2103
Sök

Söker Person Med Kunskap Om K-Sprut I Gävleborgs Området

Stolsvärmare
77 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
#1
skulle behöve hjälp med att hitta nån/några personer som har kunskap om k-sprut från golf 2.
bilen måste ställas in (får för mycket soppa och blöddrar vid full gas) har själv aldrig hållt på med k-sprut så alla tips och all hjälp uppskattas mycket!smile

Down Under

286 Inlägg
3 juni 2008
#2
Det är inte så värst svårt att justera så att bilen går bra så länge alla grejer är friska, men därimot att få till några avgasvärden är en helt annan sak (kan vara ett rent helvete).
Om du vill testa lite själv så kan du ta en lång insexnyckel som är ganska liten (kommer inte ihåg storleken) och stoppa ner i ett hål imellan "bränslehuvudet" och "mätskivan" och justera lite på den bara till du får den att gå riktigt, men avgasvärderna kan sticka åt helvete och vara svår att få tillbaka igen.

BTLulle
3 juni 2008
#3
Det hjälper nog inte då du bara ändrar bränsle tpå lågfart på den skruven. Plocka försiktigt bort det svarta fyrkantiga locket som sitter där skruven sitter ca 6cm i fyrkant. Nä rdu öppnat det så ser du ett kretskort som har en glidsko som är kopplat till kolven so sitter under och på den ena sidan ser kretskortet ut som ett kugghjul och i en av kuggarna ligger det en fjäder ocm du flyttar fjädern så ändrar du bränslemängden genom hela registret från det du bärjar öppna gasspjället tills du har det helt öppet. Om du har bilen i gång och gasar lite ser du att glidskon flyttar sig, frider du den samma väg som den rör sig när du gasar så får den mindre bränsle och den andra vägen mera, flytta bara 1 kugg i gången och testkör mellan och kän hur den går. När du är klar så lägge rdu slikon i lockett och sätte rtillbaka det.

MVH Peter

286 Inlägg
3 juni 2008
#4
BTLulle skrev:
Det hjälper nog inte då du bara ändrar bränsle tpå lågfart på den skruven. Plocka försiktigt bort det svarta fyrkantiga locket som sitter där skruven sitter ca 6cm i fyrkant. Nä rdu öppnat det så ser du ett kretskort som har en glidsko som är kopplat till kolven so sitter under och på den ena sidan ser kretskortet ut som ett kugghjul och i en av kuggarna ligger det en fjäder ocm du flyttar fjädern så ändrar du bränslemängden genom hela registret från det du bärjar öppna gasspjället tills du har det helt öppet. Om du har bilen i gång och gasar lite ser du att glidskon flyttar sig, frider du den samma väg som den rör sig när du gasar så får den mindre bränsle och den andra vägen mera, flytta bara 1 kugg i gången och testkör mellan och kän hur den går. När du är klar så lägge rdu slikon i lockett och sätte rtillbaka det.

MVH Peter

Jo visst, men problemet är att det inte är elektronisk insprutning på en 16v annars skulle det vara så man gör.
Justerar man den skruven jag beskrev på en mekansik insprutning så ändrar man höjden på skivan i mängmätaren och bränslet ändras över hela registret.

Stolsvärmare
77 Inlägg
5 juni 2008
Trådstartare
#5
avgasvärdena är redan åt helvete så det kan nog inte bli värre tongue

Down Under

286 Inlägg
5 juni 2008
#6
puttep skrev:
avgasvärdena är redan åt helvete så det kan nog inte bli värre tongue

Ja då kan du ju prova att justera den skruven som jag nämde och se om du får till det helt enkelt smile
Bara ta en ganska lång insexnyckel och stoppa ner i hålet (om det inte nu sitter en "strut" där) och justera lite och prova lite tills det blir bra helt enkelt. Inte alls svårt att göra detta men avgasvärderna kanske inte direkt blir av det bättre slaget som sagt även fast dom inte är bra redan nu, rekomenderar att få tag i en ny LMM med tillhörande allt och slänga på vid besiktning smile


Sök