2314
Sök

ChriZtoffers garage: Saab 9-3SS -03 {Alpine/DigitalDesigns} projekt med mer...

Projektet startade för 4år sedan med en enklare uppgradering av ljudsystemet men allteftersom kraven och erfarenheten ökade så har även nivån på ljudsystemet ökat. Även vissa utseendemässiga förändringar har skett både in... Visa mer

GAS democar 2018!
722 879 Visningar
Projektet avslutat 9 september 2014
345 Inlägg
20 december 2010
nu har jag missat lite grejs här smile varför skalldu ha en nerfällbar funktion ? vad är dens uppgift wink vinklingen ser annars bra ut smile

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Den är inte nedfällbar, den är uppfällbar. wink Stegen kommer att "hänga" normalt, får inte plats annars. Men då panelen för justering (filter och gain) sitter på framsidan så vill jag kunna vika upp dom för att komma åt, blir så bökigt om man ska få lov att skruva lös dom för å justera. Kommer göra en liten låsning i nederkant också så inte stegen kan gunga när man åker.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Gladen Audio
2 388 Inlägg
20 december 2010
Ja ni lär väl ha det lagom kallt när vi har 13 minus här i Skåne :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

345 Inlägg
20 december 2010
aaa okej nu försto jag vad du mena wink smart ! smile

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 december 2010
Trådstartare
Ligger kring -13 här också, men det kryper nedåt och om meteorologerna får som dom vill så blir det -25 senare i veckan. sad

Oja, jag gör alltid smart lösningar! wink Eller så smart som det går att få.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

stRaend
21 december 2010
Ser ju inte ut som du gjort något annat än att bygga ju. Så lätt som det går tongue ser fram emot att höra din bil på elmia wink
Senast redigerat av stRaend (21 december 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Viss byggvana har man väl. wink Men än så länge är det ju mest basicgrejer, kommer leka lite med fräsen sen när det ska byggas baslåda. smile Du är så välkommen så att lyssna! Hoppas bara att jag är nöjd med den tills dess, får jag bara bort skramlet i dörrarna & instrumentbrädan så är jag nog rätt nöjd med framsystemet iaf. Sen var det bara baslådan kvar, hoppas den inte kommer spela peakat eller bumligt, vill ha samma tryck som med gamla men ska spela djupare och gärna högre. GAS 12an som sitter i nu får det lite kämpigt när man börjar dra på... tongue

Nej nu ska jag resa mig från datorn och börja fixa med bilen, försöka få dit massonitbiten och börja på "locket". Synd bara att termometern ska stå på -19...

EDIT: Apropå ingenting (eller allt) så var jag in på Clas Olsson efter jobbet idag och köpte en näve RCA-skarvar. Kommer behöva dom tills jag får dit en processor där bak. smile Behövde egentligen bara 4-6st men det blev billigare med 10st så då fick det bli så.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1031663_b959yy.jpg
Senast redigerat av ChriZtoffer (21 december 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Dom kommer inte synas när det är klart, var lugn. wink Har tyvärr ingen annan lösning på lager nu, måste göra så för att kunna komma åt frontpanelerna på stegen. Annars blir det till att riva lös stegen om man ska justera filter eller gain. Hela alltihop kommer ju att kläs med matta sen så då ser det inte ut som att den är vikbar. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Fick ett sms från bussgods idag om att jag hade paket på 15Kg att hämta ut! big_smile "Tyvärr" så hade vi främmande så det dröjde innan jag fick hämta det, men nu så. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1033165_79hgom.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1033166_188iw1.jpg

Så nu har man ÄNNU mer att göra! Tur man (förhoppningsvis) är ledig hela veckan. Tror inte jag kommer hinna få klart nån låda men hoppas iaf hinna börja med den, men ska göra klart racket för slutstegen först då det tagit alldeles för lång tid nu. Så ska genast gå ut och börja såga bitar och bygga på det. smile

