4124
Sök

Blaupunkt Navigator funkar ej

410 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
Har precis köpt mig en blaupunkt rome nav55e och jag lyckas inte få navigatorn att funka som den ska. Har ställt in gyroskopet och antennen. Men problemet är att den hittar mina koordinationer men placerar mig på samma gata varenda gång och sätter jag in ett mål så börjar den bara köra utan att jag rör på mig och desutom så visar den att befinner mig på fel gata. Den känner av höjdskillnader och hastighetsskillnader den kan bara inte placera bilen rätt. Någon som har något tips på vad det kan vara?

Offroad Racing
3 123 Inlägg
31 maj 2008
du har inte ställt in så den simulerar körningen? eller är den konstig även om du intehar nån destination inställd?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

410 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
henke_99 skrev:
du har inte ställt in så den simulerar körningen? eller är den konstig även om du intehar nån destination inställd?

det är det jag också fönderar över för att det är en gammal demoex som jag köpte vid en lagerrensning men jag har inte hittat nått i manualen om att det skulle gå att koppla på/av demovisning. Och det skumma är att den faktiskt prickar in mina koordinater men inte gatan rätt.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
31 maj 2008
Det finns väl en meny på GPSen ?

Hoppa in där och se om du hittar något om demo, demonstration, preview, simulering eller liknande där.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

410 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Det finns väl en meny på GPSen ?

Hoppa in där och se om du hittar något om demo, demonstration, preview, simulering eller liknande där.

problemet är att det är en HU med inbyggd navigator så det är ju inte riktigt de bästa menyerna som finns. Men jag har kollat igenom dom alla och även kikat i manualen. Den är lite speciell enheten så jag hade hoppats på att hitta någon som har en likadan som har haft tid att pilla med den.

Turbocharged
421 Inlägg
1 juni 2008
Pröva att uppdatera den? Kanske löser problemet.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Sök