4857
Sök

Frågor om anslutning av lågnivå mm på stereo (HU)

669 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#1
http://img221.imageshack.us/img221/3597/hhhh001eeqr2.jpg

det jag undrar:

1. vilken av kablarna ska jag sätta lågnivån som ska gå till slutsteget = sla1500 i skuffen?

2. vad är den här kabeln till för?

3. samma fråga här. vad är den till för?

mkt tacksam för svar///eddie


864 Inlägg
27 maj 2008
#2
DU har ju 3st lågnivåutgångar på stereon. Grå, lila och svart...En av dessa ska vara subwooferutgång-alltså utgång till baslåda. Du har inget litet kopplingsschema på ovansidan av stereon? Där ska man isf se vilken av dom som är till för baslådan

Ps. Vad är det för stereo?
Senast redigerat av Tuffhaggman (27 maj 2008)

Kicker
163 Inlägg
27 maj 2008
#3
Det står inte vilken som är sub / front och rear då ? den där med pilen är till cd växlare om jag inte minns fel.

See you sideways!!

SQ
1 343 Inlägg
27 maj 2008
#4
1............

2..Tror de är till ipod, har en sån på min å den är iaf till en ipod... (OBSERVERA tror) sen beror de juh på vilken enhet du har ocksåå.. men på min pioneer spelare 6900 IB så ärde till ipod...

3....... se fråga 2..
Senast redigerat av Lardi (27 maj 2008)

Ljudnörd!

864 Inlägg
27 maj 2008
#5
Lardi skrev:
1............

2..Tror de är till ipod, har en sån på min å den är iaf till en ipod...

3....... se fråga 2..

Skulle ju kunna vara cd-växlare annars...

SQ
1 343 Inlägg
27 maj 2008
#6
Tuffhaggman skrev:
Lardi skrev:
1............

2..Tror de är till ipod, har en sån på min å den är iaf till en ipod...

3....... se fråga 2..

Skulle ju kunna vara cd-växlare annars...

som sagt, beror juh på vad man har för spelare.. på min är de tillipod, på andra kanske den är lika dan till en växlare smile

Ljudnörd!

669 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#7
clarion drx7375r heter stereon.


669 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#8
http://img165.imageshack.us/img165/5498/hhhyht2.jpg
http://img165.imageshack.us/img165/5498/hhhyht2.f4c340969b.jpg

det är allt som finns på baksidan. ska den va på "line in" eller "line out" ?


669 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#9
första frågan är den absolut viktigaste sad ingen som vet?


STREETRACER
892 Inlägg
27 maj 2008
#10
1..Borde du inte kunna prova dig fram lite??

Sätter du lågnivån/baslådan på "front" så märker du juh det via fader/balance??
Tillslut lär du juh hitta rätt.. 

Elr är jag helt ute och cyklar?!


MvH

Bmc Crew

542 Inlägg
13 juni 2008
#11
Skulle tippa på att:

Svart och grå med rca-kontakter är lågnivå och den lila med rca-kontakt är aux, en ingång från tex mp3 spelare.

542 Inlägg
13 juni 2008
#12
Skulle tippa på att:

Svart och grå med rca-kontakter är lågnivå och den lila med rca-kontakt är aux, en ingång från tex mp3 spelare.


Sök