2864
Sök

Får inte bort orginal stereon på min Vectra!!!!!

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Får inte bort Orginal stereon på vectran... hel skumt ju, nån som tagit bort en orginal stereo på en vectra?
det är fyra skruvar (små insekts en i varje hörn) sen är det två st små stjärnskruvar bakom "code knapparna" (den lilla biten man kan plocka bort så ingen kan trycka koden)

får fan inte bort stereon verkar skumt tycker jag:P så nån som har lite erfarenhet? gärna bild om det finns!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 juni 2008
Ta en bild på stereon så kanske man kan hjälpa, många originalstereos har speciella nycklar man ska använda för att få bort skiten.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 661 Inlägg
1 juni 2008
Du har väl låsningar på den på sidorna?

Finns platta så "pinnar" som man trycker för att trycka isär låsningen och sen drar man bara ut stereon.(Stöldskydd)

Om du inte har dom så prova med 2 tunna skruvmejslar. Om du har en lös stereo så kolla på den så förstår du hur det funkar.

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Hmmm okej ska kolla men har inga special verktyg som följde med iaf :S skaprova återkommer sen om det fungerade.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 juni 2008
Tror det är dom här rockarn menar:

http://www.biltema.se/products/product. … emId=78544

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

21 Inlägg
10 december 2009
när du väl fått bort stereon måste du få loss kontakten i plåtkasetten,går ju med plåtsax och våld:D

9 108 Inlägg
11 december 2009
Robban_ skrev:
när du väl fått bort stereon måste du få loss kontakten i plåtkasetten,går ju med plåtsax och våld:D

Eller så trycker man in de två piggarna på sidan och låter stereon glida ur utan våld smile Jag körde också plåtsax och våldsprincipen innan jag såg piggarna hahaha...

Hur som helst så brukar man ju få med två låspinnar som man ska trycka in i de fyra små hålen. Finns inte dom så kanske du känner någon med en Vectra eller annan Opel med samma stereo som har kvar sina.

21 Inlägg
15 december 2009
MilleN skrev:
Robban_ skrev:

Eller så trycker man in de två piggarna på sidan och låter stereon glida ur utan våld smile Jag körde också plåtsax och våldsprincipen innan jag såg piggarna hahaha...

Hur som helst så brukar man ju få med två låspinnar som man ska trycka in i de fyra små hålen. Finns inte dom så kanske du känner någon med en Vectra eller annan Opel med samma stereo som har kvar sina.

joo,jag vet:)men jag menade kontakten inte kasetten steron sitter fast ismile

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
15 december 2009
Använd som sagt en insexnyckel att skruva bort dom små skruvarna, sen om det är små "kulor" i den långa änden av insexnyckeln så vänder du dom inåt och pillar loss stereon från kassetten.
Sen ska det gå att pilla loss kassetten med en liten radiomejsel genom att böja undan piggarna som håller fast den. Sen ska det gå att pilla loss kontakten utan nån plåtsax också. Funkade också med radiomejseln.
Så gjorde iaf jag med min '97:a Vectra B. smile

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök