3852
Sök

Snälla hjälp! Problem med elhissarna Audi A4 97-

801 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
hej, hade ner dörrsidan för en liten stund sen, hann aldrig koppla loss kontakten till elhissarna för än jag hängde tillbaka sidan igen pga värmen, och nu upptänkte jag att dem inte funkar, på nån av sidorna, står i instruktionsboken att det är automatsäkring på dem, och att den ska ställa tillbax sig själv några sekunder efter den löst ut, men detta sker inte, båda elhissarna fram är döda, bak är det vevar. obs det va på förarsidan jag hade nere sidan. Vad kan det va som felar? tacksam för hjälp! MVH Peter
Senast redigerat av Roundcube (3 juni 2008)

801 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
ska även tilläggas att det har varit kortslutning i vakuum pumpen till c låset, den är utplockad nu, och jag tror inte jag har använt elhissarna sen vi tog ut den, kan det ha hänt när man började röra i det?

801 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Nån som har en aning?

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 juni 2008
har du kopplat in fönsterhissarna osv igen?
sedan är det nog så att har du problem med rutan på förarsidan så slår den nog ut resterande rutor också...

BMW E3 it takes one to catch one :)

801 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
har du kopplat in fönsterhissarna osv igen?
sedan är det nog så att har du problem med rutan på förarsidan så slår den nog ut resterande rutor också...

jag drog aldrig ur kontakten till dem, men dem funkar inte ändå, okej, inget annat tips? någon?

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 juni 2008
ta ner dörrpanelen igen och kolla så det inte är glapp eller liknande...jag menar funkade dem innan du var där och pillade så bör det ju ligga ett fel där du har varit...

801 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
E3_Henrik skrev:
ta ner dörrpanelen igen och kolla så det inte är glapp eller liknande...jag menar funkade dem innan du var där och pillade så bör det ju ligga ett fel där du har varit...

Problemet är att jag inte är säker på om dem funkade innan jag tog ner den, har vart en kortis i bilen, och jag har dragit kablar till steg och grejer. men jag ska kolla på det.

Teknik Informatör
371 Inlägg
3 juni 2008
okej men då är det ju lite lurigt...
men jag skulle ändå ta och kolla vid förardörren...för som sagt är det något fel i den manöver panelen så slår den garanterat ut resterande fönster också...

Sök