2658
Sök

Turbo vs Compressor

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 januari 2006
#21
Fredrik__A skrev:
Det är ju så det alltid är tänkt?

Ja-a? Så?


Besserwisser
312 Inlägg
20 januari 2006
#22
calibra_nox skrev:
Ja-a? Så?

Det är inget speciellt för Golfen, det är såvitt jag vet alltid tänkt att det ska funka så.

Fredrik, Laxå

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 januari 2006
#23
Fredrik__A skrev:
Det är inget speciellt för Golfen, det är såvitt jag vet alltid tänkt att det ska funka så.

Inte är det nya tankegångar inte, nog vet jag det tongue


Besserwisser
312 Inlägg
20 januari 2006
#24
calibra_nox skrev:
Inte är det nya tankegångar inte, nog vet jag det tongue

Okej, uppfattade det som att du trodde det var nåt nytt wink Sorrrriiiii

Fredrik, Laxå

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
20 januari 2006
#25
Fredrik__A skrev:
Okej, uppfattade det som att du trodde det var nåt nytt wink Sorrrriiiii

Ursäkten godtages smile Inte tar jag åt mej big_smile Och jag har nog själv funderat en del på kompressorer i samband med turbo, så tongue


Saab 99 Turbo-Nörd
368 Inlägg
20 januari 2006
#26
förmodligen så kör man turbo


10 287 Inlägg
20 januari 2006
#27
Men Flickor :-)

Det beror ju på vad man vill uppnå. Det går inte att svara på "bäst" utan att ha kriterierna för "bäst" klart för sig.

Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Vw trimmare
2 995 Inlägg
20 januari 2006
#28
Vilken turbomotor slår en stor v8 kompressor? kompressor is the shit! ;P


Type R
368 Inlägg
20 januari 2006
#29
kompressor e mkt manligare tongue

Honda is the shit!

cossie jens
127 Inlägg
20 januari 2006
#30
ja alla har ju sin åsikt men vad slår en 4wd med turbo på ett black race ska nog vara en sjukt snabb v8 isf cosworth for life grabbar


864 Inlägg
20 januari 2006
#31
som att fråga: vad är bäst, bil eller traktor?
beror ju på vad man (som göran sa) är ute efter

782 Inlägg
20 januari 2006
#32
bäst är ju svårt att svara på det bror ju på vad man ska ha det till men fortast går det ju med kompressor.


10 287 Inlägg
22 januari 2006
#33
???? "Fortast"

Fortast att konvertera eller vad.

/Göran


patrik79 skrev:
bäst är ju svårt att svara på det bror ju på vad man ska ha det till men fortast går det ju med kompressor.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

272 Inlägg
22 januari 2006
#34
MeloveGolf skrev:
Vilken turbomotor slår en stor v8 kompressor? kompressor is the shit! ;P

Menar du sån där V8a som går utan olja för minskad friktion i 402 meter sen skruvas den isär för att smörjas upp med typ symaskinsolja för att inte delarna ska strejka totalt? Annars så tycker jag du ska ta och slänga ett öga över atlanten och jämnföra turbo vs. kompressor på V8a bilarna där.. Dom är ganska jämnbördiga vad jag vet smile

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

197 Inlägg
22 januari 2006
#35
polaren har en toyota supra med både kompressor och turbo
ni kan ju gå in å kolla bilder www.westcoaststreetcars.nu

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Evolution
1 627 Inlägg
22 januari 2006
#36
gillar hilmerssons manta med turbo och kompressor

Fäll ner pungen och landa

10 287 Inlägg
22 januari 2006
#37
Och tittar man på den så får man en ledtråd till om det är kompressor eller Turbo som ger mest effekt.

/Göran


Karlzzon The One skrev:
gillar hilmerssons manta med turbo och kompressor

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

86 Inlägg
22 januari 2006
#38
Sharky skrev:
Och tittar man på den så får man en ledtråd till om det är kompressor eller Turbo som ger mest effekt.

/Göran


Karlzzon The One skrev:
gillar hilmerssons manta med turbo och kompressor


Men Hilmessons manta har ju jävligt bra respons,0,8 bar tillgänligt från tomgång är ganska bra för körbarheten, och det är inte turbon som laddar från tomgång.


27 Inlägg
22 januari 2006
#39
turbo untan att tveka! man vill juh ha pyset från dumpventilen...
Senast redigerat av HaTrIk (22 januari 2006)


10 287 Inlägg
22 januari 2006
#40
Jaaa....

Då har vi lyckats komma fram till vad som ger mest från tomgång: Den mekaniskt drivna kompressorn.

Men vad är bäst om man ta ut höga litereffekter?
Och varför?

/Göran


Disälturbo skrev:
Men Hilmessons manta har ju jävligt bra respons,0,8 bar tillgänligt från tomgång är ganska bra för körbarheten, och det är inte turbon som laddar från tomgång.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök