4202
Sök

Spela högt med endast 5,25or som framsystem ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#1
Tjenare ! om man vill spela riktigt högt men inte dela ner det så det BARA spelar diskant, vad ska man sattsa på då, om man nu ska hålla sig till 5,25or ?

Har ett T3002 till framsystemet (80ampere delat på 2kanaler) så det borde ju räcka ?

Som sagt om man vill kunna dra på sjukt mycket, men vill ändå kunna spela någorlunda fint när man stoppar i en akustisk skiva.,'

// Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 852 Inlägg
1 juni 2008
#2
Allt beror ju helt på montering osv. här får du nog jämnföra en hel del innan du köper nått. Kolla på kit i 4000:- klassen är mitt tips.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#3
Jo det är helt sant ! har ju dämpat plåten i dörrarna nu, och plastat fast adaptrarna till högtalarna i dörrarna, skulle vilja stabilisera upp hela dörrsidan också, är det någon typ av asfaltsmatta man ska använda fast tunnare ?

Hur ska man kunna lyssna på de olika kitten då ? det är ju sällan dom finns att provlyssna, och finns dom att lyssna på är det ju ofta på en vägg med fel lådvolym osv =/

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 852 Inlägg
1 juni 2008
#4
Om man kollar runt lite med olika återförsäljare så är det oftast så att dem har demobilar där det är så att deras finare prylar oftast sitter i så man kan lyssna på dem smile

Sen kan du ex. köra med nån bitumen eller asfaltsmatta som är tunnare.

Ja kan ju rekomendera samma kit som ja köpte precis dock är det inte 5,25" men det funkar bra som fan utan baslåda och det är RE Audio XXX 6,5"

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Egenföretagare
2 496 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#5
tujbo skrev:
Om man kollar runt lite med olika återförsäljare så är det oftast så att dem har demobilar där det är så att deras finare prylar oftast sitter i så man kan lyssna på dem smile

Sen kan du ex. köra med nån bitumen eller asfaltsmatta som är tunnare.

Ja kan ju rekomendera samma kit som ja köpte precis dock är det inte 5,25" men det funkar bra som fan utan baslåda och det är RE Audio XXX 6,5"

Okej tackar smile har du monterat det i din A4a ?
i sånna fall hur har du gjort ?
får man ner rutan ? (såg ut att vara rejäla magneter på det)

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

vinnarskalle!
907 Inlägg
1 juni 2008
#6
Jag har i princip samma fråga, fast då gäller det e36. Det sitter ju 5,25" i kickerpanelen, inte den smartaste placeringen kanske..
Ska jag satsa på 4st 5,25" (dvs montera en extra i dörren) eller endast köra på 2st 5,25", om min budget är 3-4000:-, vad spelar bäst?


336 Inlägg
1 juni 2008
#7
Kicker SS 6.5 fyller upp de mesta!

//
Roe

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
1 juni 2008
#8
tsdi skrev:
Tjenare ! om man vill spela riktigt högt men inte dela ner det så det BARA spelar diskant, vad ska man sattsa på då, om man nu ska hålla sig till 5,25or ?

Har ett T3002 till framsystemet (80ampere delat på 2kanaler) så det borde ju räcka ?

Som sagt om man vill kunna dra på sjukt mycket, men vill ändå kunna spela någorlunda fint när man stoppar i en akustisk skiva.,'

// Emil

Om du hittar ett begagnat PhoenixGold TiElite5 så slår det alla kit som folk kommer nämna i denna tråd. Spelar ned till ca 100Hz. Och du har inte tillräckligt med effekt att driva ut det lovar jag.

Inget kit nånsin på marknaden har gjorts med samma effekttålighet.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!


Sök