3536
Sök

2kanals steg driva bas och coaxial ? ojämn belastning ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#1
Har precis fått i båten och har ett Rockford T3002 steg som ligger och skräpar

Skulle man kunna driva baslåda på ena kanalen och sedan 2st coaxialer på den andra ?

Steget är stabilt ner till 1ohm så det ska inte vara några problem på den biten, men kan det bli ojämn belastning eftersom basarna är mera tungdrivna än coaxialerna ? och där med skada steget ?

// Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

5 852 Inlägg
8 juni 2008
#2
Skall inte vara nått problem bara du bryggar steget och kör det i fullregister med ett passivtfilter på baslådan.

Nvh

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Egenföretagare
2 496 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#3
tujbo skrev:
Skall inte vara nått problem bara du bryggar steget och kör det i fullregister med ett passivtfilter på baslådan.

Nvh

Okej bra ! har ett filter sittandes på lådan smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal


Sök