3777
Sök

Datorn i solen=anus.? eller?

1 002 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Funderar på att lägga mig på ballkongen med datorn.. Men frågan är ju om datorn tycker det är lika gött som jag att ligga där.?

...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 juni 2008
de gör den inte, hehe, kan bli överhettad o paja lite komponenter,bör sitta i skuggan

194 Inlägg
2 juni 2008
Vänta med att gå ut tills det blir mulet och börjar regna helst för att vara på säkra sidan.

NOT! smile

2 079 Inlägg
2 juni 2008
du hade samma tankar som jag då alltså big_smile skönt är det, fast jag vill inte gå upp på balkongen, jag är rädd för höjder tongue lönt att a balkong då

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64020/363189_dtm4ip.jpg
Senast redigerat av Mackanol (2 juni 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Avstängd
124 Inlägg
2 juni 2008
Installera Everest så kan du hålla koll på temperaturena i datorn, så ser du om skiten överhettar smile

Jag är en tramsare.

3 133 Inlägg
2 juni 2008
Är det garanti kvar på datorn hade jag absolut legat i solen. Klart att maskinen ska klara av lite solsken!

1 002 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Är det garanti kvar på datorn hade jag absolut legat i solen. Klart att maskinen ska klara av lite solsken!

Jepp, det är garanti kvar.. Över ett år om jag inte missminner helt..

...

Herr
1 722 Inlägg
2 juni 2008
dahboy skrev:
Funderar på att lägga mig på ballkongen med datorn.. Men frågan är ju om datorn tycker det är lika gött som jag att ligga där.?

Du kan utan problem lägga dej i solen o plicka på din dator utan att några komponenter blir överhettade.

Det värsta som kan hända är att datorn låser sej, o då ska det va jävligt varmt.. den går inte sönder pga en sån sak! ha så kul!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
2 juni 2008
Oskar_ skrev:
Installera Everest så kan du hålla koll på temperaturena i datorn, så ser du om skiten överhettar smile

hur funkar det?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Försöker iaf
1 998 Inlägg
2 juni 2008
Det är skärmarna som inte tål direkt solljus men annars är de nog ingen fara

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Herr
1 722 Inlägg
2 juni 2008
Mortalis skrev:
de gör den inte, hehe, kan bli överhettad o paja lite komponenter,bör sitta i skuggan

Pratar du ren fakta eller som du tror? är nog bäst att inte öppna (skriva nåt) munnen om man inte vet hur maskinen i fråga fungerar. no offence.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 juni 2008
De vet ja mycket väl, men ja vet va ja pratar om.
Arbetstempen på en bärbar dator, är generellt rätt hög, sätt dig i solen där det för närvarande bör vara runt 30-35 grader i södra sverige, som ligger och steker.
Det mår INTE datorn bra av, kylningen klarar de inte..så har du osis kan de gå väldigt åt helvete, eller så förkortar du helt enkelt livslängden bara..woho..better safe then sorry för min del iaf

Herr
1 722 Inlägg
2 juni 2008
Mortalis skrev:
Arbetstempen på en bärbar dator, är generellt rätt hög, sätt dig i solen där det för närvarande bör vara runt 30-35 grader i södra sverige, som ligger och steker.
Det mår INTE datorn bra av, kylningen klarar de inte..så har du osis kan de gå väldigt åt helvete, eller så förkortar du helt enkelt livslängden bara..woho..better safe then sorry för min del iaf

ofan, hur förklarar du för dom som suttit i solen inklusive mej och använt datorn en längre period?

Datorn säger ifrån derekt fall det blir för varmt för den, med andra ord låser den sej, och det är bara o reboota.. att den skulle gå sönder är väldigt långsökt

1 079 Inlägg
2 juni 2008
Mortalis skrev:

Datorfläktar har olika lägen för att datorn ska kunna köras hårdare/varmare.

Som tidigare säger så är det mindre troligt att t.ex. processorn brinner upp, i värsta fall börjar datorn lagga och bootar om av sig själv.

Avstängd
1 266 Inlägg
2 juni 2008
det är klart som fan att datorn har överhettningsskydd, om den inte är från 90talet då
hursomhelst så piper det till och den stängs av smile
Hårddisken därimot måt inte bra av värme..oljan som smörjer skivorna där inne kan ta slut..och då "skär" hårddisken :]

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

2 230 Inlägg
2 juni 2008
ska vara bra jäkla varmt innan en dator slår av sig/hänger sig. så att sitta i solen är absolut inga problem alls det. å menar en bärbar är ju gjord för att tåla mer än en stationär å dom har man ju sutte i trädgården å lanat hela dagar å nätter å dom lever än så. sså bara gå att slå sig ner i fötöljen å leka med datorn det.
och skulle den bli för varm så hänger dom sig eller slår av sig. å menar du kommer iaf känna innan den blir överhettad så:) hehe

så kan det vara då det inte blev som det skulle

38 Inlägg
2 juni 2008
Jag säger ha en vapochill LS tongue eller nåt sån som fryser cpun ^^
som jag har men inte i nu http://www.sweclockers.com/album/?id=1554
Senast redigerat av 940_Hardstyle (2 juni 2008)

4 299 Inlägg
2 juni 2008
TheFinnishFlash skrev:
det är klart som fan att datorn har överhettningsskydd, om den inte är från 90talet då
Hårddisken därimot måt inte bra av värme..oljan som smörjer skivorna där inne kan ta slut..och då "skär" hårddisken :]

Piper till, de va som fan tongue Dom 2 ggr min har blivit överhettad har de smällt till som fan o allting bara dött roll

349 Inlägg
2 juni 2008
Mortalis skrev:

helt rätt! har bränt två grafikkort (4000:- st kostar dom)  i min bärbara p g a värme! och min dator är inte från 15 före kristus den är från 2007 ps bärbar dator

349 Inlägg
2 juni 2008
TheFinnishFlash skrev:

grafikkortet har inte överhettningsskydd

Sök