Nu är det dags för lite helgpyssel igen.

Trodde att jag skulle ha fått saker till min radiobil (LRP Shark) nu men icke, så då får det bli lite ljudpyssel istället. Ska hjälpa en kompis med ett bygge i en lastbil och har fått hem en del saker, tyvärr så åker han på jobb i ett par veckor nu men under tiden tänkte jag ta och bygga ihop baslådan iaf. Bygget kommer bestå av Amega Q-Cox500 fram på brädan (är gjort för 4" men hålet ser konstigt ut, så vi kapar upp det), DLS RW6or i 18L portad låda bakom förarstolen, GAS 5,25" koax som tillfälliga midbasar i dörrarna, Mutant MT400.5XXX för att driva allt med och signalen kommer från en Pioneer enhet (har inte modellnumret på den i huvudet, men den kommer nog att bytas ut snart).
Har testat Amega koaxialerna bak i hatthyllan på min bil (var tvungen, dom låg ju bara där och tittade på mig...) å dom var mycket trevliga! Lät som mina 3,5or fast spelade djupare och mer öppet, blev grymt sugen på att bygga om brädan nu men då försvinner originallooken, och det vill jag inte. Har även provat DLS basarna i den färdiga lådan som finns och blev helt klart imponerad, sjuka små saker!
(Bilder på lådan kommer så fort jag fått ihop den)Har även klurat lite mer på hur jag ska göra med mitt bygge i vinter och har fått fram en idé nu (som dock troligtvis kommer ändras ett antal gånger innan det blir klart). Vill försöka dölja ännu mer av installationen men ändå få det att låta bättre, så planen är som det ser ut ett Alpine PDX-F4 (eller F6) till framsystemet och ett PDX-M12 till basarna. Tänkte gömma det där originalsteget sitter om man har stora ljudsystemet, alltså till vänster i skuffen, men med lite personlig touch på det hela.
Baslådan kommer också att göras om då, till att börja med så ska den bakre väggen göras högre så att den täcker ända upp till hatthyllan, ska även passa på att klä om hatthyllan då eftersom den är full med hål nu. Tänkte även ta och porta lådorna och troligtvis även byta ut basarna, lutar åt ett par DLS MW10D. Portarna kommer nog att stick upp genom hatthyllan, har testat lite och det kommer fungera, får bara göra om bafflarna för 5,25orna så att dom täcker upp hela ytan under gallret. Tror det blir nice.

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1015575_5u16x0.jpg]()
Tanken där är alltså en hel platta under gallret, i den kommer ett par 5,25" koaxialer sitta (troligtvis Amegas) för utfyllnad när nån åker där bak, brevid hamnar en 3" port från baslådan. Kommer då även ta bort kopparna under högtalarna så att dom får spela OA. Framsystemet kommer nog också (som jag tidigare nämnt) att göras om, om jag inte blir nöjd med nya steg så blir det lådor och Amega QW6or i dörrarna. Det är så långt som jag kommit hittills i min planering, ska åka och lyssna på Mosconisteg nån dag framöver och se ifall jag blir övertygad av dom eller om det ändå blir Alpines PDX vilka jag tror duger för mig, gillar den lilla storleken och strömsnålheten och enligt alla recensioner jag läst så ska dom tydligen låta riktigt bra också.

MVH// Christoffer