3156
Sök

Hur ska jag göra ljud bygget?

64 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Hej. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra mitt ljudbygge i skuffen. Men har gjort en "skiss" på hur det skulle kunna bli wink   Enkel och lätt lösning tongue

Förslag?
Duger det?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76602/359136_ufxzs6.jpg
"Skissen" på bygge....

///Clasén

Ride It Like You Stole It!!!

Solfilmsmontör
950 Inlägg
28 maj 2008
Börja med att ryka ut allt ur skuffen och sen köp hem en dunk polyester och en massa glasfiber väv. Sen plastar du upp hela skuffen, det blir jätte bra. Nämen skämt o sido. Det ser väll inte så dumt ut. Tänk bara på att fästa allt ordentligt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

64 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Jadå, det ska jag smile   Tack för svaret.

Har du nått tips på nån kul detalj till skuffen? ser lite tom ut på sidorna tongue  kanske skulle ha dioder innåt skuffen eller tärningar hängande i sidorna?   förslag?  ^^   

///Clasén

360 Inlägg
28 maj 2008
Clasen skrev:
Jadå, det ska jag smile   Tack för svaret.

Har du nått tips på nån kul detalj till skuffen? ser lite tom ut på sidorna tongue  kanske skulle ha dioder innåt skuffen eller tärningar hängande i sidorna?   förslag?  ^^   

///Clasén

finns mycket skoj man kan göra:P dioder kan man kan bli rikigt fint om man använder fantasin. Eller varför inte en varvräknare tll motorn? inte många som har det men det är frääänt! smile

64 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Hehe  smile   Jaaa    tongue

Jag funderar på strobbar och dioder som är dolda och lyser upp innåt och hela skuffen tongue

///Clasén

Sladdare
108 Inlägg
29 maj 2008
sätt några skivor på sidorna och klä i samma färg som baslådan, sen drar du på nån kondensator, eller 2 på ena sidan. sen på andra sidan kan du såga ut en text (asså märket på ditt ljud om du hat ett märke) sen sparar du bitarna som blir över och klär som i en annan färg, sen ploppar du dit dom igen:) snygg detalj som är lite små cool smile

Mvh

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

64 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Är det inte enklare att maskera och spraya med textilfärg då? tongue

///Clasén

Sladdare
108 Inlägg
29 maj 2008
Clasen skrev:
Är det inte enklare att maskera och spraya med textilfärg då? tongue

///Clasén

blir grymt snyggt om man gör så som jag sa, såg på någon projekt tråd här på garaget men hittar den inte just nu, duck va de en DD logga så de kanske e lite lättare en typ kenwood eller liknande ;P

Jag har såndär tix som gör att jag måste köra om, skitjobbigt med 63hk..

399 Inlägg
29 maj 2008
DD loggan sitter i skuffen på min volvo, länk finns på dess info

64 Inlägg
29 maj 2008
Trådstartare
Kan nog bli snyggt. Måste tänka ut vad det ska stå isåfall wink   Loud´n´proud kanske man skulle skriva in wink

///Clasén

Sök