Men jag såg en lite småmysko sak med basen, den heter SWX-1242D, inte SWX-1243D, har kollat på Alpines sida men hittar ingen info om den. hmm Men jag fick med en lapp med parametrar på, får väl jämföra mot dom för den nya och se ifall den tänkta lådan fungerar eller om nåt ska ändras.
Senast redigerat av ChriZtoffer (27 december 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Gladen Audio
2 388 Inlägg
27 december 2010
Är en äldre modell, inga större skillnader antar jag men har du beställt en 1243D ska du ju ha en sån med.
http://www.sonicelectronix.com/item_244 … 1242D.html
Senast redigerat av Frippe_L (27 december 2010)

Team-leader för Team1

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Har sett det och nej parametrarna skiljer inte särskilt mycket. När jag beställde så stod det ingen modellbeteckning, bara Alpine Type-X. Med tanke på priset så är jag nöjd ändå, kommer nog duga alldeles utmärkt åt mig. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Gladen Audio
2 388 Inlägg
27 december 2010
ChriZtoffer skrev:
Har sett det och nej parametrarna skiljer inte särskilt mycket. När jag beställde så stod det ingen modellbeteckning, bara Alpine Type-X. Med tanke på priset så är jag nöjd ändå, kommer nog duga alldeles utmärkt åt mig. smile

Det tror ja nog, det är rätt stöddiga basar.

Team-leader för Team1

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 december 2010
Trådstartare
Ja den kändes då VÄLDIGT rejäl och var större än jag hade tänkt mig, grymt sugen på att få ihop en låda till den nu så man får testa lite! big_smile Men det ser ljust ut, får se om jag kanske åker och köper skivor imorrn och börjar på lite smått med lådan. Tänkte köra baffeln i dubbel 19mm MDF så får börja med att limma ihop ett par plattor till den.

Men nu har jag börjat fila lite på nya designen för slutstegsracket, fick inte ihop det med gångjärnen å de samt att det blev så fult när man såg anslutningarna på stegen. Nu blir det lite annorlunda, svårare att justera stegen men det ska nog inte behövas när jag fått i ny huvudenhet och processor. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1033394_i88srv.jpg

Ska fila lite mer på vinklarna bara innan jag bestämmer mig, vill utnyttja utrymmet maximalt då det inte är så gott om det. Ska vinkla ner det nedre så mycket som möjligt och det övre ska stå så rakt upp som möjligt, tror och hoppas att det blir snyggt. kommer bygga upp runtom med MDF och fogskum för att göra tätt, sen på med tyg och tada! Projektet klart, dags för lådbygge. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 december 2010
Jävlar vilken maffig bas! Ser ut att kunna va en rejäl pjäs! smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Alldeles lagom skulle jag vilja kalla den. wink Ska bli grymt kul att få prova den sen, hoppas bara att steget räcker till.

Men nu ska jag gå ut och såga lite bitar till slutstegsracket, är lite kallare ute idag men får såga snabbt. Vill få ihop alla bitar nu så jag kan plasta och börja på med baslådan istället. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 558 Inlägg
28 december 2010
ooooooooooo sicken vacker pjäs tongue  vart ha du hittat den då big_smile lol tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Haha jadu Putte, jag har ingen aning!? Den bara dök upp här igår, väldigt mysko de där... wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

6 558 Inlägg
28 december 2010
ChriZtoffer skrev:
Haha jadu Putte, jag har ingen aning!? Den bara dök upp här igår, väldigt mysko de där... wink

yikes hahahhaha

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
Nejdå Patrik, du ska ha ett stort tack för att du hjälpte mig fixa den, & till det priset! smile

Har pillat lite mer med slutstegsracket idag och nu börjar det se ut som jag vill, hann inte så mycket som jag hade tänkt mig men får skylla på yttre omständigheter (kompisar som ska prata på msn och annat dylikt, dumt att ha datorn i garaget). Ska fila lite mer på det i morgon, hoppas slippa plasta då det skulle underlätta en hel del, dåligt med utrymmen att ställa det på tork nu. Blir lite klurigt där flera vinklar möts men får göra småbitar av MDF och spackla skarvarna sen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1033778_c2rx49.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/66688/1033789_ak5spg.jpg

Om jag nu slipper plasta och det inte kommer nåt annat i vägen så hoppas jag komma så långt i morgon så jag får på tyget. Vill börja bygga baslåda istället nu. Hittade en fin bit 30mm MDF på 120x60cm, perfekt till baffel. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök