Blev jagad med blåljus

-S40- Livsnjutare
4 juni 2008 · 403 Inlägg

Igår när jag som vanligt skulle åka till jobbet , så åker jag över en bro, och när jag kommit halvvägs så ser jag fronten av en volvo v70 med lampor på taket.

Den står stilla i motsatt fil. I bilen sitten en man som riktar ngt mot min bil (ser det ut som) när jag i panik sänker farten och fortsätter köra så sätter han på blåljusen och gör en usväng  och följer efter. den följer efter i ca 2km och sedan gasar han på och kör förbi,

då tänkte jag att han skulle vinka in mig, men han åker bara förbi då ser jag den blå texten att det är vägverkets service bil ..

snacka om att bli blåst. kanske så jävlades han med mig:P  hade go puls efteråt iaf

Gta Iv 31april
wieger
4 juni 2008 · 511 Inlägg

Så han körde efter dig med blåljusen på i två kilometer, och du stannade inte?

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
4 juni 2008 · 6 170 Inlägg

ZamiX skrev:
Så han körde efter dig med blåljusen på i två kilometer, och du stannade inte?

Precis tongue

Hade det varit en snut hade det väntat rejäla böter eller en duktig utskällning för att man inte stannade omedelbumsigt wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
-S40- Livsnjutare
4 juni 2008 · 403 Inlägg

mjo, men lite svårt o stanna mitt på bron:P

Gta Iv 31april
Darkie dARKiE
4 juni 2008 · 5 031 Inlägg

Har inte vägverkets bilar oranga lyktor på taket?
Det trodde jag ialf..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
kolvas
4 juni 2008 · 4 001 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

ZamiX skrev:
Så han körde efter dig med blåljusen på i två kilometer, och du stannade inte?

Precis tongue

Hade det varit en snut hade det väntat rejäla böter eller en duktig utskällning för att man inte stannade omedelbumsigt wink

Varför ska man stanna för blåljusen?

Det ska blinka växelvis rött å blått om man ska stanna om jag inte missminner mig från förra gången tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
wieger
4 juni 2008 · 511 Inlägg

-S40- skrev:

ZamiX skrev:
Så han körde efter dig med blåljusen på i två kilometer, och du stannade inte?

han stängde av dom efter bron.

Okej tongue Men nu fattar jag inte, hade en av vägverkets service bilar blåljus på taket? tongue

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!
-S40- Livsnjutare
4 juni 2008 · 403 Inlägg

yees, han hade kanske moddat dom elle ngt, han skrämde skiten ur mig iaf, han såg rätt nöjjd ut

Gta Iv 31april
kolvas
4 juni 2008 · 4 001 Inlägg

Vägverket har en del bilar med blåljus på, det verkar som om reglerna har lättat på det där med blåljus för numera så har även kustbevakningen och tullen blåljus på sina bilar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Micksson
4 juni 2008 · 343 Inlägg

Västtrafiks bilar har också blåljus.. Har skrämt mig en hel del gånger när man har kört i stan. sad

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
4 juni 2008 · 938 Inlägg

kolvas skrev:
Vägverket har en del bilar med blåljus på, det verkar som om reglerna har lättat på det där med blåljus för numera så har även kustbevakningen och tullen blåljus på sina bilar

För att vara lite mer OT så har även en del gasjour-bilar och om jag inte missminner mej, även SL:s trafikledningsbilar blåljus... Finns även 3 tungbärgare i GBG som har blåljus å siren big_smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
azid Det som inte dödar gör ont
4 juni 2008 · 2 668 Inlägg

bara polisen får vara poliser.... ganska grovt brott att leka polis..

skulle tagit hans regg och anmält skiten

2slow
Opelmadness German cars, quality and beyond
4 juni 2008 · 8 197 Inlägg

kolvas skrev:

TBOC_Razor skrev:

ZamiX skrev:
Så han körde efter dig med blåljusen på i två kilometer, och du stannade inte?

Precis tongue

Hade det varit en snut hade det väntat rejäla böter eller en duktig utskällning för att man inte stannade omedelbumsigt wink

Varför ska man stanna för blåljusen?

Det ska blinka växelvis rött å blått om man ska stanna om jag inte missminner mig från förra gången tongue

Var du i usa och blev stoppad eller? Finns väl ingen polisbil som har rött och blått ljus här..
Inte på taket iaf.

Senast redigerat av Irmscher Vectra (4 juni 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
4 juni 2008 · 6 170 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Var du i usa och blev stoppad eller? Finns väl ingen polisbil som har rött och blått ljus här..
Inte på taket iaf.

Nej han menar väl förmodligen dom stroberna som sitter i grillen och inte saftblandarna på taket tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Goofys FritidsPålis
4 juni 2008 · 43 Inlägg

Rött o blått används som stoppljus sitter fram på instrumentbrädan, först går blåljus på sedan trycker man på tutan så börjar det blinka blått/rött.

Its nice to be important, but its more important to be nice!!
berra_99
4 juni 2008 · 72 Inlägg

Goofys skrev:
Rött o blått används som stoppljus sitter fram på instrumentbrädan, först går blåljus på sedan trycker man på tutan så börjar det blinka blått/rött.

Ne min Pappa kör med blåljus inom västtrafik... och de är inte rött blått när man drar på tutan utan wow wow ljudet som man måste dra på när man korsar en korsning när det är bilar, för att uppkalla uppmärksamheten

Och de rödblåa sätter polisen själv på med den lilla dosan där dom har alla olika sorters möjligheter...

Germax
4 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

kolvas skrev:

TBOC_Razor skrev:

Precis tongue

Hade det varit en snut hade det väntat rejäla böter eller en duktig utskällning för att man inte stannade omedelbumsigt wink

Varför ska man stanna för blåljusen?

Det ska blinka växelvis rött å blått om man ska stanna om jag inte missminner mig från förra gången tongue

Var du i usa och blev stoppad eller? Finns väl ingen polisbil som har rött och blått ljus här..
Inte på taket iaf.

Dom har röda ljus i fronten/grillen.
Varenda gång ag blivit stannad, typ femhundraelva ggr, så blinkar de med allt dom har, inkl en blå och en röd lampa i grillen som dom sedan stänger av när de stannat medans de på taket maler vidare oftast.

snoddas
4 juni 2008 · 1 142 Inlägg

man behöver inte stanna när det blinkar blått och rött heller....bara man är säker på att om inte kommer ikapp en...

NOL dragkruka
4 juni 2008 · 275 Inlägg

att så många kör med blåljus visste jag inte / har jag aldrig sett. men om ja inte minns fel så är väl blå den färg som syns bäst i mörker väl? sirener då alltsåtongue

Senast redigerat av NOL (4 juni 2008)

Volvo S70R "Glidarbilen" (1998)
Volvo 850 GLT "numera vinterbilen" (1997)
Hmm.
4 juni 2008 ·

Irmscher Vectra skrev:

kolvas skrev:

TBOC_Razor skrev:

Precis tongue

Hade det varit en snut hade det väntat rejäla böter eller en duktig utskällning för att man inte stannade omedelbumsigt wink

Varför ska man stanna för blåljusen?

Det ska blinka växelvis rött å blått om man ska stanna om jag inte missminner mig från förra gången tongue

Var du i usa och blev stoppad eller? Finns väl ingen polisbil som har rött och blått ljus här..
Inte på taket iaf.

i grillen jo. läs körkortsboken tack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang