Bilen är nu inköpt, en Seat Cordoba SXE 1.6 -99. Denna bil skiljer sig lite mot de andra bilarna jag har ägt & byggt under årens gång, det den saknar är en stark motor. Men jag satsar nu på styling & billjud istället för effekt.
Har nu fått modellnamnet RS som "R" står för RECARO & "S" för SPECIAL
Planerna för framtiden är att den ska konverteras till turbo, & då ska jag inte bygga om den nuvarande maskinen utan "hissa" ner en turbomotor från en annan bilmodell.
Jag lägger upp bilder och information om allt som jag köper & monterar. Så kika in lite då & då, så kanske något nytt har hänt
Jag ser framemot tips & kommentarer
Detta har köpts & gjorts om:
* Sportavgassystem 2"/2,5" * Japs dämpare RS-Type 4" * King Dragon sportluft Insatsfilter * Extra luft-sluss, (aluslang dragen från front till luftfiltret) * Skydd under motorn, mot stötar m.m.
* 3 st Hella 3000 Pencilbeam blått glas "Monteras i Juni" * 3 in 1 LED skärmblinkers * Borttagna emblem * Cupra framljus (dubbla reflektorer) * FK Blackchrome bakljus * Tonade rutor * Svart framrutestreamer * Motorsport mattor * Momo bältespads
Huvudenhet: * JVC KD G821 Mp3/Wma cd, med USB & fjärr
Bas system: * 1 st BOSS AVA-45C 2x160 WRMS slutsteg, (mono-kopplat) * 1 st 12" BOSS baslåda
Nu har jag köpt en komplett inredning från en GOLF GTI IV -01, ska bara komma på ett sätt att göra fästen för stolarna. Om du har någon bra idè så hojta till så är det till god hjälp