor lyser olika starkt berornde på fabrikat smile.

Japp, i teorin, fast det vet ju alla att praktik och teori inte alltid går hand i hand..
Själv anser jag enbart att det dära +50% eller vad det står är ENBART ett säljtrick..
Ungefär som med tex. slutsteg som har texten "2000W" på, men läser man den lilla texten står det "4x50Wrms" och har en säkring på 25A..


BTLulle
27 maj 2008
#8
Man bränner upp ljusomkopplaren oxå.

MVH Peter

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
27 maj 2008
#9
Köpte biltema 100W och de höll ganska exakt i 1 dag.
Ljuset va inte alls bättre, tvärtom, de originala va mycket bättre (55W).
Nu kör jag med Philips 50% och dom funkar bra.


358 Inlägg
27 maj 2008
#10
kontakten till lampan kan smälta.. hände på en audi jag hade tidigare.. djävulskap i skolan resultera i ny lampkontakt..

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

Smålänning
7 887 Inlägg
27 maj 2008
#11
Du smälter reflektorn.

Men jag kan remommendera Osram's Night Breaker. Det är bland de första lamporna där jag kan intyga att det faktiskt är skillnad. Även deras silver star är lite bättre än standard Halogenlampa smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mr Kock =)
199 Inlägg
28 maj 2008
#12
Jag gjorde så på min Golf 3, o brände omställaren till lyset, den smälte ihop, o en ny kostar ca 800:- wink
Svår att hitta exakt samma på skroten då det fanns typ 6-7 olika varianter på den...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se

2 072 Inlägg
28 maj 2008
#13
hade 100W blue vision eller nått hette de.. extra blåa.. inga som helst problem.. funkade super.. plus att de va bättre ljusstyrka.. på vägen.. sen hade jag plastreflektor.. men men.. alla har olika tur tongue

Sandzoo i da house


Sök