3768
Sök

"lös" hastighetsmätare??

Bags are for bitches
296 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#1
Vet inte riktigt om jag hamnade i rätt kategori nu men aja..
Fina det inte någon "lös hastigetsmätare" som man sätter i astolpen eller på instrumentbrädan??

Mvh

Eller har jag fel igen?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#2
ja, kolla auto meters sortiment tex.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bags are for bitches
296 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#3
någon som har en länk att skicka ????

Eller har jag fel igen?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#4
JFGI!!

Eller för dom oinvigda:

Just F-in Google It = googla auto meter och då får du fram detta:

http://www.google.se/search?hl=sv&s … mp;spell=1

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bags are for bitches
296 Inlägg
30 maj 2008
Trådstartare
#5
TBOC_Razor skrev:
JFGI!!

Eller för dom oinvigda:

Just F-in Google It = googla auto meter och då får du fram detta:

http://www.google.se/search?hl=sv&s … mp;spell=1

Jo tack jag vet.. tänkte om det fins någon BRA svensk sida......

Eller har jag fel igen?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#6
Om du kollar deras hemsida hittar du deras svenska ÅF:

4 Dealers found in SWEDEN.
Results sorted by distance.


HANSEN RACING
BOX 8004
S-16308 SPANGA, KALVESTAVAGEN 110
STOCKHOLM
PHONE: 43-8-474-5003
 

DALHEMS BILDELAR AB
310 58
VESSIGEBRO
PHONE: 0114634620735
www.dalhems.com
 

LOVEN RACING
RUNEBERGSGATAN 44
NYKOPING S-61137
PHONE: 46 155 2587 878
 

PERSAKERS SPEED SHOP
SOLBERGAVAGEN 28
AKERS, STYCKEBRUK 640 60
PHONE: 46 159 13370
FAX: 46 159 13770
www.persaker.se


Finns ju fler som säljer deras mätare men dom här e ju som sagt direkt bundna till AM och Dalhems vet jag iaf är bra.


EDIT: Xtremt.se säljer också en del av auto meters sortiment så dom skulle nog också kunna fixa fram mätaren du vill ha om du väljer en AM-mätare och xtremt är schyssta smile
Senast redigerat av TBOC_Razor (30 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

956 Inlägg
30 maj 2008
#7
Går dessa att säta på alla sorters bilar eller?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

123 Inlägg
30 maj 2008
#8
Varför i hela friden vill du ha en lös hastighetsmätare, funkar inte originalmätaren eller?

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#9
luunggan skrev:
Går dessa att säta på alla sorters bilar eller?

När jag kollade runt på AM's hemsida så stod det på mätarna att dom funkar på alla 4/6/8-cylindersmotorer så ja det bör dom ju.

Dock bör man ju ha i åtanke att bara en enda auto meter mätare går på lika mycket deg som jag får över i månaden på lönen, vilket är runt 3-4K big_smile


EDIT:
fritzo skrev:
Varför i hela friden vill du ha en lös hastighetsmätare, funkar inte originalmätaren eller?

Man kanske vill bygga egen i-panel ??

Man kanske bygger en helt egen bil ??

Finns många anledningar att vilja ha en "lös" hastighetsmätare och dessa stämmer ju inte sämre än bilens originalmätare utan snarare tvärt om, iaf när det gäller auto meters mätare.

Killen vill ha en och då ska han väl få ha en med, eller ??
Senast redigerat av TBOC_Razor (30 maj 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

956 Inlägg
30 maj 2008
#10
Ok, men om man har tex wire original, konverterar man då på något sätt till elektrisk eller andvänder man fortfarande wiren? Och om man andvänder wire, hur kalibrerar man då hastighetsmätarn att funka med den?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
30 maj 2008
#11
luunggan skrev:
Ok, men om man har tex wire original, konverterar man då på något sätt till elektrisk eller andvänder man fortfarande wiren? Och om man andvänder wire, hur kalibrerar man då hastighetsmätarn att funka med den?

Ingen aning, jag kan inget om inkoppling av mätare tongue

Men sändare följer med alla mätare så du sätter väl antingen dit deras egna eller använder original om den är kompatibel.

Wire får väl bli en av deras mekaniska mätare då kanske ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

123 Inlägg
30 maj 2008
#12
TBOC_Razor skrev:
luunggan skrev:
Går dessa att säta på alla sorters bilar eller?

När jag kollade runt på AM's hemsida så stod det på mätarna att dom funkar på alla 4/6/8-cylindersmotorer så ja det bör dom ju.

Dock bör man ju ha i åtanke att bara en enda auto meter mätare går på lika mycket deg som jag får över i månaden på lönen, vilket är runt 3-4K big_smile


EDIT:
fritzo skrev:
Varför i hela friden vill du ha en lös hastighetsmätare, funkar inte originalmätaren eller?

Man kanske vill bygga egen i-panel ??

Man kanske bygger en helt egen bil ??

Finns många anledningar att vilja ha en "lös" hastighetsmätare och dessa stämmer ju inte sämre än bilens originalmätare utan snarare tvärt om, iaf när det gäller auto meters mätare.

Killen vill ha en och då ska han väl få ha en med, eller ??

Nu undrade jag bara av ren nyfikenhet varför han ville ha en, brukar ju finnas en anledning till saker och ting, men nog om det...

För att fortsätta tråden, kan du inte prova en sk. mc-hastigshetsmätare? Har sett mågra bilar med mätare från MC och fungerade riktigt bra

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Smålänning
7 887 Inlägg
30 maj 2008
#13
Här finns lösa hastighetsmätare av ett av världens troligen bästa märken:
http://www.khmotorsport.se/instru.htm

VDO

BTW: Hansen Racing har Autometer.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bags are for bitches
296 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#14
Jo det är så att jag håller på att bygga lite... tack för alla svar smile

Eller har jag fel igen?


Sök