7487
Sök

Avgasproblemet Golf

78 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Hej!
Imorn ska jag sätta ditt den nya katalysatorn men är såklart skiiiiit nervös för att det inte ska fungera eftersom jag MÅSTE ha bilen fixad  helst imorn eftersom jag måste bort på torsdag men det får klara sig annars men nästa vecka är ett måste annars vettefan vad man gör.

Men avgasproblemen är:
Co= 0.5-0.7
Co2500= 0.5
lambdan är bra..

Har testat: Luftmassemätare, tempgivare, lambdasond, orginaltändstift(satt 5kohm innan), kollat läckage 4 ggr. vevhuspackningen, kallstartsventil, bränslefilter, tändinställning.

KAtalysatorn var HELT utblåst så det är ända felet som är hittat men bilen Startar skiitdåligt, drar extra mycket soppa och ibl har den sina hopplektioner annars går den som en klocka.

Saken som skrämmer är att eftersom man tar bort lambdasonden och mäter utan så blir värderna på co och Co2500 skiiitbra men lambdan blir kass men inte konstigt.. Så jag och 3 andra är rädd att boxen är paj så den inte orkar styra sonden så denna katalysatorn kommer kanske även den "brinna upp" om det är fallet.

Vad tror ni, kan denna nyare katt vara det ända skumma eller vad tror ni? går bilen igeonom som dom säger så tänker jag nog bytta tbx till den söndriga tills jag vet att det var det ända så inte man grillar denna.

78 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
Ingen som vet?

Sök