3788
Sök

tvätta efter att ha slipat?

Bags are for bitches
296 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#1
kan man tvätta av bilen med något medel efter att man har slipat klart bilen inför lackering??

Eller har jag fel igen?

Sothora <3
1 201 Inlägg
30 maj 2008
#2
ja något som inte innehåller fett då:)

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Driifter;)
1 630 Inlägg
30 maj 2008
#3
du bör väl torka me thinner eller nått för o få bort allt damm o eventuella fett fläckar och liknande..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

2 911 Inlägg
30 maj 2008
#4
INTE T-röd bara

Aceton, Etylacetat eller förtunning/thinner är det som gäller.
Senast redigerat av Decibel (30 maj 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2008
#5
blås av bilen med kompressor sedan torkar du av den med nått stark ämne som thinner, förtunning eller liknande och sen efter det kan du ju skaffa sån där "klibb-duk" och dra över bilen med, sen kan jag lova att den är helt dammfri om du gör detta noga smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bags are for bitches
296 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#6
jaa okej, tack så mycker:D

Eller har jag fel igen?

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
30 maj 2008
#7
Thinner räcker inte.
Behövs siliconinferner för att få bort alla fettfläckar etc.

Blås av bilen och torka före med handen och handske(för att undvika hudfett på lacken).
Tvätta med inferner.
Maskera in bilen.
Tvätta med inferner.
Blås av bilen igen med utsug igång(om utsug finns tillgänglig).
Låt stå med utsug en stund, beroende på fläktarnas kapacitet.
Sedan klibbduk ÖVERALLT på lackytan och omkring.
Nu kommer det vara hyffsat dammfritt. Men för att minska det ytterliggare så använd antistatisk luftslang och filterregulator med 8mikron filtrering.
Sedan kan man få mindre dammkorn vid sprutmålningen med högre sprutttryck än med för lite, beroende på vad trycket ska vara till lackfabrikatet. Så värt att kolla.

Lycka till!
Senast redigerat av Speedman (30 maj 2008)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

3 650 Inlägg
30 maj 2008
#8
Decibel skrev:
INTE T-röd bara

Aceton, Etylacetat eller förtunning/thinner är det som gäller.

vrf funkar inte rödsprit? :S



Sök