Slutsteg alt Stereo knas

DaWern Snel Hest
28 maj 2008 · 75 Inlägg

Tjena tjena

Åkte en sväng igår och efter ett tag så dog musiken bara men den "räknade" vidare på stereon och den gick å använda som vanligt men inget ljud. Startade om den och likadant igen. Sen efter 3e omstarten så kom den igång igen en liten stund och sen så slockna ljudet igen. Stannade och kollade på steget och den "röda" lampan på steget lös som den skulle.

Undrar om nån haft liknande fel och vad det kan vara, ifall det är stereon "hope not" eller steget som bråkar? Säkringarna måste ju vara hela eftersom det går ibland.

Ifall det hjälper stereon är en Alpine CDA-9855R och steget är nått litet 400-450watts kenwood.

Hoppas nån har någe bra idé smile


// Niclas

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Ford Mustang SVT Cobra "Snoken" (2003)
Drönirettab
28 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Den röda lampan lyser, skriver du, är det powerlampan eller protectionlampan?

DaWern Snel Hest
28 maj 2008 · 75 Inlägg

Drönirettab skrev:
Den röda lampan lyser, skriver du, är det powerlampan eller protectionlampan?

ja du, vet fan inte den har bara en lampa tongue så det är nog power lampan

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Ford Mustang SVT Cobra "Snoken" (2003)
skyen maskinförare
28 maj 2008 · 125 Inlägg

kolla så att du har kontakt med RCA kablen. den som går mellan cd:n och steget. kan vara glapp.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)
Nissan Skyline R33 GTS25T "team underground racing" (1995)
M1Get
28 maj 2008 · 360 Inlägg

ja kolla så alla sladdar i bak på steroin sitter rätt och ordentligt fast.

Morre_W Mr Kock =)
29 maj 2008 · 199 Inlägg

Känn på steget så det inte är varmt..! Ifall det har överhettningsskydd..

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
DaWern Snel Hest
29 maj 2008 · 75 Inlägg

tjena igen, kollat så allt sitter och det gör det.

Tänkte också på om det skulle vara varmt och visst varmt var den men inte överdrivet.

Har ju funkat ända sen typ ~höstas. Får väll se om nån polare har nått steg jag kan testa med. Hoppas bara att det inte är stereon sad
Kan det ha nått med batteriet å göra? för det jag har nu är mitt reserv batteri och det är klenare men iof kört på det ett par månader tongue

Tack

Niclas

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Ford Mustang SVT Cobra "Snoken" (2003)
Drönirettab
29 maj 2008 · 21 761 Inlägg

När man misstänker batteriet så plockar man fram multimetern och mäter spänningen på stegets kopplingsplint där strömkablarna sitter fast, då får man "svart på vitt" smile.

The_Bunny
7 maj 2009 · 246 Inlägg

Hehe, segt när sånt händer, jag och polaren satte över hans steg i min bil, och det spelar ett tag sen lägger det av och är JÄTTE varmt, men i hans bil har det funkat LÄNGE. Och har drivit exakt samma grejjer, först byggde viu ner steget men tog upp det igen och la det fritt i bagaget. men hände öndå. skumma saker ibland. (men nya steron såg cool ut wern, får kolla live på den)

//Bunny

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
kalle_kalle
7 maj 2009 · 2 914 Inlägg

DaWern skrev:
tjena igen, kollat så allt sitter och det gör det.

Tänkte också på om det skulle vara varmt och visst varmt var den men inte överdrivet.

Har ju funkat ända sen typ ~höstas. Får väll se om nån polare har nått steg jag kan testa med. Hoppas bara att det inte är stereon sad
Kan det ha nått med batteriet å göra? för det jag har nu är mitt reserv batteri och det är klenare men iof kört på det ett par månader tongue

Tack

Niclas

en polare fick fenomenet att hux flux spelade endast diskanten och då skulle vi ta lös hans spelare och trycka in min bara för att testa och se om det var nåt fel med hans.
då passade det inte så då satt vi bara tebax stereon igen (koppla in den). då funkade det som vanligt. pröva det. kan vara nå små tjoller.
driver du allt på ett steg?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang