3738
Sök

Nissan stämmer Nissan!

104 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
JA hur långt får det gå egentligen?

Nissan (dom som gör bilar), stämmer ett "litet" enskilt företag som kallat sig för Nissan längre än vad Nissan (bilmärket) hetat det. Lite luddigt jag vet. Kolla länken ist smile

Kom gärna med era synpunkter på Nissan Vs. Nissan wink

http://nissan.com/Lawsuit/The_Story.php

PS. Nissan (riktiga nissan, den gamla nissan, inte bilarna) håller på med datorer och datordelar wink DS.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 juni 2008
sjukt fan..

Inspiration comes standard

1 688 Inlägg
8 juni 2008
Rörigt, löjligt av biltillverkaren Nissan att stämma ett företag som hetat Nissan längre än dom.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

104 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Det är ju bara så typiskt. Verkar ju som om USA låter dig stämma någon annan för exakt vad som helst.
Jag anser inte att dom borde ha LAGLIG rätt att stämma Nissan Computers. Det är ju Nissan Motor's egna fel att dom väljer ett namn som är upptaget smile

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
8 juni 2008
de visar bara att pengar står över lagen ibland...

Inspiration comes standard

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
8 juni 2008
Hur vet vi vilka som talar sanningen? nissan (bil märket) har ju funnits ett tag.

Bmw osv..

9 108 Inlägg
9 juni 2008
hahaha gissa om Nissan Motors är besvikna när www.nissan.com går till en hemsida som ser ut att vara gjord av en tre-åring. Klart dom stämmer wink Han kunde ju i alla fall haft en snygg sida och en stor banner som går till Nissan Motors för folk som gått in på fel sida. Inte för att det är det stämningen handlar om men jag kan tänka mig att det är vad dom stör sig på mest. Jag tycker Nissan Computers har rätt att ha kvar namnet i alla fall.

Svindåre
1 433 Inlägg
9 juni 2008
nissan computers hade ju namnet innan, då borde det vara nissan computers som stämmer nissan ju smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Fisketokig
2 997 Inlägg
9 juni 2008
Borde det inte vara lättast att Nissan (Motor) köper upp datorföretaget för en slant och ger stackarn en bil. Av sidan att döma så kan det inte vara någon större firma precis...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

104 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
OverBoosted skrev:
Hur vet vi vilka som talar sanningen? nissan (bil märket) har ju funnits ett tag.

det står ju på sidan att Nissan Computer kom till under tiden som Nissan Motor hette Datsun.. smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 juni 2008
MilleN skrev:
hahaha gissa om Nissan Motors är besvikna när www.nissan.com går till en hemsida som ser ut att vara gjord av en tre-åring. Klart dom stämmer wink Han kunde ju i alla fall haft en snygg sida och en stor banner som går till Nissan Motors för folk som gått in på fel sida. Inte för att det är det stämningen handlar om men jag kan tänka mig att det är vad dom stör sig på mest. Jag tycker Nissan Computers har rätt att ha kvar namnet i alla fall.

då får väl nissan motors köpa domännamnet av nissan computers om de nu stör sig på den? smile Bör iaf bli billigare än att gå in i rätten.

Tycker iaf att nissan computers bör gå vinnande eftersom de va först, puckde nissan motors som tog ett upptaget namn ju big_smile

1 688 Inlägg
9 juni 2008
Mortalis skrev:
MilleN skrev:

då får väl nissan motors köpa domännamnet av nissan computers om de nu stör sig på den? smile Bör iaf bli billigare än att gå in i rätten.

Tycker iaf att nissan computers bör gå vinnande eftersom de va först, puckde nissan motors som tog ett upptaget namn ju big_smile

Det där scenariot e tuft, att köpa domännamn som företag egentligen "bör" ha.
Det var ju en snubbe i Sverige som köpte Volvo.com eller om det var Volvo.se innan Volvo själva hann, och sålde det sedan DYRT till Volvo sedan. big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 juni 2008
håller på nissan ja

2slow

Smålänning
7 887 Inlägg
9 juni 2008
Inte Nissan Computers fel att Nissan Motors inte vågade låta sina bilar heta nissan i europa och USA...

Dom får väll göra en sida som heter Datsun.com wink

Men det känns som att Nissan Computers bara vill jävlas om man ser på sidan...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

DFFL
9 020 Inlägg
9 juni 2008
Losgard skrev:
Mortalis skrev:
MilleN skrev:

Det där scenariot e tuft, att köpa domännamn som företag egentligen "bör" ha.
Det var ju en snubbe i Sverige som köpte Volvo.com eller om det var Volvo.se innan Volvo själva hann, och sålde det sedan DYRT till Volvo sedan. big_smile

Tvivlar jag på eftersom att Sverige är så fega så att vi har något som kallas Tvistlösning.
Vilket innebär att om jag registrerar en domän i samma namn som ett känt företag så räcker det i stort sett att det företaget betalar in kostnaden för unsersökningen (8000 för privatperson resp. 10000 för företag) och när det "bevisats" att domänen registrerar i ont uppsåt så överlåts den till företaget.

Källa:
IIS.se

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

RS
886 Inlägg
9 juni 2008
har gamla Nissan registrerat det namnet som varumärke och var först så kan väl inte nya Nissan stämma dom? haha

Focus RS

115 Inlägg
9 juni 2008
Nissan motors får väl byta namn till datsun igen ^^

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
9 juni 2008
feffe85 skrev:
OverBoosted skrev:

det står ju på sidan att Nissan Computer kom till under tiden som Nissan Motor hette Datsun.. smile

Det står på en sida att volvo äger företaget bmw. Stämmer det bara för att det står på en sida på nätet?

Tror hela skiten är bullshit för att nissan bilföretaget har funnits längre än så. kanske inte i usa men i resten av världen.

104 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
feffe85 skrev:
OverBoosted skrev:

Det står på en sida att volvo äger företaget bmw. Stämmer det bara för att det står på en sida på nätet?

Tror hela skiten är bullshit för att nissan bilföretaget har funnits längre än så. kanske inte i usa men i resten av världen.

Nej det är ju sant att det inte behöver stämma bara för att det står så på internet.

Men jag tror ändå att det är större chans att Nissan Computer hette nåt med Nissan innan Nissan Motor gjorde det. Som sagt så hette dom ju Datsun förut, och jag tror inte att det skulle funnits så många Datsun bilar runt om i världen om Datsun hetat Nissan Motor på olika ställen i världen. Kan ju dock ha fel smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
9 juni 2008
feffe85 skrev:
OverBoosted skrev:

Nu står det att feffe85 inte heter feffe85 utan han heter feffe95 så lätt var det. Nu står det tydligt o klart på internet.

Bmw osv..

Sök